Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] Nie wiem co się stało, nerwy mi puszczają,

Silniki wysokoprężne
pcprotector
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 maja 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdynia

[ A6 C5 2.5 Tdi] Nie wiem co się stało, nerwy mi puszczają,

Post autor: pcprotector » 24 maja 2011, 11:58

Ostatnio kiedy wracałem z pracy, podczas jazdy w moim A6 zaczęły mrugać kontrolki świec żarowych, auto zaczęło przerywać, silnik zgasł.
Nie odpala, nie wiem co może być tego przyczyną. Autko stoi u mnie w garażu i czeka.

Początkowo sprawdziłem (niepotrzebnie) pompę podawczą, jest ok.
Pompa wtryskowa nie dostaje paliwa.
Popuściłem zaworki (17 klucz) zakręciłem silnikiem i nic nie leciało.

Czy jest możliwe, że pompa wtryskowa siadła ? przebieg 230 tys.

Czy ewentualnie może wystąpić jakiś inny problem ???

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 24 maja 2011, 12:02

pcprotector, kolego przywitaj się gdzie trzeba...

PS. podpinałeś vaga? jakieś błędy?

pcprotector
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 maja 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pcprotector » 24 maja 2011, 12:04

Tak, mój znajomy podpiął się pod autko, 0 błędów

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 24 maja 2011, 12:06

jeżeli w filtrze jest paliwo a pompa nie podaje dalej no to może być ona <zalamka>

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 24 maja 2011, 12:14

spróbuj pokręcić ponad 6 s. i potem zaczytaj błędy, powinno się coś pojawić.

pcprotector
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 maja 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pcprotector » 24 maja 2011, 12:15

hmm, nie chcę czegoś źle zrobić

jak to wygląda dokładnie, pompa wtryskowa sama zasysa paliwo z baku ? taki kawał ?

chciałbym aby mi ktoś w łopatologiczny sposób wytłumaczył, jak po kolei do pompy wtryskowej dostarczane jest paliwo, może jest gdzieś zapowietrzony

2 m-ce temu wymieniałem rozrząd, mechanik 1,5h męczył się z odpowietrzeniem całego układu, potem przez 2 m-ce jeździłem bez problemów, autko normalnie odpalało

[ Dodano: 2011-05-24, 12:16 ]
Toperz pisze:spróbuj pokręcić ponad 6 s. i potem zaczytaj błędy, powinno się coś pojawić.
ok, ale najprędzej jutro, nie mam dostępu do takich narzędzi tylko mój znajomy

[ Dodano: 2011-05-24, 12:57 ]
Mam pytanko, czy za pompę wtryskową jest odpowiedzialny jakiś przekaźnik ? bezpiecznik ?

Awatar użytkownika
marvin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 29 mar 2010, 22:24
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: marvin » 24 maja 2011, 19:59

u mnie było podobnie tyle ze zapaliła sie kontrolka świec żarowych samochód stanął
holowanie do garażu
vag pokazał problem z poziomem paliwa w baku
bak do pełna ( trochę kursów miałem do stacji paliw z dwoma baniakami 5l)
wymiana filtra paliwa - możliwe ze nie potrzebna
próba odpowietrzenia pompy
później wziąłem plak i odpalałem na nim po 10 sekundach samochód zaczął pracować na paliwie po 1 minucie bylo wszystko ok
black_six

Awatar użytkownika
georgos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:39
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: georgos » 24 maja 2011, 20:24

pcprotector miganie świec może sygnalizować niski poziom paliwa w komorze spiętrzającej w zbiorniku (mogła paść pomka w baku) auto się zapowietrzyło i zgasło. Sam nie odpali, musisz odpowietrzyć i nie żadnym plakiem tylko wg instrukcji z forum DBAJ O POMPę VP i silnik. Sprawdź czy w przezroczystym przewodzie jest paliwo i czy jest w filtrze, jak nie ma to masz prawie diagnozę. Pompka do baku kosztuje ok 150 zł

[ Dodano: 2011-05-24, 20:26 ]
fakt jest taki że jak pompka nie działa a zalejemy do pełna to paliwo będzie się samoczynnie przelewało do komory ale jak zejdzie do ok połowy baku to sytuacja powróci więc tankowanie do pełna to tylko tymczasowe zadowolenie że wszystko jest ok

[ Dodano: 2011-05-24, 20:28 ]
no i jeszcze dodam że żeby sprawdzić czy działa pompka w baku można ją podłączyć na krótko kabelkiem z + do bezpiecznika Dokładny opis przy opisie odpowietrzania.
Audi Ty jesteś jak zdrowie, ile Cię trzeba cenić ten tylko się dowie kto Ci wcisnął gaz choć w połowie...

pcprotector
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 maja 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pcprotector » 25 maja 2011, 10:57

Pompke w baku sprawdziłem, podłączając na krótko do akumulatora, działa.

Ale macie racje, może zostałem oszukany przez wskaźnik poziomu paliwa i mam 0 w zbiorniku, jadę zaraz na stację po 20l.

A mam pytanie, czy ta pompa w zbiorniku paliwa ma chodzić cały czas, czy jakoś inaczej to działa?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 25 maja 2011, 11:02

pcprotector pisze:A mam pytanie, czy ta pompa w zbiorniku paliwa ma chodzić cały czas, czy jakoś inaczej to działa?
Inaczej

Tzn.
Ta pompka załącza się w baku jeżeli stan paliwa jest poniżej 1/2 zbiornika. VP zasysa sobie z kosza paliwo samoczynnie. Jeżeli jest powyżej 1/2 baku kosz zalany jest paliwem i pompka nie musi działać...i nie działa. Dalej....spada poziom paliwa i kosz jest napełniany poprzez załączającą się pompkę itd...

[ Dodano: 2011-05-25, 11:05 ]
Dlatego pompka musi być sprawna .Jeżeli nie zadziała najczęściej wywalany jest błąd 1441 który rozłącza VP aby układ się nie zapowietrzył.

Jeszcze jakieś wyjaśnienia potrzebujesz...to pytaj?? :)

pcprotector
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 maja 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pcprotector » 25 maja 2011, 14:24

Czy ta pompka w baku załącza się na zapłonie, czy dopiero jak odpalony jest silnik ?

I czy przekaźnik (taki niebieski) pod schowkiem kierowcy jest od pompy wtryskowej, czy tej w baku ?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 26 maja 2011, 06:58

pcprotector pisze:Czy ta pompka w baku załącza się na zapłonie, czy dopiero jak odpalony jest silnik ?
Pompka załącza się jak silnik pracuje (jeżeli jest poniżej 1/2 paliwa.....itd..), przekręcając sam kluczyk do "zapłonu" pompka nie działa. Wyciągając bezpiecznik nr 28 i do prawego zacisku podłączając + bezpośrednio z aku, możemy sprawdzić czy pompka działa (nasłuchując np przez korek w baku) bez odpalania auta. :)
pcprotector pisze:I czy przekaźnik (taki niebieski) pod schowkiem kierowcy jest od pompy wtryskowej, czy tej w baku ?
Tego nie wiem. <uoee>

pcprotector
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 24 maja 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pcprotector » 27 maja 2011, 13:09

Zalałem autko 40l ropy, pokręciłem silnikiem, podczas kręcenia pompa w baku przepompowała paliwo, silnik odpalił.

Natomiast wskaźnik poziomu paliwa (nie wiem jak dokładniej to nazwać) jest uszkodzony.

Zalałem bak 40l, pokazuje mi pełny zbiornik.

Zanim zalałem auto, po przekręceniu stacyjki pokazywał 1/4, a w baku było pusto, przez co pompka w baku się zawisiła, pompka wtryskowa nie miała czego zassać i silnik stanął.

Obecnie nie ruszam narazie w dalsze trasy, chcę sprawdzić czy pompa w baku może mi jeszcze raz się zawiesić. No i muszę wymienić wskaźnik poziomu paliwa.
Muzyka to moja pasja, Informatyka to dobra zabawa, a Autko to nowe doświadczenie ;)

piter

Post autor: piter » 27 maja 2011, 19:03

Jeśli chodzi o sam wskaźnik to miałem podobnie. W baku moze 45 l a pokazywał cały. Przy mrozach zaczęły się dodatkowo cyrki z oświetleniem wewnatrz auta, tzn. światła migały do czasu aż sterownik zegarów się nie zagrzał trochę. Skończyło się wymianą zegarów.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 28 maja 2011, 07:02

pcprotector pisze:Zalałem autko 40l ropy, pokręciłem silnikiem, podczas kręcenia pompa w baku przepompowała paliwo, silnik odpalił.
No to sprawa wyjaśniona. :)

Musisz teraz trafić w 10-tkę czy to pływak czy pompka, dlatego że ewentualny zamiennik pompki to moim zdaniem nie wchodzi w grę, lub na krótko, a org. to są koszta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga