[A6 C5] Wymiana rozrządu A6 C5 3.0 ASN
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
[A6 C5] Wymiana rozrządu A6 C5 3.0 ASN
Witam co jaki przebieg i co ile lat wymienia sie rozrząd w tym silniku??
dokładnie 120tys km jeśli były zamontowane części ORI, oraz wymienione wszystkie rolki i napinacz hydrauliczny, warto też wymienić napinacz paska wielorowkowego z paskiem no i pompę wody, wtedy masz pewność że wszystko zostało zrobione fachowe i nie ma się póżniej co martwić długi czasrubio pisze:Jeśli dobrze pamiętam to 120tyś i 5 lat ale lepiej wcześniej

---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
Mam zrobione 88 tyś więc podejzewam ze nik tego rozrządu od nowosci nie ruszał także cześći są napewno ori tylko ze samochód jest z 2004 roku czyli ma 7 lat także nie wiem czy to wymieniac już czy dociągnąć np do 100-110 tyś. A jeszcze jedno dzisiaj jeden z klubowiczów mi napisał ze był w serwisie Aso i tam mu powiedzieli ze 3.0 ASN jest na łancuszku rozrządu i ze sie nic tam nie wymienia, szczerze mówiąc to trochę zbaraniałem 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Panowie to o mnie chodzi z tym ASO w Toruniu.
Akurat zadzwoniłem żeby zapytać o akcje serwisową cewek -tam cewki najpierw sprawdzają i jeżeli stwierdzą że nadają się do wymiany to wówczas robią to za free. Kolega mieszkający na wyspach powiedział że u niego w UK wumienili wszystki 6 cewek i również świece. W Polsce jak się ma fuksa to tylko cewki -nie zawsze wszsytkie
Wracając do rozrządu: ...przy okazji rozmowy zapytałem panią o cenę wymiany rozrządu i ku mojemu zdumieniu kobieta była święcie przekonana, że nie wymienia się rozrządu. Powiedziała mi to co zacytował kolega Snajperboss. Poprosiłem o połączenie z działem części zamiennych, żeby to zweryfikować i nie doczekałem się aż pracownik odbierze tel i odpuściłem...
Teraz mam nalatane 110K km (rozrząd nie ruszany) -pasek jest w stanie praktycznie idealnym: zero pęknięć, rowki dobrze wyczuwalne i chyba odpowiednio napięty...
Na rolkach zero śladów zużycia paska, ani kurzu z gumy, rolki nie piszczą, nie szumią anie nie trzeszczą -poprostu nic!
Jakie są objawy konieczności wymiany rozrządu?
bo ja bym się sugerował w/w elementami...
Jakiej firmy części OEM polecacie? Na Allegro są zestawy od 625 do prawie 1400zł za komplet...
No i w zakresie przezorności: czy wymienić także termostat przy okazji "imprezy" z rozrządem?
[ Dodano: 2011-05-25, 22:34 ]
btw, znalazłem super fotostory nt. wymiany rozrządu (tu akurat 4.2 V8, ale zasada ta sama): http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=108758
-tutaj rozrząd ASN po amerykańsku: http://www.audiworld.com/tech/eng110.shtml
-a tutaj schematy do ASN: http://www.sendspace.pl/file/21e9744c4c8e487b6a195e0
Akurat zadzwoniłem żeby zapytać o akcje serwisową cewek -tam cewki najpierw sprawdzają i jeżeli stwierdzą że nadają się do wymiany to wówczas robią to za free. Kolega mieszkający na wyspach powiedział że u niego w UK wumienili wszystki 6 cewek i również świece. W Polsce jak się ma fuksa to tylko cewki -nie zawsze wszsytkie

Wracając do rozrządu: ...przy okazji rozmowy zapytałem panią o cenę wymiany rozrządu i ku mojemu zdumieniu kobieta była święcie przekonana, że nie wymienia się rozrządu. Powiedziała mi to co zacytował kolega Snajperboss. Poprosiłem o połączenie z działem części zamiennych, żeby to zweryfikować i nie doczekałem się aż pracownik odbierze tel i odpuściłem...
Teraz mam nalatane 110K km (rozrząd nie ruszany) -pasek jest w stanie praktycznie idealnym: zero pęknięć, rowki dobrze wyczuwalne i chyba odpowiednio napięty...
Na rolkach zero śladów zużycia paska, ani kurzu z gumy, rolki nie piszczą, nie szumią anie nie trzeszczą -poprostu nic!
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Jakie są objawy konieczności wymiany rozrządu?

Jakiej firmy części OEM polecacie? Na Allegro są zestawy od 625 do prawie 1400zł za komplet...
No i w zakresie przezorności: czy wymienić także termostat przy okazji "imprezy" z rozrządem?
[ Dodano: 2011-05-25, 22:34 ]
btw, znalazłem super fotostory nt. wymiany rozrządu (tu akurat 4.2 V8, ale zasada ta sama): http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=108758
-tutaj rozrząd ASN po amerykańsku: http://www.audiworld.com/tech/eng110.shtml
-a tutaj schematy do ASN: http://www.sendspace.pl/file/21e9744c4c8e487b6a195e0
a co się dzieje z tymi pompami, jakieś objawy, jak byłem w serwisie wymienić cewki, nic nie mówili że moje auto podlega takiej akcji
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM