Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5+Lpg] Analiza spalin, dziwne wyniki.

Silniki benzynowe
krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 11 maja 2011, 11:42

Może masz tam gdzie ALG, czyli bloki 6, 7 i chyba 8?
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 11 maja 2011, 14:50

Sprawdź tak jak piszę krisker, bo ja się nie orientuję u mnie w VCDS jest właśnie tam gdzie pisałem... jak będziesz już znał korekty to napisz..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 11 maja 2011, 21:58

Jutro mam nadzieję podłączyć vaga w wersji 311.2 i zobaczę co wyjdzie.

Apropo korekt. Czy wpływa na nie w jakiś sposób układ zapłonowy a dokładnie rzecz biorąc cewka?
Dziś zrobiłem podmiankę (na parę dni) na cewkę z samochodu ojca i jestem ciekaw.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 11 maja 2011, 22:26

hmm ciekawe pytanie osobiście nie wiem poczekamy może ktoś będzie wiedział a przy okazji poszukam coś na ten temat...
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 12 maja 2011, 09:18

Brak możliwości ustawienia portu COM1 w laptopie (windows7). Diagnoza musi więc poczekać.
Ale ciekawostka, po zmianie cewki i podczas jazdy na gazie, FIS pokazuje o wiele mniej. I mam wrażenie, że takie powinno być właśnie prawidłowe spalanie.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 15 maja 2011, 03:27

pancurski pisze:FIS pokazuje o wiele mniej
ale mówisz, że mniej niż wcześniej czy może mniej jak na PB??
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 15 maja 2011, 20:25

arkadiuso pisze:
pancurski pisze:FIS pokazuje o wiele mniej
ale mówisz, że mniej niż wcześniej czy może mniej jak na PB??
Przed zmianą cewki, FIS podczas jazdy na benzynie pokazywał około 17, podczas jazdy na gazie około 19-20. Po zmianie cewki, FIS podczas jazdy na benzynie i gazie pokazuje w zasadzie to samo czyli około 15. Oczywiście we wszystkich przypadkach mówię o spalaniu w mieście.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2011, 21:11 przez pancurski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 15 maja 2011, 21:06

Sprawdź sobie jeszcze za jakiś czas korekty będziesz pewny jak jest,..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 11 cze 2011, 12:43

Cześć Chłopaki.

Napiszcie dokładnie jak sprawdzacie korekty.
Tzn. u mnie długie ustawiły się na poziomie +11 i +10 ( czyli za ubogo), jak przełączyłem na PB to zaczęły powoli spadać czyli się normować.

Tylko dziwie się, bo w instalacji LPG z map wynika że dalej jest za bogato bo mapa gazu jest poniżej mapy PB czyli skraca czasy na lpg bo ma za bogato, a z korekt wynika ze za ubogo.

I teraz główne pytanie.
Po czym poznajecie ( po korektach) przy jakich czasach ms jest za ubogo itd?
Powinienem sprawdzać po kolei każde warunki obciążenia?
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 11 cze 2011, 13:25

Zaraz znajdę bo już kilka razy wyjaśniałem..
proszę..
Wejdź w silnik później bloki pomiarowe kanał 33 to krótkoterminowe natomiast 32 to długoterminowe spisz wartości z 32 albo zapamiętaj powinny być w przedziale -5 do +5..
podczas jazdy obserwuj korekty krótkie czyli 33 powinny falować w przedziale -10 do +10 z lekką odchyłką..
kliknij w kasuj błędy nawet jak ich nie będzie wyzerują się korekty wtedy masz czysto przełączasz na PB i tak przejedz z 30-40km zapamiętaj później jazda na LPG korekty muszą być takie same..

[ Dodano: 2011-06-11, 13:28 ]
stronę wcześniej też pisałem czasem warto trochę poszukać..
jak korekty na + to ubogo jak na - to bogato i to wszystko.. jeśli masz +11 to jedź do gazownika bo długa jazda na złych korektach będzie miała przykre konsekwencję.. ecu PB będzie w końcu korygował dobrą mapę PB..

[ Dodano: 2011-06-11, 13:33 ]
Kaszeszczuk pisze:Powinienem sprawdzać po kolei każde warunki obciążenia?
..możesz i obserwuj wtedy krótkie zobaczysz jak się zachowują tzn. jakie są wartości..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 11 cze 2011, 17:29

Czytałem Twoje posty i ten również.
Po "wyczyszczeniu korekt" pojeździć na benzynie i tylko wtedy będę miał czas na sprawdzanie lpg. Bo po czasie już złapie złe korekty długie. Dlatego chciałem się dopytać.

Temat chciałbym sam ogarnąć bo poszarpuje mi w przedziale 1900-2100.

Reasumując musze doprowadzić korekty długie do blisko zera na benzynie, aby móc patrzeć na krótkie, które wtedy będą miarodajne.

Po przełączneniu na gaz przez chwile wyniki są zniekształcane prawda? Dopiero po pełnym przełączeniu obserwować?
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 11 cze 2011, 17:41

Jak klikniesz w kasuj błędy.. nawet jak ich nie będzie to wyzerują się korekty wtedy masz czysto czyli zero pojeździj tak tylko na PB nie przełączając na LPG będziesz wiedział czy na PB wszystko ok później zrób tak samo i jazda na LPG.. jak coś jeszcze to pisz.. pozdrawiam
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja