[ A6 C5] Słaba klimatyzacja na postoju
[ A6 C5] Słaba klimatyzacja na postoju
Panowie podpowiedzcie gdzie szukać rozwiązania, zaczeło się od tego, że w te ostatnie upały przy włączonej klimatyzacji na postoju "tryb auto" zaczeło się robić strasznie gorąco w samochodzie, jak ruszyłem to temteratura w kabinie zaczeła wracać do normy. Podjechałem na sprawdzenie i ewentualne nabicie klimy, podpieli ten kombajn wyciągneli cały czynnik i dali nowy. Jednocześnie po nabiciu klimy jak samochód był jeszcze podłączony do tego komabjnu, powiedzieli, że w układzie jest zbyt wysokie ciśnienie na wolnych obrotach około 3 atmosfery jak tylko dodało się gazu i tak potrzymało cisnienie spadało do prawidłowego 1,5 atmosfery. W warsztacie nie wymyslili dlaczego tak jest.
Po nabiciu klimy ma wrażenie, że jest lepiej ale i tak na postoju czuć że temapratura w kabinie wzrasta. Dodtkowo mam wrażenie, że temperatua powietrza nawet kiedy nastawię LO nie jest aż taka niska. Może to nieodpowiedznie porównanie, ale w mojej służbowej astrza przy manulanej klimie, kiedy się nastawi na maxa to powietrze wylatujące z kratek jest bardzo zimne, a tu takie średnie.
Klimatyzacja była sprawdza Vagiem i nie pokazała, żadnych błędów.
Po nabiciu klimy ma wrażenie, że jest lepiej ale i tak na postoju czuć że temapratura w kabinie wzrasta. Dodtkowo mam wrażenie, że temperatua powietrza nawet kiedy nastawię LO nie jest aż taka niska. Może to nieodpowiedznie porównanie, ale w mojej służbowej astrza przy manulanej klimie, kiedy się nastawi na maxa to powietrze wylatujące z kratek jest bardzo zimne, a tu takie średnie.
Klimatyzacja była sprawdza Vagiem i nie pokazała, żadnych błędów.
Nidgy nie umierałbym za swoje przekonania, bo moge się mylić.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Chyba nie, a nawet chyba napewno to nie tokuna pisze:podobną sytuację miał kulega z naszego forum i powodem był zapchany wężyk odprowadzający od skraplacza - może od tego zacznij?seb100 pisze:w układzie jest zbyt wysokie ciśnienie na wolnych obrotach około 3 atmosfery
3 bary to ciśnienie które przestrzeliłoby każdy wężyk
Tu chodzi o ciśnienie wewnątrz układu klimatyzacji, ciśnienie czynnika. A skropliny wyplywają spod skraplacza grawitacyjnie, po prostu co się wytworzy (skropliny) to sobie wypływa. Oczywiscie jak się odplyw zatka to skroplin przybywa i gdy poziom odpowiednio wzrosnie to sie wyleje jak z przepełnionej szklanki. Ale cisnienia żadnego tam nie bedzie (no poza grawitacyjnym ).
[ Dodano: 2011-06-06, 21:56 ]
seb100, a wentylator klimy masz sprawny ? obydwa biegi działają ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Albo klima nie domaga, albo klimatronik robi Cie w konia. Obstawiam pierwsze. To ciśnienie co podali 3 bary a powinno być 1,5-2 to chodzi o ciśnienie niskiej strony układu klimatyzacji. Tylko nie jestem pewien czy oni podłączali się wężykiem na strone niskiego ciśnienia, czy wogóle masz zaworek na sprężarce.. hm, podpłączyli jeden czy dwa wężyki? na chłodnicy czy pod maską gdzieś głębiej?. Nie mniej jednak sprężarka traci swoją wydajność, albo dławik, parownik i chłodnica jednocześnie niedomagaja...
Prawy wentylator chodzi cały czas, a lewy startuje razem z klimą.
A podpinali dwa przewody w podszybiu jak nabijali klimę, przy chłodnicy nic nie podpinali.W czasie pracy klimy jeden z przewodów jest zimny, a kolejny gorący ale tak że się nie dało go dotknąć.
A podpinali dwa przewody w podszybiu jak nabijali klimę, przy chłodnicy nic nie podpinali.W czasie pracy klimy jeden z przewodów jest zimny, a kolejny gorący ale tak że się nie dało go dotknąć.
Nidgy nie umierałbym za swoje przekonania, bo moge się mylić.
Prawy wentylator chodzi cały czas, a lewy startuje razem z klimą.
A podpinali dwa przewody w podszybiu jak nabijali klimę, przy chłodnicy nic nie podpinali.W czasie pracy klimy jeden z przewodów jest zimny, a kolejny gorący ale tak że się nie dało go dotknąć. , takie same objawy miał mój kolega , po paru chwilach po włączeniu klimy przestawał działać wentylator i temp. rosła jak ruszył to pęd powietrza ochładzał chłodnice i leciało zimne , spr. dokładnie wentylator klimy.
A podpinali dwa przewody w podszybiu jak nabijali klimę, przy chłodnicy nic nie podpinali.W czasie pracy klimy jeden z przewodów jest zimny, a kolejny gorący ale tak że się nie dało go dotknąć. , takie same objawy miał mój kolega , po paru chwilach po włączeniu klimy przestawał działać wentylator i temp. rosła jak ruszył to pęd powietrza ochładzał chłodnice i leciało zimne , spr. dokładnie wentylator klimy.
toom_ek
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Zależy gdzie te przewody parzą, bo jak przed chłodnicą to spoko, ale za chłodnicą, bliżej podszybia-parownika- powinien być ciepły a nawet 'letni'. Sprawdź czy wentylator wchodzi na 2 bieg i ewentualnie sprawdź czujnik 2 biegu- nie wiem gdzie go masz w c5 ale masz , czujnik który uruchamia 2 bieg wentylatora.
Sprawdz:Hincó pisze:Zależy gdzie te przewody parzą, bo jak przed chłodnicą to spoko, ale za chłodnicą, bliżej podszybia-parownika- powinien być ciepły a nawet 'letni'. Sprawdź czy wentylator wchodzi na 2 bieg i ewentualnie sprawdź czujnik 2 biegu- nie wiem gdzie go masz w c5 ale masz , czujnik który uruchamia 2 bieg wentylatora.
czy wisko dobrze chodzi
czy nie masz zapchanych chłoldnic
moze to byc tez wina zaworu rozprężnego
filtr kabinowy do sprawdzenia
Ja bym zaczął od sprawdzenia wentylatora włączanego elektrycznie. Może ma za małą wydajność lub nie włącza się po prostu jego drugi bieg. W tych układach powinien być czujnik wysokiego ciśnienia włączający drugi bieg wentylatora i zabezpieczający układ przed nadmiernym wzrostem ciśnienia.
Może uklad przekaźnikowy w tym obwodzie jest niesprawny. Niesprawnośc czujnika powinna być wykazana przez VAG.
Nie zaszkodzi sprawdzić również czy chłodnica klimatyzacji nie jest po prostu zabrudzona i nie jest blokowany przepływ powietrza.
Przy najbliższej okazji uzupełniania lub dobijania ilości czynnika dobrze by było wymienić również dławik rozprężny. Może jest już "wydmuchany" i nie ma odpowiedniego dużego spadku ciśnienia.
No i oczywiście wymiana filtra i drożność przewodów wentylacyjnych to podstawa.
Może uklad przekaźnikowy w tym obwodzie jest niesprawny. Niesprawnośc czujnika powinna być wykazana przez VAG.
Nie zaszkodzi sprawdzić również czy chłodnica klimatyzacji nie jest po prostu zabrudzona i nie jest blokowany przepływ powietrza.
Przy najbliższej okazji uzupełniania lub dobijania ilości czynnika dobrze by było wymienić również dławik rozprężny. Może jest już "wydmuchany" i nie ma odpowiedniego dużego spadku ciśnienia.
No i oczywiście wymiana filtra i drożność przewodów wentylacyjnych to podstawa.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Czyli co ? Sugerujesz, że na postoju jakis krasnoludek zatyka kłębem szmaty przewody wentylacyjne a inne podmieniają filtr ? A w czasie jazdy to odmykają ?CzarekJ pisze:No i oczywiście wymiana filtra i drożność przewodów wentylacyjnych to podstawa.
No bo takie objawy ma autor tematu
Nie chodzi tu o to aby napisać wszystko co się wymysli tylko żeby napisać na temat, ze zrozumieniem
Części samochodowe online - Motostacja pl
Miałem kiedyś podobny przypadek w skodzie, klima nabita, szczelna a chłodzenie na postoju słabe, za poradą
fachowca od klimy pojechałem na myjkę i przez kilka minut pod ciśnieniem "przeczyściłem chłodnicę".
Sprawność o wiele lepsza.
Zabieg ten profilaktycznie zrobiłem u siebie w A6, chłodnica po podniesieniu pokrywy jest jak na dłoni,
z odległości 15-20 cm samą wodą.
mc
fachowca od klimy pojechałem na myjkę i przez kilka minut pod ciśnieniem "przeczyściłem chłodnicę".
Sprawność o wiele lepsza.
Zabieg ten profilaktycznie zrobiłem u siebie w A6, chłodnica po podniesieniu pokrywy jest jak na dłoni,
z odległości 15-20 cm samą wodą.
mc
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Panowie, jeszcze co do brudnej chłodnicy klimy. Zauważcie, że jesli jest brudna to jest tak samo brudna na postoju jak i w czasie jazdy! Jeżeli jest az tak brudna, że hamuje przepływ powietrza (zatkana błotem ?) to tylko sie wstydżcie bo w A6 ta chlodnica jest jakieś 20 cm od wlotu powietrza do zderzaka i ewentualnie dolna jej część może być brudna od owadów ale nie cała ?
Wiec jeśli byłoby to od jej zatkania błotem to również w czasie jazdy powietrze by jej nie chlodziło !
W czasie jazdy działa chlodzenie poprzez pęd powietrza + obowiązkowo 1 bieg wentylatora (jesli oczywiście jest sprawny). Na postoju zawsze działa 1 bieg a jesli cis nienie w ukladzie wzrasta to załącza się 2 bieg !
Problem może być w wentylatorze (że wcale nie chodzi) lub w załączaniu 2 biegu (poza wentylatorem).
Wiec jeśli byłoby to od jej zatkania błotem to również w czasie jazdy powietrze by jej nie chlodziło !
W czasie jazdy działa chlodzenie poprzez pęd powietrza + obowiązkowo 1 bieg wentylatora (jesli oczywiście jest sprawny). Na postoju zawsze działa 1 bieg a jesli cis nienie w ukladzie wzrasta to załącza się 2 bieg !
Problem może być w wentylatorze (że wcale nie chodzi) lub w załączaniu 2 biegu (poza wentylatorem).
Części samochodowe online - Motostacja pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga