Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] spadajace obroty po zalaczeniu klimatyzacji

Silniki wysokoprężne
pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

[A6 C4] spadajace obroty po zalaczeniu klimatyzacji

Post autor: pablo90 » 29 maja 2011, 11:51

Witam !

Panowie przyszly gorace dni i trzeba zaczac uzywac klimy. zauwazylem ze u mnie po wlaczeniu jej (manualna) obroty spadaja (wlacza sie sprezarka). na wolnych bez klimy trzyma mi elegancko 900 obrotów, po zalaczeniu spada do 800. samochodem zaczyna delikatnie mocniej rzucac ale nie ma mowy o gasnieciu.
czy to normalne z tymi obrotami ? rozumiem ze sprezarka to niemale obciazenie dla elektryki wiec chyba to nie zaden dramat ze obroty spadaja o ok 100 ?

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 29 maja 2011, 13:06

pablo90, ja mam podobnie z klimą jak włączę klimę to obroty lekko spadną nie wiem czy o 100 ale troszeczkę spadną i autem też lekko trzęsie na wolnych obrotach
Obrazek

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 29 maja 2011, 13:25

no mi sie wlasnie wydaje ze tak "musi" byc, tym bardziej ze sie sa to już młode silniki..

mysza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 267
Rejestracja: 03 lip 2008, 11:04
Lokalizacja: Lebork/Pomorskie

Post autor: mysza » 29 maja 2011, 13:30

ja w swoim mam tak samo tak musi byc ale tylko przez chwilke ...
kompresor klimy sie załacza i dlatego spadaja lekko obroty obciążenie dla silnika <okok>

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 29 maja 2011, 13:50

no a u mnie po prostu utrzymuje sie na nizszych obrotach..
ladowanie akku jest na wskazniku ponad 12v lekko wiec ok

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 29 maja 2011, 14:05

pablo90, ja mam ponad 14
Obrazek

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 29 maja 2011, 14:35

no tak, to jest zalezne od tego czy akku jest naladowane czy nie.
ja jezdze glownie w trasie i wtedy mam tak jak napisalem (akku sie nie laduje). jesli jednak mam okres jezdzenia dluzszego po miescie gdzie czeste odpalanie itp powoduje ze akku nie jest do konca naladowane to ladowanie na wskazniku jest wieksze - ok 14 v

chyba za duzo razy uzylem slowa "ładuje" :D

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 29 maja 2011, 18:57

mam podobnie z klimą jak ją włacze -jesli chodzi o ładownie na trasie napiecie spada do ok 12,5v ,
co do obrotów ja mam na obrotku ok 840 jak włacze klime nagle silnik zmula i obroty spadaja na 800
Łan tu sri TDI :mrgreen:

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 29 maja 2011, 19:20

no to sytuacja wyglada tak jak u mnie

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 30 maja 2011, 00:36

Też tak miałem :/ Co wiecej autko nie miało kopa takiego, ruszając zdażało się że zgasł (gdy nie dodało się gazu). Obroty spadały o około 50...
Zmieniłem a właściwie naprawiłem kompresor i najważniejsze, wyczyściłem dławik-dysze rozprężną i teraz nie czuć że klima się załącza, widać tylko na wskaźniku że wentylator bierze prąd i właściwie tyle... a jak teraz chłodzi... <radocha>
Ale ja mam specyficzny silnik... :/
Obrazek TDI +

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 30 maja 2011, 11:15

nie zauwazylem zeby osiagi byly jakies gorsze.. moze minimalnie..
Hincó, czemu masz specyficzny silnik ? bo ja swój też takim bym nazwał :P

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 30 maja 2011, 12:26

pablo90, przede wszystkim wtryski '216' skręcona maxymalnie dawka (a i tak przydymia), zupelnie odremontowany 2,5 roku temu generalnie w dobrym stanie i troche pomodzony (np głowica z t4 chyba). Osiagi chcąc nie chcą są gorsze, chociaż u nas dosyć łatwo sterownik rozłącza sprężarkę przy mocniejszym wciśnięciu gazu...

Czy ktoś iec po co jest czujnik (na 2 kabelki) na sprężarce, tak z jej boku, przyprawil mnie o ból głowy przy naprawie sprężarki i tak właściwie to myślalem żeby go wywalić, ale może on do czegoś jest? Ktoś wie? Może wyłącza sprężarke jak się zatrze- przestanie kręcić mimo uruchomionego silnika, albo jej obroty zbyt spadną?
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Peran7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 02 lip 2009, 15:46
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Peran7 » 30 maja 2011, 17:19

Nie mam pewności ale możne to być czujnik obrotów sprężarki. Jak go odłączysz powinno pokazywać błąd sprężarki ślizgający się pasek i wtedy nie idzie jej załączyć. Można wyłączyć go Vagiem.

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 30 maja 2011, 21:43

Lechu, ta dysza to sie nazywa fachowo dławik klimatyzacji - i jest w przewodzie idacym do wymiennika ciepła (schładzacza) -tego przed dmuchawą
z biegiem czasu dławik przytyka sie grafitem ( jest tam też filterek z siatki)
jak nie bedziesz wiedział w etka prawde ci powie :)
Hincó, z tego wynika ze w moim ukladzie spręzarka cos pali głupa ,ale pewny na 100% nie jestem
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 30 maja 2011, 23:10

Lechu, 4B0820177
U mnie musiałaem się sporo z tym naszarpać żeby wytargać...


Dodek, mamy nie młode auta i klima w nich działa już znacznie gorzej, u mnie z org konfiguracji zostały węże i osuszacz(niestety) (parownik wymieniał poprzedni właściciel, reszte ja). I tak naprawde po Twoich wskazówkach o dyszy rozprężnej klima w końcu dziala, kompresor dawał też ciała no i chłodnica, to teraz to działa jak trzeba, nie słychać sprężarki, chłodzi niesamowicie, jest cisza i moc silnika. Jedynie to wentylator słychać-tyle <okok>
Obrazek TDI +

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga