Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4] Znikające ładowanie akumulatora

Elektryka
ODPOWIEDZ
sojer8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:06
Imię: Tomasz
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Skierniewice

[A6 C4] Znikające ładowanie akumulatora

Post autor: sojer8 » 02 cze 2011, 10:05

Witam Klubowiczów. Mam problem z ładowaniem tzn. po włączeniu klimy, świateł ładowanie lekko spada, załączają się wentylatory i jest OK, ale gdy jest temp. powietrza około 28 st i po włączeniu klimy przez chwile jest ładowanie ok ale po krótkim czasie słysze przekaźnik w okolicach nóg który się załącza i.... ładowanie znika do ok. 12.5v. wymieniłem regulator napięcia bosch, komutator, oczywiście przy okazji wszystkie łożyska, jeden z wentylatorów który już się kończył ale problem pozostał.

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 02 cze 2011, 12:50

Jak spadnie ci napięcie ładowania, wyłączaj po kolei różne odbiorniki - klimę, światła itd. Zobacz, czy wyłączenie któregoś odbiornika spowoduje wzrost napięcia - prawdopodobnie będziesz miał winowajcę. Sprawdzałeś pasek od alternatora? Może się ślizga? Wymieniałeś szczotki?
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

sojer8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:06
Imię: Tomasz
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: sojer8 » 02 cze 2011, 15:20

Wymieniałem regulator napięcia wraz ze szczotkami kompletny. Pasek jest wystarczająco napięty, to ewidentnie coś związane z układem klimy, Tylko to mnie dziwi że przy niższych temperaturach np. chcąc wysuszyć powietrze (do ok 22st) włączam klime, wentylatory się kręcą i ładowanie nie za dużo spada. A gdy jest słonecznie, temp. powyżej 24st jak załącze klime to przez chwile jest ok dopóki nie usłysze charakterystycznego "cyknięcia" któregoś z przekaźników przy nogach kierowcy po którym ładowanie drastycznie spada.. Jest jakiś układ który się załącza gdy jest cieplej??

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 02 cze 2011, 16:14

Masz w klimie ustawienie "Auto"? Ja mam C5, nie wiem, jak to jest w C4.

U mnie w Toyocie jest tak, że jak jest cieplej, to klima automatycznie włącza wewnętrzny obieg powietrza, żeby szybciej wychłodzić wnętrze.

Może tu też przy wyższej temperaturze załącza się obieg wewnętrzny powietrza. Może siłownik (silnik), który jest za to odpowiedzialny jest padnięty i powoduje większe zużycie energii. Może też być walnięty jakiś czujnik położenia jakiejś klapki. Gdy silnik dojdzie do oporu, to staje i zaczyna ciągnąć większy prąd, a powinien się wyłączyć.

Spróbuj zlokalizować ten przekaźnik. Jak zdejmiesz osłonę pod kierownicą to będziesz miał dostęp do części bebechów (tak przynajmniej jest w C5).

Zobacz, czy po cyknięciu tego przekaźnika jakiś wentylator (przy chłodnicy) zaczyna pracować albo zaczyna się kręcić szybciej.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 02 cze 2011, 16:44

arekjask, w c4 ręcznie się obieg wew. ustawia
sojer8, a masz póżniej cały czas takie słabe ładowanie ?? bo ja też mam czasem około 12 ale to tylko sporadycznie szczególnie jak stoję w korkach
Obrazek

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 02 cze 2011, 18:59

wszystko zależy prawdopodobnie od tego jaką temperaturę masz ustawioną na klimatroniku. przy niższych temperaturach zewnętrznych układ nie chłodzi i działa tylko nawiew powietrza, jak temperatura podskoczy układ chce schłodzić wnętrze do zadanej temperatury i załącza sprężarkę, stąd większy pobór prądu. nie jestem pewien jak to wygląda u mnie ale ostatnio podczas jazdy też zauważyłem ładowanie na poziomie niewiele wyższym niż 12v, przy włączonych światłach, głośno grającej muzie i klimie na maxa nie uważam tego za coś nieprawidłowego.

Stuczekjan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 21 lut 2011, 09:49
Lokalizacja: Janikowo koło Inowrocławia

Post autor: Stuczekjan » 02 cze 2011, 20:06

Spróbuj jeszcze sprawdzić ładowanie miernikiem przy aku.
Tomek
A6 C4 2.6 Quatro b/g 1994
100 C3 2.2 b/g 1991 było
100 C3 1.8 b/g 1990 było
80 B3 2.0 b/g 1991 bylo
80 B2 1.6 b/g 1980 bylo
90 B2 2.2 b/g 1985 bylo
100 C3 2.0 diesel 1984 bylo

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 03 cze 2011, 14:46

jak na zewnątrz jest wysoka temperatura, pstryka ci przekaźnik i załącza się drugi bieg wentylatora - stąd taki pobór. u mnie jest identyko - dziś rano na termometrze 15 stopni to ładowanie stało sztywno na 14V, wczoraj sporo ponad 30 stopni na osi to wentylator napieprzał jak szalony i ładowanie w granicach 12V.
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06

Proboszcz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 09 lut 2011, 19:57
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Podkarpacie

Post autor: Proboszcz » 03 cze 2011, 20:40

U mnie też tak jest że jak jest gorąco to ładowanie na wskaźniku jest blisko 12V ale jeszcze nigdy nie miałem problemu z odpaleniem :]

pikoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 11 gru 2011, 14:44
Lokalizacja: Końskie/Świętokrzyskie

Post autor: pikoo » 21 paź 2012, 21:01

Ja mam spadek ładowania przy każdym włączeniu klimy i przy włączeniu wentylatorów jak się zagrzeje zauważyłem że startuje 2 bieg a nie wiem gdzie szukać 1 biegu potrzebuje schemat instalacji wentylatorów

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja