Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 2.5 Tdi] [ AFB] Coś stuka w silniku

Silniki wysokoprężne
Agent4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 13 kwie 2011, 14:33
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Agent4 » 31 maja 2011, 12:15

Odebrałem samochód po wymianie wałków i rozrządu, silnik pracuje równo i miękko, ale jakiegoś szału nie ma. W wcześniej miałem Omegę C 2.5 DTI może dla tego, dla mnie jest stosunkowo za głośny ten motor chyba że jeszcze nie zostały usunięte wszystkie usterki. Jeżeli nie wykazuje błędów chodzi równo to może jestem przewrażliwiony albo trzeba się przyzwyczaić, może jest ktoś kto ma podobne odczucia <zalamka>

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 31 maja 2011, 19:36

A ja zdecydowałem że naprawie jednak sam. Mam wszystkie potrzebne części ,narzędzia i blokady. Przestudiowałem ELSę i widze że nie powinno być problemów. Wszystko jest ładnie opisane tak że myślę że nie bedzie problemu(tym bardziej że to nie jest moja pierwsza samodzielna wymiana rozrządu-chociaż nie w audi)

Jedynie czego nie wiem lub nie doczytałem to to- że nie wiem czy na nowych wałkach są jakieś znaki(oglądałem i nic nie widze). Z tego co widziałem, według ELSY muszą być rownolegle ze sobą(zastosowanie blokad z łańcuszkami) Ale teoretycznie rzecz biorąc moge je założyć równolegle ,ale do góry nogami.

Tak że jak ktoś by mogł mi pomóc-wytułmaczyć jak je prawidłowo włożyć byłbym wdzięczny.

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 01 cze 2011, 06:13

Blokujesz wał korbowy lewa głowica ustawiasz wałki krzywkami do góry trzeciego cylindra czyli tam gdzie jest wtrysk sterujący. Prawa głowica wałki ustawiasz w pozycji OT do góry znak OT jest na wałku wkładasz płytki blokady na prawą i lewą głowicę i skręcasz wałki ;) Wkładasz pasek zdejmujesz blokady i kręcisz wałem głównym pomału w prawą stronę sprawdzając tym samym czy tłoki nie kolidują z zaworami ;)

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 01 cze 2011, 08:34

Ale teoretycznie rzecz biorąc moge je założyć równolegle ,ale do góry nogami.
kryhawrc, nie ma takiej opcji- nacięcie w wałkach jest przesunięte względem osi, więc jak je obrócisz to nie założysz blokad :] .

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 01 cze 2011, 19:25

Czyli mając blokady nie da rady się pomylic.

Dzięki piotras72

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 02 cze 2011, 08:06

Ależ oczywiście że można się machnąć <lol> .Pamiętaj że blokadami ustawiasz tylko dwa wałki- a pozostałe dwa?
Pierwszy montujesz wałek który ma blokadę. Drugi zakładasz tak, aby wyżłobienia w wałku były prostopadłe do płaszczyzny głowicy (musi być dostęp do śrub głowicy- jak się machniesz choć o jeden ząbek klucza na te śruby nie założysz).

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 02 cze 2011, 18:47

No to fajnie(chyba wiem o co chodzi- na wszelki wypadek porobie zdjęcia przed wyciągnięciem starych) tego bałem się najbardziej. Jutro zaczynam walkę. Mysle że do soboty wieczór ogarnę. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 02 cze 2011, 18:50

To czekamy na relację z wymiany <okok> Powodzenia ;)

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 04 cze 2011, 16:39

Witam wszystkich

Na wstępie napisze że wszystko się udało-silnik pracuje zaje..... Męczyłem sie dwa dni(piwko,obiadek,gril) ale można bez problemu ogarnąc to w jeden dzień. W sumie to nie ma tam nic trudnego,wiecej czasu zajeło rozbieranie przodu niż sama wymiana rozrządu i wałków. Blokady niestety się nie przydały(blokady wału nie mogłem wkręcić do końca, a blokady wałków ciągle wypadały) zaznaczyłem sobie w kilku miejscach i rozebrałem rozrząd. A wałki;-powiesiłem sobie z tyłu lusterko żeby widzieć znaki. Poskładałem wszystko do kupy i odpaliłem. <hura>

Normalnie nie to auto. Radośc trwała z 5 minut;- bo zaczął wyciekać plyn chłodniczy.(przy wymianie termostatu podwinął sie o-ring) no i z powrotem :(

Termostat na wszelki wypadek posmarowałem silikonem i wlałem wode bo płyn wyciekł( do poniedziałku wytrzyma) no i poskładałem i odpaliłem. Zrobiłem kolo 50 kilometrów i na razie wszystko cacy <hura>

W poniedziałek zaleje G12 i sprawdze kąt wtrysku.

Po takiej akcji- Dawać mi tu 2.5 TDI V6- będe wymieniał rozrządy <okok>

[ Dodano: 2011-06-04, 22:16 ]
I do tego jeszcze pare złotych zaoszczędzone na mechaniku, no i pogłębiona wiedza.

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 05 cze 2011, 11:19

oli80 pisze:No na pisaka to bym ci nie dał rozrządu wymienić :p <rotfl>
A co to za różnica-ważne że dobrze zmontowany i pasuje na znaki

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 05 cze 2011, 15:32

[ Dodano: 2011-06-09, 20:00 ]
W sobote mam zamiar sprawdzić i ewentualnie ustawić kąt wtrysku. Naczytałem sie troche o tym i już sie w tym wszystkim pogubiłem. Oczywiście wiem jak sie go ustawia mechanicznie i gdzie, ale chodzi mi o odczyt VAG- też wiem że w 004 i 004bs.

Nie wiem tylko jak dużo trzeba przestawić koło i w którą strone. Czy trzeba to sprtawdzac co chwile(odpalać, rozbierać)
Byłbym wdzięczny za pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja