[A6 C4] Znikające ładowanie akumulatora
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 04 sty 2010, 21:06
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Skierniewice
[A6 C4] Znikające ładowanie akumulatora
Witam Klubowiczów. Mam problem z ładowaniem tzn. po włączeniu klimy, świateł ładowanie lekko spada, załączają się wentylatory i jest OK, ale gdy jest temp. powietrza około 28 st i po włączeniu klimy przez chwile jest ładowanie ok ale po krótkim czasie słysze przekaźnik w okolicach nóg który się załącza i.... ładowanie znika do ok. 12.5v. wymieniłem regulator napięcia bosch, komutator, oczywiście przy okazji wszystkie łożyska, jeden z wentylatorów który już się kończył ale problem pozostał.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Jak spadnie ci napięcie ładowania, wyłączaj po kolei różne odbiorniki - klimę, światła itd. Zobacz, czy wyłączenie któregoś odbiornika spowoduje wzrost napięcia - prawdopodobnie będziesz miał winowajcę. Sprawdzałeś pasek od alternatora? Może się ślizga? Wymieniałeś szczotki?
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 04 sty 2010, 21:06
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Skierniewice
Wymieniałem regulator napięcia wraz ze szczotkami kompletny. Pasek jest wystarczająco napięty, to ewidentnie coś związane z układem klimy, Tylko to mnie dziwi że przy niższych temperaturach np. chcąc wysuszyć powietrze (do ok 22st) włączam klime, wentylatory się kręcą i ładowanie nie za dużo spada. A gdy jest słonecznie, temp. powyżej 24st jak załącze klime to przez chwile jest ok dopóki nie usłysze charakterystycznego "cyknięcia" któregoś z przekaźników przy nogach kierowcy po którym ładowanie drastycznie spada.. Jest jakiś układ który się załącza gdy jest cieplej??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Masz w klimie ustawienie "Auto"? Ja mam C5, nie wiem, jak to jest w C4.
U mnie w Toyocie jest tak, że jak jest cieplej, to klima automatycznie włącza wewnętrzny obieg powietrza, żeby szybciej wychłodzić wnętrze.
Może tu też przy wyższej temperaturze załącza się obieg wewnętrzny powietrza. Może siłownik (silnik), który jest za to odpowiedzialny jest padnięty i powoduje większe zużycie energii. Może też być walnięty jakiś czujnik położenia jakiejś klapki. Gdy silnik dojdzie do oporu, to staje i zaczyna ciągnąć większy prąd, a powinien się wyłączyć.
Spróbuj zlokalizować ten przekaźnik. Jak zdejmiesz osłonę pod kierownicą to będziesz miał dostęp do części bebechów (tak przynajmniej jest w C5).
Zobacz, czy po cyknięciu tego przekaźnika jakiś wentylator (przy chłodnicy) zaczyna pracować albo zaczyna się kręcić szybciej.
U mnie w Toyocie jest tak, że jak jest cieplej, to klima automatycznie włącza wewnętrzny obieg powietrza, żeby szybciej wychłodzić wnętrze.
Może tu też przy wyższej temperaturze załącza się obieg wewnętrzny powietrza. Może siłownik (silnik), który jest za to odpowiedzialny jest padnięty i powoduje większe zużycie energii. Może też być walnięty jakiś czujnik położenia jakiejś klapki. Gdy silnik dojdzie do oporu, to staje i zaczyna ciągnąć większy prąd, a powinien się wyłączyć.
Spróbuj zlokalizować ten przekaźnik. Jak zdejmiesz osłonę pod kierownicą to będziesz miał dostęp do części bebechów (tak przynajmniej jest w C5).
Zobacz, czy po cyknięciu tego przekaźnika jakiś wentylator (przy chłodnicy) zaczyna pracować albo zaczyna się kręcić szybciej.
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
wszystko zależy prawdopodobnie od tego jaką temperaturę masz ustawioną na klimatroniku. przy niższych temperaturach zewnętrznych układ nie chłodzi i działa tylko nawiew powietrza, jak temperatura podskoczy układ chce schłodzić wnętrze do zadanej temperatury i załącza sprężarkę, stąd większy pobór prądu. nie jestem pewien jak to wygląda u mnie ale ostatnio podczas jazdy też zauważyłem ładowanie na poziomie niewiele wyższym niż 12v, przy włączonych światłach, głośno grającej muzie i klimie na maxa nie uważam tego za coś nieprawidłowego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 21 lut 2011, 09:49
- Lokalizacja: Janikowo koło Inowrocławia
jak na zewnątrz jest wysoka temperatura, pstryka ci przekaźnik i załącza się drugi bieg wentylatora - stąd taki pobór. u mnie jest identyko - dziś rano na termometrze 15 stopni to ładowanie stało sztywno na 14V, wczoraj sporo ponad 30 stopni na osi to wentylator napieprzał jak szalony i ładowanie w granicach 12V.
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06