Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ All ] Elektryczne szyby Blagam o Pomoc!

Wszystko co dotyczy ogólnie układów elektrycznych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
Don Lukineiro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 25 maja 2011, 22:55
Lokalizacja: dolnyslask

[ All ] Elektryczne szyby Blagam o Pomoc!

Post autor: Don Lukineiro » 25 maja 2011, 23:08

Witam, to moj pierwszy post :)
Mam problem, poniewaz nie dziala mi podnoszenie szyb mianowicie jakby byly trzy zepsute przelaczniki od opuszczania, podnoszenie dziala jednak to jest malo prawdopodobne, szukalem nawet przekaznika pod nogami kierowcy ale nie ma tam zadnego z o znaczeniem 363 dodam ze nie sa to prowadnice, bo po podlaczeniu silniczkow na krotko normalnie sie podnosza szyby , gdzie szukac przyczyny masa czy cos innego prosze o pomoc bo brakuje juz mi sil:)

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 26 maja 2011, 08:48

Rozumiem że podnoszenie działa Ci tylko w drzwiach kierowcy.
Nie wiem jak to w C4 wygląda, ale pierwsze pytanie, czy masz w drzwiach kierowcy guzik od blokady otwierania szyb w innych drzwiach? Jeżeli tak, to moim zdaniem, gdzieś jest problem w tym włączniku. Może coś nie łączyć i centralnie blokuje Ci podnoszenie szyb, a opuszczanie będzie działało.

druga możliwość (bardziej prawdopodobna) masz centralny z domykaniem szyb (seryjny lub nie) - musisz poszukać, czy jest dobrze podłączony i czy nie ma odpiętego kabla, albo czy nie upaliło się podnoszenie szyb w centralnym. Jeśli nie jest podłączony przez moduł, tylko ma włącznik czasowy, to po kilku zamknięciach samochodu gdy szyby są domknięte, może się przekaźnik w centralnym upalić, natomiast jeśli ma moduł podnoszenia szyb, to mógł sie ten moduł upalić.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Don Lukineiro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 25 maja 2011, 22:55
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: Don Lukineiro » 26 maja 2011, 09:30

Tak podnoszenie dziala tylko w dzwiach kierowcy i z tych dzwi moge podniesc takze dzwi pasazera, ale opuscic nie moge wlasnie :)
Ewentualnie gdzie moge szukac przekaznikow od centralnego zamka ktore sa za to odpowiedzialne ?

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 26 maja 2011, 09:49

to zależy co masz zamontowane. Nie wiem czy w C4 był jakiś moduł komfortu, czy jakaś centralka do zamków, czy może w twoim przypadku ktoś dokładał centralkę na pilota.

Zakładam (biorąc pod uwage że masz rocznik 1992) że ktoś u Ciebie dokładał centralny, zapewne masz dodatkowy, nieoryginalny pilot. w takim przypadku, centralka będzie umieszczona albo w drzwiach kierowcy, albo w okolicach kolumny kierowniczej. Musisz poodkręcać plastyki nad nogami kierowcy i poszukać czarnego plastykowego pudełka (przeważnie) z podpiętą wtyczką z wiązką kabli, lub bezpośrednio wychodzącą z tego pudełka wiązka kabli. Jak znajdziesz centralkę, to poszukaj na niej oznaczeń jakiej jest firmy i co to za model. Trzeba będzie poszukać na necie schematu i znaleźć dpowiedni kabel. Bez schematu da się też to zrobić, jeśli jesteś kumaty i potrafisz sie poslugiwać miernikiem.

Szkoda że mieszkasz tak daleko, bo mógł bym Ci to zrobić.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 26 maja 2011, 10:25

Andi 2.5 tdi pisze:
Don Lukineiro pisze:Tak podnoszenie dziala tylko w dzwiach kierowcy i z tych dzwi moge podniesc takze dzwi pasazera, ale opuscic nie moge wlasnie :)
sprawdz w pierwszej kolejnosci przewody w przejsciu gumowym pomiedzy drzwiami i kabina, czesto i gesto przelamuja sie tam przewody i wynikaja tego typu problemy <okok>
też jest taka opcja, jednak zasilanie szyb idzie też niezależnie do poszczególnych drzwi, więc w takim przypadku sterowanie od strony kierowcy by nie działało, a w każdych drzwiach by działało, chyba że w trzech drzwiach jest przełamane, a tylko w kierowcy działa, ale wtedy nawet we włączniku kierowcy nie dało by się opuszczać i podnosić pozostałych szyb.

Zakładam że zazwyczaj podnoszenie szyb podłącza się do modułu przecinając kabel i puszczając sygnał przez moduł, w związku z tym jeśli nie działa sterowanie podnoszeniem szyb, to pewnie moduł jest upalony i nie ma przejścia sygnału, ewentualnie sygnał jest przez centralkę i jest upalony przekaźnik w centralce. Zakładam że chodzi tutaj o moduł, bo centralki zazwyczaj posiadają tylko wyjście na domykanie szyb podające 12V (nie przecina sie kabla).
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Don Lukineiro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 25 maja 2011, 22:55
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: Don Lukineiro » 26 maja 2011, 15:41

A wiec patrzylem troche pod nogami kierocy owszem jest tam jakas puszka w sumie to trzy, opisze je pokolei :)
Najwieksza w sumie troche ciezka w ksztalcie prostokatu wychodzi z niej wiazka kabla, na niej napis jest APS albo cos takiego sprawdze dokladniej wieczorkiem ewentualnie jutro rano:)
Jedna jest to chyba tylko puszka z dioda sygnalizacyjna:) taka czerwona
Ostatnia to kabel odchodzi z 1 puszki ktora opisalem i idzie do niej zaczep podobny do klabla od modemu internetowego:)
Wydaje mi sie ze mam montowany fabrycznie centralny bo mam pilot w oryginalnym kluczu od audi :)
Co do wiazek to sprawdzalem miernikiem i dochodzi + i - do przelacznika z prawej i lewej strony
Sprawdzalem tez co wchodzi ale tu nie jestem pewien czy dobrze sprawdzalem ale wydaje sie ze z lewej strony wtyczki zawsze - a srodek z prawa strona zamienia sie raz - raz + znalazlem takze bezpieczniki ktore sa montowane w prawym podszybiu od strony silnika jest tam tylko jakis przekaznik 273 chyba ale nie jestem pewien i 4 bezpieczniki tylko jakies inne jakby aluminiowa obudowa w sumie 3 x grubsze od zwyklych jeden dotyczy wlasnie szyby od kierowcy bo po wyciagnieciu go nie dzialal wcale przelacznik nawet sie nie swiecil :)
myslalem ze reszta tez dotyczy wlasnie szyb ale nie widac czy bezpiecznikisa dobre wiec przewatowalem je tak jakby odrazu wpielem + na wyjscie jednak nic to nie dalo:)

Buczek mozemy sprobowac twoim sposobem bez schematu:) ja jak bede mial odkryta pokrywe pod nogami kierowcy to spisze nr i wtedy sie ogarnie :)

DZIEKI ZA ODZEW CHLOPAKI!!!!

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 26 maja 2011, 17:00

APS - czyżby Alarm Prestige APS ? :)

Jak możesz to sprawdź jakie jest oznaczenie APS 100, 150, 200, 250 itd
Sprawdź też jakie śa oznaczenia na pozostałych puszkach.


Druga puszka to może być czujnik wstrząsowy (ale nie musi)

Jeśli obsługa miernika nie jest Ci straszna, to można powiedzieć że jesteśmy w domu <rotfl>

Co do wtyczki od modemu - Nie masz przypadkiem dołożonych czujników parkowania ? :)
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Don Lukineiro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 25 maja 2011, 22:55
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: Don Lukineiro » 26 maja 2011, 21:37

Okej sprawdzilem wszystkie puszki i oto wyniki :
--------------------------------------------------
Najwieksza:
Hersteller Youan Bar Enterprise Co Taiwan
Vertreb Tilly GMBH 40862 Ratingen
Art Nr. Ar 1000
Spanung 12v
Max Balastung 10A
Typ: Auto Scan
Typ Zeichen KBA9520
Non Reparable
--------------------------------------------------
Srednia:
OK/4K Taiwan
APS 250s Tylko tyle napisane.
Dodam od siebie ze z boku wychadza dwa kabelki z niebieskiej wtyczki bardzo cieniutkie jeden niebieski drugi czerwony obydwa nie podlaczone :)
--------------------------------------------------
Mala:
Na malej nie ma zadnego napisu.

Co do czujnikow parkowania takowych nie znalazlem :)mysle ze nazwy Ci cos pomoga bo widze ze jestes ogarniety :) :>

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 27 maja 2011, 08:27

Zobacz gdzie są podłączone przewody od APS 250S, cz przypadkiem nie łączą się z innym pudełkiem - w szczególności z tym małym bez napisów. Może być nawet jeden kabelek :)

Podaj mi e-maila na PW, to wyślę Ci schemat od APS, sprawdź czy wygląda to tak samo.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Don Lukineiro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 25 maja 2011, 22:55
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: Don Lukineiro » 30 maja 2011, 18:59

A wiec sa podlaczone z innymi ale wedlug twojego schematu nic nie psauje tzn wedlug kolorow mam calkiem inne nie moge sprawdzic gdzie ida bo ide pod kolumne kierownicza i dalej nic nie widac:)

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 30 maja 2011, 20:20

Potrzebuję więcej danych. Te które idą pod kolumnę, prawdopodobnie nie będą nam potrzebne. Który kabel łączy się z inną puszką i którą puszką? Czy przy zamykaniu na tym kablu pojawia się zasilanie, czy podczas zamykania szyb na tym kablu pojawia się zasilanie? Bez tego, na odległość nie pomogę.

Działa to zazwyczaj tak, że podczas zamykania (załączania alarmu), jakiś kabel przekazuje sygnał do modułu, żeby pozamykał szyby. Moduł wówczas podaje zasilanie do silniczków żeby zamykały szyby, jeśli szyby są zamknięte, to czujnik przeciążeniowy rozłącza obwód i wyłącza zasilanie na silniczkach szyb, jeśli nie to zamyka szyby tak długo, aż domknie je do końca i wówczas czujnik przeciążeniowy rozłącza obwód.

Musisz miernikiem sprawdzić który kabel prowadzi do modułu domykania szyb, a później dokąd dochodzą kable z tego modułu.

Jak to sprawdzisz, to możesz wymienić moduł na nowy, ale wcześniej sprawdź czy po odłączeniu modułu i połączeniu instalacji szyb elektrycznych do stanu fabrycznego, wszystko będzie działało.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Don Lukineiro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 25 maja 2011, 22:55
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: Don Lukineiro » 30 maja 2011, 22:59

No okej ale to jak bede mial troche luznego czasu bo teraz naprawiam silnik i przeglad robie ale sie odezwe niebawem :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga