[A6 C5] Wymiana rozrządu A6 C5 3.0 ASN
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
Jakiej firmy rokli i pasek do rozrządu stosuje audi na pierwszy montaż?? Która z firm lepsza: luk/Ina czy ruville?? jesli chodzi o pasek to gates czy contitech?? oraz pompa wody: skf, graf, dolz, ruville?? chyba że znacie jeszcze jakies inne lepsze firmy. Proszę o odpowiedzi bo za niedługo czeka mnie wymiana rozrządu pozdrawiam
Ja teraz właśnie wymieniam kompletny rozrząd i do tego jeszcze pasek micro z napinaczem do osprzętu, przy rozbiórce doszło do tego jeszcze koło pasowe wału (tłumik drgań) oraz osłona dolna rozrządu. Rozwulkanizowała się guma w tym kole pasowym i wytarła osłonę rozrządu, koszty następujące:
1. pasek rozrządu Conti 150zł
2. napinacz hydrauliczny INA 190zł
3. zestaw rolek INA 600zł
4. pompa wody Hepu 270zł
5. napinacz paska micro INA 150zł
6. pasek micro Audi - dostałem w prezencie
7. osłona paska rozrządu ORI 95zł
8. koło pasowe + nowe śruby 500zł
9. blokady do ustawienia rozrządu 500zł
1. pasek rozrządu Conti 150zł
2. napinacz hydrauliczny INA 190zł
3. zestaw rolek INA 600zł
4. pompa wody Hepu 270zł
5. napinacz paska micro INA 150zł
6. pasek micro Audi - dostałem w prezencie

7. osłona paska rozrządu ORI 95zł
8. koło pasowe + nowe śruby 500zł
9. blokady do ustawienia rozrządu 500zł
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
- arkadiuso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
- Imię: Arkadiusz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
poczytajcie dobry temat o rozrządzie można sprawdzić czy jest dobrze założony..
-all-42-v8-5v-grupa-093-wartosci-vt36045,15.htm
-all-42-v8-5v-grupa-093-wartosci-vt36045,15.htm
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
ja mam 3.0 ASN w poniedziałek będę u mechanika to mu powiem żeby zobaczył jak to wygląda, ile ma być tych stopni w ASN i jaka jest tolerancja ?arkadiuso pisze:poczytajcie dobry temat o rozrządzie można sprawdzić czy jest dobrze założony..
-all-42-v8-5v-grupa-093-wartosci-vt36045,15.htm
- arkadiuso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
- Imię: Arkadiusz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
wszystko jest napisane w temacie wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe, i wybierasz kanał 093 i tak jak na obrazku ![Obrazek]()
3 i 4 okienko czym bliżej zera tym lepiej w moim przypadku po 3 stopnie czyli prawie idealnie.. ważne też żeby dużej różnicy nie było..
[ Dodano: 2011-06-18, 12:42 ]
Koledzy jak będziecie znali wartości to proszę pisać -all-42-v8-5v-grupa-093-wartosci-vt36045.htm porównamy, zobaczymy.. jestem ciekaw jak jest u innych..
3 i 4 okienko czym bliżej zera tym lepiej w moim przypadku po 3 stopnie czyli prawie idealnie.. ważne też żeby dużej różnicy nie było..
[ Dodano: 2011-06-18, 12:42 ]
Koledzy jak będziecie znali wartości to proszę pisać -all-42-v8-5v-grupa-093-wartosci-vt36045.htm porównamy, zobaczymy.. jestem ciekaw jak jest u innych..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
Snajperboss pisze:Bez blokad sie nie obejdzie??

hm, wiesz co nawet nie próbowałem, za dużo ten silnik kosztuje
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Panowie, odgrzewam kotleta bo chciałbym sprostować istotne pojęcia:
Rozrząd jest z tyłu silnika, który jest na łańcuchu: spięty z kołem zamachowym napędza wałki rozrządu, pompę oleju i chyba jakieś inne mechanizmy. Tego w trakcie bezawaryjnej eksploatacji silnika się nie rusza -chyba że ktoś chce przejechać milion km
O ten mechanizm najlepiej dbać poprzez regularną inspekcję jakości i poziomu oleju w silniku. Lepiej nie jeździć dłużej niż 15K km między wymianami oleju z filtrem.
Natomiast pasek rozrządu (pasek wielorowkowy) jest z przodu silnika: śmiga po rolce wału i dalej po rolkach napędzających alternator, pompę wody, kompresor klimy i przechodzi przez rolkę napinacza z tłumikiem drgań. Ten pasek łącznie z niektorymi rolkami i ew.pompą wody podlega okresowej wymianie w trakcie eksploatacji -zaleca się co 120K km.
Jeżeli ktoś ma inne zdanie to zapraszam do debaty
Rozrząd jest z tyłu silnika, który jest na łańcuchu: spięty z kołem zamachowym napędza wałki rozrządu, pompę oleju i chyba jakieś inne mechanizmy. Tego w trakcie bezawaryjnej eksploatacji silnika się nie rusza -chyba że ktoś chce przejechać milion km

O ten mechanizm najlepiej dbać poprzez regularną inspekcję jakości i poziomu oleju w silniku. Lepiej nie jeździć dłużej niż 15K km między wymianami oleju z filtrem.
Natomiast pasek rozrządu (pasek wielorowkowy) jest z przodu silnika: śmiga po rolce wału i dalej po rolkach napędzających alternator, pompę wody, kompresor klimy i przechodzi przez rolkę napinacza z tłumikiem drgań. Ten pasek łącznie z niektorymi rolkami i ew.pompą wody podlega okresowej wymianie w trakcie eksploatacji -zaleca się co 120K km.
Jeżeli ktoś ma inne zdanie to zapraszam do debaty

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 134
- Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
- Lokalizacja: Rybnik
wpisując w wyszukiwarkę "rozrząd ASN" wychodzą w zasadzie 3 główne tematy które przeczytałem i takich informacji nie widzę, jeśli jestem ślepy to proszę mnie oświecić...
[ Dodano: 2011-09-12, 14:59 ]
ok, padło takie pytanie ale odpowiedź jest tylko na temat pompy, że HEPA, nic więcej nie jest wyszczególnione...
[ Dodano: 2011-09-12, 14:59 ]
ok, padło takie pytanie ale odpowiedź jest tylko na temat pompy, że HEPA, nic więcej nie jest wyszczególnione...
