Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5+Lpg] Elektrozawór odpowietrzający zbiornik paliwa.

Silniki benzynowe
Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

[ A6 C5+Lpg] Elektrozawór odpowietrzający zbiornik paliwa.

Post autor: Killer71 » 01 cze 2011, 12:49

Wymieniłem świece, przepustnicę, czujnik temperatury płynu chłodzącego i temperatury powietrza zasysanego (ori Bosch) i dalej jestem w czarnej dup*e... Szlag mnie zaraz trafi :[ Wczoraj stała na słońcu przez 8h w temperaturze 35stC, wsiadłem i kicha! Kręciłem z 7 sekund, odpaliła z biedą po czym przez kolejne 5 sekund wdrapywała się na swoje 750 obrotów. Masakra :[ Wygląda na to, że jak jest gorąco to zbiera jej się coś w kolektorze dolotowym i później dławiąc się nie może tego spalić <szok> Co powiecie na wymianę elektrozaworu odpowietrzającego zbiornik paliwa ?? ? Nazywa się bodajże N80...

Czy ktoś z ETKą mógłby mi podać jego numer? Zadzwonię do ASO i zapytam o cenę.

Na Allegro znalazłem tylko taki:
http://moto.allegro.pl/za...1611453734.html

Czy to jest to? Ratujcie, bo wykończę się psychicznie... Za 2 tyg wyjazd do Bułgarii a niuńka odmawia posłuszeństwa...
Moje Kochanie:)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 01 cze 2011, 18:06

Może zakręć lpg i pojeździ na samej benzynie, może to wyjaśni pewne problemy(puszczające gaz wtryski bądź reduktor do podciśnienia)
Możesz jeszcze zerknąć na korekty długie w vagu silnik 01, blok 007 pozycja 1 i 2 czy przypadkiem nie są poza normą (najlepiej po krótkiej trasie)

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 01 cze 2011, 19:22

witam. numer zaworka 077 133 517 C tu kosztuje tyle http://www.iparts.pl/czesci/artMDc3IDEz ... xMHww.html . a w ASO kosztuje 376 pln.
tylko quatrro !!!

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 01 cze 2011, 21:04

Killer71, podłączyłeś kompa i wywala Ci błąd o zaworze odpowietrzającym zbiornik paliwa ?

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 02 cze 2011, 07:58

Witam Was i dziękuje za pomoc:)

Niestety, tak jak pisał kolega krisker - VAG i silnik ALG się nie lubią... Nie mogę odczytać niektórych wartości w blokach.

Junior, zobacz dla przykładu, co ja widzę na VAGu:

Odczyt z VAG-COM grupa 004, temperatura otoczenia 20stC, temp silnika na zegarach 90stC, silnik zgaszony:
1.Engine speed: 2.2 ( <szok> )
2.Battery voltage: - 1,06 g/s
3.Coolant temp: 0,00g/s
4.Intake air temp: Idle

Polski vag też pokazał głupoty, grupa 004, temperatura otoczenia 20stC, temp silnika na zegarach 90stC, silnik zgaszony:
1.Napięcie aku: 127
2.Temp silnika: 128
3.Temp zasysanego powietrza: 5

Chciałem też sprawdzić EVAP, grupa 070, i zrobić test - oto co dostałem:
1.Purge vlv open: 0,765V
2.OS2 deviation: 10010100 (binarnie?!!!)
3.Idle air vlv deviation: 11110100
4.Status test: 00000100

Zrobiłem auto-scan i błędów nie ma. ÂŻadnego komunikatu o zaworze odpowietrzającym, ale po przeczytaniu kilku tematów na forum, objaw mi do niego pasuje.

Marek, wyciągnąłem wczoraj ten zawór (jest obok przepływki) i spisałem numer. Jest inny od tego , który podałeś - 058 133 459 <szok>

Odłączyłem kostkę, odpaliłem auto i podpinałem - odpinałem kostkę, żadnego cykania nie słyszałem. Kiedy on się załącza?

Grzemo, kiedyś już miałem motyw z puszczającym bąki do podciśnienia reduktorem. Został wymieniony. Objaw był prawie identyczny, jak teraz - tyle, że temperatura otoczenia nie miała znaczenia. Zimno, ciepło - po dłuższym postoju nie chciał odpalić, teraz tylko jak się nagrzeje na słońcu. Na zimno pali jak złoto.
Moje Kochanie:)

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 02 cze 2011, 15:56

Ten zawór cyka co jakiś czas, powiedzmy co 20 sekund przez kilka sekund. Więc podczas stania przy masce musisz go usłyszeć, zdejmij plastik go osłaniający.
Jak nie cyka to wyjmij go i sprawdź czy jest cały czas otwarty czy zamknięty ( dmuchnij w niego).

A sprawdzałeś regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej? Zdejmij z niego węrzyk po próbie odpalenia czy tam nie ma paliwa. Na forum już było, więc ewentualnie poszukaj.

Kurde, gdyby to była wina odpowietrzenia baku, to powinno pomóc odkręcenie korka wlewu paliwa, żeby nie wytwarzało się podciśnienie.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2011, 20:09 przez Kaszeszczuk, łącznie zmieniany 2 razy.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 02 cze 2011, 17:26

witam. KILLER71 na pewno dobrze odczytałeś numer bo numer który podałeś to jest pierścień do którego montuje się zawór a zawór ma ten numer który podałem wcześniej .pozdro
tylko quatrro !!!

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 03 cze 2011, 06:59

Kaszeszczuk - u mnie bankowo nie cyka, wyjmę go więc i dmuchnę. Jeśli będzie otwarty to zamawiam nowy. Poszukam jeszcze tematów o tym regulatorze - nie ma bata, niuńka musi być sprawna <lol>

marek [a6] - sorry, masz rację (jak zwykle z resztą <okok> ) Odczytałem numer osłony, a nie zaworu <skromny>

Poinformuję Was o wynikach testów, dziękuję za pomoc <brawo>
Moje Kochanie:)

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 03 cze 2011, 09:59

Tzn. jeżeli nie cyka w ogóle to może być cały czas otwarty albo zamknięty. Z tego co wiem, to będzie zamknięty i wtedy warto odkręcić zbiornik paliwa i potestować.

Jeżeli będzie cały czas otwarty, to odkręcenie korka ( poluzowanie - rozszczelnienie) raczej nie pomoże.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 03 cze 2011, 11:12

u mnie był cały czas otwarty i silnik robił takie podciśnienie w baku że hamowało pompę paliwa i też nie odpalał.. Wywaliłem cały ten zawór, zaślepiłem wężyki i nie mam tego układu odsysania par paliwa :) i też żyję :) :p

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 03 cze 2011, 11:17

Właśnie go wymontowałem <brawo> Puszczała menda w dwie strony, był otwarty :[ Dwie śruby M8 + dwie opaski metalowe załatwiły sprawę. Pojeżdżę tak przez weekend i dam znać, czy trafiliśmy w dychę <okok>

[ Dodano: 2011-06-03, 14:25 ]
Tak profilaktycznie... Przekopałem neta (forum, elektrodę itd) i nigdzie nie znalazłem opisu jak wymontować regulator ciśnienia paliwa z listwy wtryskiwaczy. Z jego budowy wnioskuję, że po prostu trzeba go wytargać siłą <szok> Czy on faktycznie trzyma sie tylko na swoich oringach <szok>
Moje Kochanie:)

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 03 cze 2011, 16:08

Zawór ma taką zawleczkę, wyciągasz a potem trzyma się na oringu i delikatnie trzeba go wyciągnąć, ale wyciągając nic nie sprawdzisz.
Jedynie zdejmując przewód podciśnienia z niego musisz sprawdzić czy nie ma tam benzyny.

Zawór jak był cały czas otwarty to chyba nie miał wpływu na problem z odpalaniem :/

Ale poczytaj o nim a może coś się wyjaśni.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 cze 2010, 18:39
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Post autor: audi A6 » 05 cze 2011, 13:28

Witam, a ja mam taki ciekawy problem, miałem nieszczelny wężyk który idzie od listwy wtryskowej gazu do takiej śmiesznej kosteczki z , której wychodzi drugi wężyk i łączy się z podciśnieniem, auto paliło na dotyk ale waliło gazem niesamowicie, po wymianie wężyka jak by szlag trafił i muszę kręcić i kręcić żeby z bólami odpaliło, pomocy co to może być???!!

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 05 cze 2011, 14:36

gdy miałeś nieszczelność w podciśnieniu ecu zaadoptowało się do tych warunków
zresetuj odłączając akumulator na pół godziny i na razie pojeździj na samej benzynie około 50km aby ecu benzyny złapał nowe korekty

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 06 cze 2011, 12:36

Kaszeszczuk pisze:Zawór jak był cały czas otwarty to chyba nie miał wpływu na problem z odpalaniem :/
No jak to? Wąż od niego wchodzi do przepustnicy, jeśli zawór jest cały czas otwarty, to pod wpływem wysokiej temperatury przepustnica dostaje opary paliwa z baku, prawda (w zbiorniku nigdy nie miałem więcej jak 1/4 paliwa, więc miało gdzie parować)? Ecu dostaje info z czujników temperatury płynu i powietrza, następnie dobiera mieszankę, a tu proszę - opary paliwa, o których ecu nie wie i stąd problem z odpalaniem. Jeździłem przez weekend i odpalał bez problemu. Zrobiłem też 100km na samej benzynie, aby ecu się ponownie zaadoptował. Zobaczymy w tygodniu jak zostawię niuńkę na "patelni" przed pracą...


Wczoraj zostawiłem ją na patelni na 8 godzin. Jak wsiadałem to termometr na zegarach pokazywał 32stC... i ODPALIÂŁA OD KOPA <radocha> <radocha> <radocha> !!!
Oby to było to <okok> Potwierdzę jeszcze, jak aura będzie podobna do wczorajszej. Dziś u nas pada...
Moje Kochanie:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga