
[ A6 C5 2.5 Tdi] [ AFB] Coś stuka w silniku
Odebrałem samochód po wymianie wałków i rozrządu, silnik pracuje równo i miękko, ale jakiegoś szału nie ma. W wcześniej miałem Omegę C 2.5 DTI może dla tego, dla mnie jest stosunkowo za głośny ten motor chyba że jeszcze nie zostały usunięte wszystkie usterki. Jeżeli nie wykazuje błędów chodzi równo to może jestem przewrażliwiony albo trzeba się przyzwyczaić, może jest ktoś kto ma podobne odczucia 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
A ja zdecydowałem że naprawie jednak sam. Mam wszystkie potrzebne części ,narzędzia i blokady. Przestudiowałem ELSę i widze że nie powinno być problemów. Wszystko jest ładnie opisane tak że myślę że nie bedzie problemu(tym bardziej że to nie jest moja pierwsza samodzielna wymiana rozrządu-chociaż nie w audi)
Jedynie czego nie wiem lub nie doczytałem to to- że nie wiem czy na nowych wałkach są jakieś znaki(oglądałem i nic nie widze). Z tego co widziałem, według ELSY muszą być rownolegle ze sobą(zastosowanie blokad z łańcuszkami) Ale teoretycznie rzecz biorąc moge je założyć równolegle ,ale do góry nogami.
Tak że jak ktoś by mogł mi pomóc-wytułmaczyć jak je prawidłowo włożyć byłbym wdzięczny.
Jedynie czego nie wiem lub nie doczytałem to to- że nie wiem czy na nowych wałkach są jakieś znaki(oglądałem i nic nie widze). Z tego co widziałem, według ELSY muszą być rownolegle ze sobą(zastosowanie blokad z łańcuszkami) Ale teoretycznie rzecz biorąc moge je założyć równolegle ,ale do góry nogami.
Tak że jak ktoś by mogł mi pomóc-wytułmaczyć jak je prawidłowo włożyć byłbym wdzięczny.
- dawid77
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
- Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń
Blokujesz wał korbowy lewa głowica ustawiasz wałki krzywkami do góry trzeciego cylindra czyli tam gdzie jest wtrysk sterujący. Prawa głowica wałki ustawiasz w pozycji OT do góry znak OT jest na wałku wkładasz płytki blokady na prawą i lewą głowicę i skręcasz wałki
Wkładasz pasek zdejmujesz blokady i kręcisz wałem głównym pomału w prawą stronę sprawdzając tym samym czy tłoki nie kolidują z zaworami 


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ależ oczywiście że można się machnąć
.Pamiętaj że blokadami ustawiasz tylko dwa wałki- a pozostałe dwa?
Pierwszy montujesz wałek który ma blokadę. Drugi zakładasz tak, aby wyżłobienia w wałku były prostopadłe do płaszczyzny głowicy (musi być dostęp do śrub głowicy- jak się machniesz choć o jeden ząbek klucza na te śruby nie założysz).

Pierwszy montujesz wałek który ma blokadę. Drugi zakładasz tak, aby wyżłobienia w wałku były prostopadłe do płaszczyzny głowicy (musi być dostęp do śrub głowicy- jak się machniesz choć o jeden ząbek klucza na te śruby nie założysz).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
Witam wszystkich
Na wstępie napisze że wszystko się udało-silnik pracuje zaje..... Męczyłem sie dwa dni(piwko,obiadek,gril) ale można bez problemu ogarnąc to w jeden dzień. W sumie to nie ma tam nic trudnego,wiecej czasu zajeło rozbieranie przodu niż sama wymiana rozrządu i wałków. Blokady niestety się nie przydały(blokady wału nie mogłem wkręcić do końca, a blokady wałków ciągle wypadały) zaznaczyłem sobie w kilku miejscach i rozebrałem rozrząd. A wałki;-powiesiłem sobie z tyłu lusterko żeby widzieć znaki. Poskładałem wszystko do kupy i odpaliłem.
Normalnie nie to auto. Radośc trwała z 5 minut;- bo zaczął wyciekać plyn chłodniczy.(przy wymianie termostatu podwinął sie o-ring) no i z powrotem
Termostat na wszelki wypadek posmarowałem silikonem i wlałem wode bo płyn wyciekł( do poniedziałku wytrzyma) no i poskładałem i odpaliłem. Zrobiłem kolo 50 kilometrów i na razie wszystko cacy
W poniedziałek zaleje G12 i sprawdze kąt wtrysku.
Po takiej akcji- Dawać mi tu 2.5 TDI V6- będe wymieniał rozrządy
[ Dodano: 2011-06-04, 22:16 ]
I do tego jeszcze pare złotych zaoszczędzone na mechaniku, no i pogłębiona wiedza.
Na wstępie napisze że wszystko się udało-silnik pracuje zaje..... Męczyłem sie dwa dni(piwko,obiadek,gril) ale można bez problemu ogarnąc to w jeden dzień. W sumie to nie ma tam nic trudnego,wiecej czasu zajeło rozbieranie przodu niż sama wymiana rozrządu i wałków. Blokady niestety się nie przydały(blokady wału nie mogłem wkręcić do końca, a blokady wałków ciągle wypadały) zaznaczyłem sobie w kilku miejscach i rozebrałem rozrząd. A wałki;-powiesiłem sobie z tyłu lusterko żeby widzieć znaki. Poskładałem wszystko do kupy i odpaliłem.

Normalnie nie to auto. Radośc trwała z 5 minut;- bo zaczął wyciekać plyn chłodniczy.(przy wymianie termostatu podwinął sie o-ring) no i z powrotem

Termostat na wszelki wypadek posmarowałem silikonem i wlałem wode bo płyn wyciekł( do poniedziałku wytrzyma) no i poskładałem i odpaliłem. Zrobiłem kolo 50 kilometrów i na razie wszystko cacy

W poniedziałek zaleje G12 i sprawdze kąt wtrysku.
Po takiej akcji- Dawać mi tu 2.5 TDI V6- będe wymieniał rozrządy

[ Dodano: 2011-06-04, 22:16 ]
I do tego jeszcze pare złotych zaoszczędzone na mechaniku, no i pogłębiona wiedza.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
[ Dodano: 2011-06-09, 20:00 ]
W sobote mam zamiar sprawdzić i ewentualnie ustawić kąt wtrysku. Naczytałem sie troche o tym i już sie w tym wszystkim pogubiłem. Oczywiście wiem jak sie go ustawia mechanicznie i gdzie, ale chodzi mi o odczyt VAG- też wiem że w 004 i 004bs.
Nie wiem tylko jak dużo trzeba przestawić koło i w którą strone. Czy trzeba to sprtawdzac co chwile(odpalać, rozbierać)
Byłbym wdzięczny za pomoc
W sobote mam zamiar sprawdzić i ewentualnie ustawić kąt wtrysku. Naczytałem sie troche o tym i już sie w tym wszystkim pogubiłem. Oczywiście wiem jak sie go ustawia mechanicznie i gdzie, ale chodzi mi o odczyt VAG- też wiem że w 004 i 004bs.
Nie wiem tylko jak dużo trzeba przestawić koło i w którą strone. Czy trzeba to sprtawdzac co chwile(odpalać, rozbierać)
Byłbym wdzięczny za pomoc