Witam.
Jechałem dziś okolo 140km/h i w najbliższej miejscowości musiałem zawrócić, przy zawracaniu zdławiłem silnik i mi zgasł, odpaliłem, jedynka i dałem ostro gazu (zatamowałem ruch ) i przy powyżej 2 tys rpm rozlega sie głośny szum mniej więcej taki jak np prz y150 km/h uchylimy ze 3 cm szybę. Taki szum pojawia sie zawsze gdy dam mocniej gazu na każdym biegu ale zaczyna się właśnie od 2 tys rpm
Szum ten wydobywa sie jakby z prawej strony komory silnika. Przedtem sprężarka pięknie, cichutko pogwizdywała przy obrotach 1,9 - 2,5 a teraz zamiast tego gwizdu jest w kabinie taki właśnie wielki szum <smuty> i tylko wtedy gdy akurat wduszę pedał gazu do polowy lub mocniej. Przy delikatnym i płynnym rozpędzaniu sie np na 2 biegu nawet do 4 tys rpm ten szum nie występuje :roll:
Nie odczułem, żeby autko straciło moc, idzie tak samo jak przedtem...
Co to może być? Ktoś sie z czymś takim już spotkał?
Dodam jeszcze, że na biegu jałowym gdy nawet ostro mu przygazuje pod 4 tys szumu nie słychać. Słychać jedynie pod obciązeniem silnika np podczas szybkiego rozpędzania sie.
Czy mam już się zacząć martwić czy jest jakieś wytłumaczenie tego zjawiska?
[C5 1,9 TDI 110KM] Głośny szum przy dodawaniu gazu
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
[C5 1,9 TDI 110KM] Głośny szum przy dodawaniu gazu
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
Prawdopodobnie masz pęknięta gumowa rure od turbiny. Najczęściej peka krótki 7 centymetrowy odcinek tuz przy turbinie zacisniety dwoma opaskami (dobrze widoczny po podniesieniu maski:) pekniecia mozesz nie zauwazyc ale jest na pewno. jezeli tego nie naprawisz spadek mocy bedziesz odczuwal stopniowo a kolejnym obiawem bedzie czarny dym z rury wydechowej(turbina sie zasyfia). Gumowa koncowka rury w serwisie to wydatek 100zl.
Gdyby tak było to odrazu auto straciło by moc i waliło by kłebami dymu. Mogło by tracić moc stopniwo w przypadku malenkiej nieszczelności która raczej nie była by słyszalna, ja proponuje sprawdzić samą spreżarke czy aby nić nie stało się z wirnikiem - czy ma wszystkie skrzydełka i czy nie ma za dużego luzu.strong4 pisze:Prawdopodobnie masz pęknięta gumowa rure od turbiny.
kolega strong4 ma racje
to jest właśnie ta guma, ona idzie od intercoolera. objawy to właśnie szum przy szybkim rozpędzaniu i czarny dym z rury wydechowej. Miałem to samo w tym tygodniu, jak się jedzie tak około 100km/h to czuć spadek mocy, auto nie rwie się tak do przyśpieszania. Gdy już się rozpędzimy i nie dodajemy więcej gazu to czuć jakby samochód dostał ''czkawki'' i od razu po ustatkowaniu się prędkości kłęby czarnego dymu. Jeśli wymienisz tą gumę to będzie wszystko ok, pozdrawiam
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
strong4 pisze:Prawdopodobnie masz pęknięta gumowa rure od turbiny. Najczęściej peka krótki 7 centymetrowy odcinek tuz przy turbinie zacisniety dwoma opaskami (dobrze widoczny po podniesieniu maski:) pekniecia mozesz nie zauwazyc ale jest na pewno. jezeli tego nie naprawisz spadek mocy bedziesz odczuwal stopniowo a kolejnym obiawem bedzie czarny dym z rury wydechowej(turbina sie zasyfia). Gumowa koncowka rury w serwisie to wydatek 100zl.
Dokładnie ten opis rozwiązuje mój problem
Sparciała mi ta krótka rura gumowa łącząca kolektor dolotowy z plastikową rurą idącą do intercoolera. Dziś rano podniosłem maskę i się jej przyjrzałem i zobaczyłem, że jest ta guma sparciała, zacząłem ją ściskać i paluchy wlazły do środka <smuty>
Dla pewności wziąłem cała tą rurkę solidnie zaizolowałem taśmą izolacyjną i pojechałem na próbę czy to coś dało....
Dało to, że już szum nie występuje ale turbo przestaje pompować przy okolo 2,4 tys rpm a od około 2 tys rpm do 2,4 tys rpm słychać taki pisk coraz głośniejszy i następuje brak mocy tzn turbo przestaje dalej pompować
Myślę, że jest to spowodowane tym, że okręcając taśmą izolacyjną dość mocno tą rure zmniejszył sie jej przekrój
Planuje wymienić wszystkie gumowe rury i zobaczę czy to coś da. Ciekaw jeste majki będzie koszt w ASO tych rur?
Aha i jeszcze jedno, wczoraj wieczorem trochę pomęczyłem autko i faktycznie delikatnie jakby mocy mu ubyło szczególnie na wyższych biegach ale skubaniec NIE DYMIÂŁ :shock:
Kumple jechał za mną i mówił, że jak dawałem ostro gazu to tylko delikatniutki dymek szary był i nie było żadnej zasłony dymnej czy coś w tym stylu
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
- dziq111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bieruń
kolego zmiejszony przepływ to fakt może pogorszyć ladowanie turbo ale nie możę go zatrzymać włacza ci się prawdopodobnie tryb awaryjny lub poprosu dalej masz nieszczelność powymieniaj te gumy i sprawdz turbo czy jest całe i niema polamanych łopatek... luz sprawa oczywista.. jaki masz przebieg auta?
Forum https://a8team.pl
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
to, że mam nieszczelność to wiem Brak czasu aby zając sie autkiem Musze wymienić wszystkie rury bo przy samej turbinie na tym kolanku guma też jest sparciała
Przebieg?? Pytasz o przebieg w 11 letnim aucie klasy wyższej w dieslu??? :lol: :lol: :lol: :lol:
Wiadomo od 300 tys km lub raczej na pewno grubo w góre a to, że licznik pokazuje 195 tys km to nawet przedszkolak w to nie uwierzy :-P
Na różnych aukcjach np 4 - 5 letnie A6 w dieslu mają po 300 - 400 tys km więc czemu moje miało by mieć te 195 tys km i to w ciągu 11 lat
Ale i tak jestem z tego autka bardzo happy
Przebieg?? Pytasz o przebieg w 11 letnim aucie klasy wyższej w dieslu??? :lol: :lol: :lol: :lol:
Wiadomo od 300 tys km lub raczej na pewno grubo w góre a to, że licznik pokazuje 195 tys km to nawet przedszkolak w to nie uwierzy :-P
Na różnych aukcjach np 4 - 5 letnie A6 w dieslu mają po 300 - 400 tys km więc czemu moje miało by mieć te 195 tys km i to w ciągu 11 lat
Ale i tak jestem z tego autka bardzo happy
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga