Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 1,9 TDI 110KM] Głośny szum przy dodawaniu gazu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

[C5 1,9 TDI 110KM] Głośny szum przy dodawaniu gazu

Post autor: eneron » 22 paź 2008, 19:00

Witam.

Jechałem dziś okolo 140km/h i w najbliższej miejscowości musiałem zawrócić, przy zawracaniu zdławiłem silnik i mi zgasł, odpaliłem, jedynka i dałem ostro gazu (zatamowałem ruch <rotfl> ) i przy powyżej 2 tys rpm rozlega sie głośny szum mniej więcej taki jak np prz y150 km/h uchylimy ze 3 cm szybę. Taki szum pojawia sie zawsze gdy dam mocniej gazu na każdym biegu ale zaczyna się właśnie od 2 tys rpm :-|

Szum ten wydobywa sie jakby z prawej strony komory silnika. Przedtem sprężarka pięknie, cichutko pogwizdywała przy obrotach 1,9 - 2,5 a teraz zamiast tego gwizdu jest w kabinie taki właśnie wielki szum <smuty> i tylko wtedy gdy akurat wduszę pedał gazu do polowy lub mocniej. Przy delikatnym i płynnym rozpędzaniu sie np na 2 biegu nawet do 4 tys rpm ten szum nie występuje :roll:

Nie odczułem, żeby autko straciło moc, idzie tak samo jak przedtem...

Co to może być? Ktoś sie z czymś takim już spotkał?

Dodam jeszcze, że na biegu jałowym gdy nawet ostro mu przygazuje pod 4 tys szumu nie słychać. Słychać jedynie pod obciązeniem silnika np podczas szybkiego rozpędzania sie.

Czy mam już się zacząć martwić czy jest jakieś wytłumaczenie tego zjawiska?
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
strong4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 23 paź 2008, 14:06
Lokalizacja: Radom

Post autor: strong4 » 23 paź 2008, 14:43

Prawdopodobnie masz pęknięta gumowa rure od turbiny. Najczęściej peka krótki 7 centymetrowy odcinek tuz przy turbinie zacisniety dwoma opaskami (dobrze widoczny po podniesieniu maski:) pekniecia mozesz nie zauwazyc ale jest na pewno. jezeli tego nie naprawisz spadek mocy bedziesz odczuwal stopniowo a kolejnym obiawem bedzie czarny dym z rury wydechowej(turbina sie zasyfia). Gumowa koncowka rury w serwisie to wydatek 100zl.
:)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 23 paź 2008, 19:34
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 23 paź 2008, 19:47

strong4 pisze:Prawdopodobnie masz pęknięta gumowa rure od turbiny.
Gdyby tak było to odrazu auto straciło by moc i waliło by kłebami dymu. Mogło by tracić moc stopniwo w przypadku malenkiej nieszczelności która raczej nie była by słyszalna, ja proponuje sprawdzić samą spreżarke czy aby nić nie stało się z wirnikiem - czy ma wszystkie skrzydełka i czy nie ma za dużego luzu.

Awatar użytkownika
strong4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 23 paź 2008, 14:06
Lokalizacja: Radom

Post autor: strong4 » 23 paź 2008, 23:22

Właśnie mała nieszczelność powoduje ten szum... miałem dokładnie tak samo. Peknięcia praktycznie nie było widać a szum był. Spadek mocy i dym(czarny) ujrzałem dopiero po jakimś czasie. Po wymianie owej gumowej tuleji wszystko było ok.
:)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 23 paź 2008, 19:34
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 24 paź 2008, 08:21

Pozostaje koledze badanie organoleptyczne <ok>

cameleon741

kolega strong4 ma racje

Post autor: cameleon741 » 25 paź 2008, 13:42

to jest właśnie ta guma, ona idzie od intercoolera. objawy to właśnie szum przy szybkim rozpędzaniu i czarny dym z rury wydechowej. Miałem to samo w tym tygodniu, jak się jedzie tak około 100km/h to czuć spadek mocy, auto nie rwie się tak do przyśpieszania. Gdy już się rozpędzimy i nie dodajemy więcej gazu to czuć jakby samochód dostał ''czkawki'' i od razu po ustatkowaniu się prędkości kłęby czarnego dymu. Jeśli wymienisz tą gumę to będzie wszystko ok, pozdrawiam ;-)

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 25 paź 2008, 15:48

strong4 pisze:Prawdopodobnie masz pęknięta gumowa rure od turbiny. Najczęściej peka krótki 7 centymetrowy odcinek tuz przy turbinie zacisniety dwoma opaskami (dobrze widoczny po podniesieniu maski:) pekniecia mozesz nie zauwazyc ale jest na pewno. jezeli tego nie naprawisz spadek mocy bedziesz odczuwal stopniowo a kolejnym obiawem bedzie czarny dym z rury wydechowej(turbina sie zasyfia). Gumowa koncowka rury w serwisie to wydatek 100zl.

Dokładnie ten opis rozwiązuje mój problem <piwo>

Sparciała mi ta krótka rura gumowa łącząca kolektor dolotowy z plastikową rurą idącą do intercoolera. Dziś rano podniosłem maskę i się jej przyjrzałem i zobaczyłem, że jest ta guma sparciała, zacząłem ją ściskać i paluchy wlazły do środka <smuty>

Dla pewności wziąłem cała tą rurkę solidnie zaizolowałem taśmą izolacyjną i pojechałem na próbę czy to coś dało....

Dało to, że już szum nie występuje ale turbo przestaje pompować przy okolo 2,4 tys rpm a od około 2 tys rpm do 2,4 tys rpm słychać taki pisk coraz głośniejszy i następuje brak mocy tzn turbo przestaje dalej pompować :/
Myślę, że jest to spowodowane tym, że okręcając taśmą izolacyjną dość mocno tą rure zmniejszył sie jej przekrój ??

Planuje wymienić wszystkie gumowe rury i zobaczę czy to coś da. Ciekaw jeste majki będzie koszt w ASO tych rur?

Aha i jeszcze jedno, wczoraj wieczorem trochę pomęczyłem autko i faktycznie delikatnie jakby mocy mu ubyło szczególnie na wyższych biegach ale skubaniec NIE DYMIÂŁ :shock:
Kumple jechał za mną i mówił, że jak dawałem ostro gazu to tylko delikatniutki dymek szary był i nie było żadnej zasłony dymnej czy coś w tym stylu
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
dziq111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 27 paź 2008, 10:52

kolego zmiejszony przepływ to fakt może pogorszyć ladowanie turbo ale nie możę go zatrzymać !! włacza ci się prawdopodobnie tryb awaryjny lub poprosu dalej masz nieszczelność powymieniaj te gumy i sprawdz turbo czy jest całe i niema polamanych łopatek... luz sprawa oczywista.. jaki masz przebieg auta?

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 27 paź 2008, 16:34

to, że mam nieszczelność to wiem :/ Brak czasu aby zając sie autkiem :( Musze wymienić wszystkie rury bo przy samej turbinie na tym kolanku guma też jest sparciała :/

Przebieg?? Pytasz o przebieg w 11 letnim aucie klasy wyższej w dieslu??? :lol: :lol: :lol: :lol:

Wiadomo od 300 tys km lub raczej na pewno grubo w góre a to, że licznik pokazuje 195 tys km to nawet przedszkolak w to nie uwierzy :-P

Na różnych aukcjach np 4 - 5 letnie A6 w dieslu mają po 300 - 400 tys km więc czemu moje miało by mieć te 195 tys km i to w ciągu 11 lat ?? ;-)

Ale i tak jestem z tego autka bardzo happy <okok>
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga