[A6 C4] spadajace obroty po zalaczeniu klimatyzacji
[A6 C4] spadajace obroty po zalaczeniu klimatyzacji
Witam !
Panowie przyszly gorace dni i trzeba zaczac uzywac klimy. zauwazylem ze u mnie po wlaczeniu jej (manualna) obroty spadaja (wlacza sie sprezarka). na wolnych bez klimy trzyma mi elegancko 900 obrotów, po zalaczeniu spada do 800. samochodem zaczyna delikatnie mocniej rzucac ale nie ma mowy o gasnieciu.
czy to normalne z tymi obrotami ? rozumiem ze sprezarka to niemale obciazenie dla elektryki wiec chyba to nie zaden dramat ze obroty spadaja o ok 100 ?
Panowie przyszly gorace dni i trzeba zaczac uzywac klimy. zauwazylem ze u mnie po wlaczeniu jej (manualna) obroty spadaja (wlacza sie sprezarka). na wolnych bez klimy trzyma mi elegancko 900 obrotów, po zalaczeniu spada do 800. samochodem zaczyna delikatnie mocniej rzucac ale nie ma mowy o gasnieciu.
czy to normalne z tymi obrotami ? rozumiem ze sprezarka to niemale obciazenie dla elektryki wiec chyba to nie zaden dramat ze obroty spadaja o ok 100 ?
no tak, to jest zalezne od tego czy akku jest naladowane czy nie.
ja jezdze glownie w trasie i wtedy mam tak jak napisalem (akku sie nie laduje). jesli jednak mam okres jezdzenia dluzszego po miescie gdzie czeste odpalanie itp powoduje ze akku nie jest do konca naladowane to ladowanie na wskazniku jest wieksze - ok 14 v
chyba za duzo razy uzylem slowa "ładuje" :D
ja jezdze glownie w trasie i wtedy mam tak jak napisalem (akku sie nie laduje). jesli jednak mam okres jezdzenia dluzszego po miescie gdzie czeste odpalanie itp powoduje ze akku nie jest do konca naladowane to ladowanie na wskazniku jest wieksze - ok 14 v
chyba za duzo razy uzylem slowa "ładuje" :D
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Też tak miałem Co wiecej autko nie miało kopa takiego, ruszając zdażało się że zgasł (gdy nie dodało się gazu). Obroty spadały o około 50...
Zmieniłem a właściwie naprawiłem kompresor i najważniejsze, wyczyściłem dławik-dysze rozprężną i teraz nie czuć że klima się załącza, widać tylko na wskaźniku że wentylator bierze prąd i właściwie tyle... a jak teraz chłodzi...
Ale ja mam specyficzny silnik...
Zmieniłem a właściwie naprawiłem kompresor i najważniejsze, wyczyściłem dławik-dysze rozprężną i teraz nie czuć że klima się załącza, widać tylko na wskaźniku że wentylator bierze prąd i właściwie tyle... a jak teraz chłodzi...
Ale ja mam specyficzny silnik...
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
pablo90, przede wszystkim wtryski '216' skręcona maxymalnie dawka (a i tak przydymia), zupelnie odremontowany 2,5 roku temu generalnie w dobrym stanie i troche pomodzony (np głowica z t4 chyba). Osiagi chcąc nie chcą są gorsze, chociaż u nas dosyć łatwo sterownik rozłącza sprężarkę przy mocniejszym wciśnięciu gazu...
Czy ktoś iec po co jest czujnik (na 2 kabelki) na sprężarce, tak z jej boku, przyprawil mnie o ból głowy przy naprawie sprężarki i tak właściwie to myślalem żeby go wywalić, ale może on do czegoś jest? Ktoś wie? Może wyłącza sprężarke jak się zatrze- przestanie kręcić mimo uruchomionego silnika, albo jej obroty zbyt spadną?
Czy ktoś iec po co jest czujnik (na 2 kabelki) na sprężarce, tak z jej boku, przyprawil mnie o ból głowy przy naprawie sprężarki i tak właściwie to myślalem żeby go wywalić, ale może on do czegoś jest? Ktoś wie? Może wyłącza sprężarke jak się zatrze- przestanie kręcić mimo uruchomionego silnika, albo jej obroty zbyt spadną?
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
Lechu, ta dysza to sie nazywa fachowo dławik klimatyzacji - i jest w przewodzie idacym do wymiennika ciepła (schładzacza) -tego przed dmuchawą
z biegiem czasu dławik przytyka sie grafitem ( jest tam też filterek z siatki)
jak nie bedziesz wiedział w etka prawde ci powie
Hincó, z tego wynika ze w moim ukladzie spręzarka cos pali głupa ,ale pewny na 100% nie jestem
z biegiem czasu dławik przytyka sie grafitem ( jest tam też filterek z siatki)
jak nie bedziesz wiedział w etka prawde ci powie
Hincó, z tego wynika ze w moim ukladzie spręzarka cos pali głupa ,ale pewny na 100% nie jestem
Łan tu sri TDI :mrgreen:
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Lechu, 4B0820177
U mnie musiałaem się sporo z tym naszarpać żeby wytargać...
Dodek, mamy nie młode auta i klima w nich działa już znacznie gorzej, u mnie z org konfiguracji zostały węże i osuszacz(niestety) (parownik wymieniał poprzedni właściciel, reszte ja). I tak naprawde po Twoich wskazówkach o dyszy rozprężnej klima w końcu dziala, kompresor dawał też ciała no i chłodnica, to teraz to działa jak trzeba, nie słychać sprężarki, chłodzi niesamowicie, jest cisza i moc silnika. Jedynie to wentylator słychać-tyle
U mnie musiałaem się sporo z tym naszarpać żeby wytargać...
Dodek, mamy nie młode auta i klima w nich działa już znacznie gorzej, u mnie z org konfiguracji zostały węże i osuszacz(niestety) (parownik wymieniał poprzedni właściciel, reszte ja). I tak naprawde po Twoich wskazówkach o dyszy rozprężnej klima w końcu dziala, kompresor dawał też ciała no i chłodnica, to teraz to działa jak trzeba, nie słychać sprężarki, chłodzi niesamowicie, jest cisza i moc silnika. Jedynie to wentylator słychać-tyle
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga