Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 2.5 Tdi] [ AFB] Coś stuka w silniku

Silniki wysokoprężne
kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 18 maja 2011, 18:31

Nabyłem już wszystkie potrzebne części, oraz kompletny rozrząd.Zestaw wałków z tej aukcji
http://allegro.pl/walki-rozrzadu-2-5-td ... 75557.html

Wymiane bedzie robił mi kolega mechanik który wielokrotnie wymieniał rozrząd w tym silniku ale wałków akurat nie. Mam pytanie -w związku z tym ze bedę mu pomagał i bedzie wymieniany także rozrząd-czy wszystkie naprawy trzeba wykonać za jednym razem(chodzi mi o to czy najpierw założyć nowy rozrząd a później dopiero wałki) czy rozbierać wszystko do zera i składać po kolei.

Jak ktos ma wiedze na ten temat to prosze napiszcie w kilku krótkich punktach co po kolei robić-byłbym wdzięczny- z góry dziękuje.

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 18 maja 2011, 21:50

1. Wymieniasz hydraulikę zaworową kompletną
2. Wymieniasz wałki rozrządu(nie zapominając o blokadach)
3. Termostat,Pompa cieczy chłodzącej
4. Rolki, napinacze,
5. Pasek rozrządu główny,
6. Pasek pompy wysokiego ciśnienia
7.Rolki, napinacze ,
8.Pasek rowkowy,
9.Pasek rowkowy klimatyzacji
Przy okazji sprawdź koło alternatora,sprężarki klimy,pompy wspomagania czy łożyska są ok.
Jeżeli o czymś zapomniałem to proszę poprawić <okok>
Najlepiej zrobić wszystko i do tego nie wracać drugi raz :p

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 19 maja 2011, 20:02

Chodziło mi o to czy wymienić pierwszy rozrząd (pasek,rolki itp..)- następnie odpalić auto czy wszystko jest ok, i dopiero zabrać sie za wałki. Ale rozumiem że kolejnośc jest taka:

1 Rozebranie przodu
2 Rozebranie rozrządu
3 Wyciądnięcie wałków i hydrauliki(i tu pytanie czy trzeba blokować wałki-skoro i tak będą wyciągane, mysle że tylko wał i pompe paliwa należy zablokować-ale może sie mylę)
4 Założenie wałków i hydrauliki
5 Założenie rozrządu
6 (ewentualne odpalenie)
7 Zmontowanie przodu
8 ...i jazda (mam nadzieje)

dawid77
Powiem szczerze że wolał bym do ciebie przyjechać(bo widze że "ogarniasz temat") niz oddać auto jakiemuś mechanikowi który nie wie co to blokady.

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 19 maja 2011, 21:53

kryhawrc pisze:niz oddać auto jakiemuś mechanikowi który nie wie co to blokady.
Jak nie wie to lepiej nie oddawaj mu auta żebyś sobie w brodę nie pluł.
A zrobisz jak uważasz, takich mechaników omijaj z daleka!!!!!
Bardzo ciekawe że robił rozrządy tych silników, a nie wie że stosuje się w nich blokady.

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 19 maja 2011, 23:16

Nie-nie mam na mysli mojego kumpla,tylko innych "fachowców" których szukałem w gorzowie-a prawda jest taka że nie ma tu mechanika który zna sie na tych silnikach. Stwierdził to też mój znajomy, ktory też ma AFB i żeby coś naprawić był odsyłany od jednego mechanika do drugiego. Boją sie tego silnika czy co?

A szukałem u innych dlatego że kolega pracuje teraz w holandi i przyjeżdza pod koniec czerwca, ale chyba musze czekać, bo nie mam innej opcji, a wiem że on ogarnie mi wszystko.

Agent4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 13 kwie 2011, 14:33
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Agent4 » 20 maja 2011, 13:40

Może i ja się przyłącze do tematu samochód kupiłem dwa miesiące temu i w zaszłym tygodniu znalazłem czas na wymianę oleju filtrów itp. i to był ostatni dzień radości z zakupu. Silnik po tej wymianie stał się nie do poznania zaczął strasznie głośno pracować.Postanowiłem udać się do mechanika, stwierdził że do wymiany jest wtrysk sterujący, po wymianie obejrzał wałki i stwierdził iż one są przyczyną głośnej pracy silnika i wymianę zalecił łącznie z rozrządem gdyż nie ma pewności kiedy był wymieniany. Na zakończenie dnia padła skrzynia nie chciał zmieniać biegów padł czujnik położenia pedału hamulca :> spróbuje dołączy fotki i proszę o opinie czy faktycznie podlegają wymianie, dodam iż mój silnik pracuje identycznie jak ten na filmiku ;)

Obrazek

[ Dodano: 2011-05-20, 13:42 ]
http://www.foteria.pl/gallery?did=276392

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 20 maja 2011, 19:09

no to czeka cie wydatek niezly ja tez kupilem taki samochod okazyjnie a4 z 99 roku avant quattro i sie napalilem ale juz dolozylem 15 tys przeszlo ale jak zaczolem wymieniac walki to i wtryski pompa wtryskowa i pokoleji co zwiazane z wszystkim i tak wyszlo tyle kasy ze bym kupil b6

Agent4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 13 kwie 2011, 14:33
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Agent4 » 22 maja 2011, 10:18

A więc decyzja podjęta naprawiam proszę o opinie osób które montowały albo mają wiedzę o tych częściach czy to dobry wybór, oczywiście cena odgrywa największą rolę :| http://allegro.pl/walki-rozrzadu-2-5-td ... 75557.html i zestaw rozrządu http://allegro.pl/rozrzad-2-5-tdi-v6-au ... 66267.html do tego uszczelki 50zł. <mysli>

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 22 maja 2011, 10:29

nie wiem sa rozne opine o tych walkach ja zakladalem ruville tez pisali ze kicha ze wytarly sie po paru tysiacach ale ja zalozylem i juz 10 tys zrobilem i sa jak nowe wymien sobie tez przy okazji zaworki zwrotne w magistrali olejowej 2 zaworki 200zl dostepne w aso ,jest tez membrana w magistrali olejowej tez zerknij czy nie peknieta koszt 100zl w aso i oczywiscie odma plus uszczelki pod magistralie olejowa ,uszczelki pod dekle ,wtryski na stol do sprawdzenia podkladki pod przelewy i wtryski itak sie sklada i sklada i wychodzi niezla sumka ale wolal bym walki ruvilla nie przez to ze ja zalozylem tylko to juz jest jakas znana firma ruville

[ Dodano: 2011-05-22, 10:32 ]
a jescze jedno ja juz bym nie zrobil tego bledu nie robil bym takiej operacji te pieniadze co wszdzilem w silnik bo bym wyszukal silnik z oznaczeniem bau i po klopotach a taki silnik idzie wyrwac za 4000 do 5000 tys i przekladka i masz po klopotach z walkami i reszta

Agent4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 13 kwie 2011, 14:33
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Agent4 » 22 maja 2011, 11:49

Mój motor miał być już poprawiony rok modelowy to 2003, a po rozebraniu okazało się to samo co u wszystkich. Ten sam sprzedawca ma jeszcze komplet o którym piszesz i jest nawet troszkę tańszy http://allegro.pl/walki-2-5-tdi-audi-a4 ... 66222.html choć nie zawiera podkładek chyba na niego się zdecyduje, Znalezienie innego motoru też jest rozwiązaniem, ale przy naprawie masz pewność że usterka zostanie usunięta a przy wymianie silnika znowu nie wiadomo co Cię czeka. <stres>

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 22 maja 2011, 12:02

tak to jest ten zestaw i bierz go a podkladki zwane pestkami dolicz 200 zl bo jak wymieniac to wszystko

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 22 maja 2011, 12:17

Tego sprzedawcy nie chce zachwalać za wczasu. Ale porozmawiałem sobie z nim troche przed zakupem, i mysle że to solidna firma(bynajmniej takie sprawiał wrazenie przez telefon) Wspomniałem mu o tych przypadkach o których tu piszecie(że padły po kilku tysiącach) Więc powiedział że mam na nie(niby) 2 lata gwarancji nie zależnie od przebiegu, i jesli sie wytrą lub coś w tym stylu to wymieniają na nowe. (widząc komentarze na allegro chyba nie jest tak źle)
Tak że poczekamy -zobaczymy ja kupiłem zestaw 2 tygodnie temu-ale jeszcze nie zakładałem.

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 22 maja 2011, 12:31

no tylko przyjdzie do reklamacji to powiedza ze cos ze smarowaniem jest nie tak ,wiec ta gwarancje mozna se wsadzic w d..e i dlatego przy wymianie walkow zaworki zwrotne musowo i odma

Agent4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 13 kwie 2011, 14:33
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Agent4 » 23 maja 2011, 13:45

o.k części kupione zestaw rozrządu 1169zł zestaw wałków 2270zł podkładki 180zł uszczelki pod pokrywy zaworów 90zł oraz separator oleju 230zł razem 3959zł z przesyłką za robotę 700zł u garażowego mechanika którego strasznie kręci ta robota <glupek> w sobotę odbieram to opiszę czy coś się zmieniło w pracy silnika :]

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 29 maja 2011, 13:22

Agent4 pisze:Mój motor miał być już poprawiony rok modelowy to 2003, a po rozebraniu okazało się to samo co u wszystkich. Ten sam sprzedawca ma jeszcze komplet o którym piszesz i jest nawet troszkę tańszy http://allegro.pl/walki-2-5-tdi-audi-a4 ... 66222.html choć nie zawiera podkładek chyba na niego się zdecyduje, Znalezienie innego motoru też jest rozwiązaniem, ale przy naprawie masz pewność że usterka zostanie usunięta a przy wymianie silnika znowu nie wiadomo co Cię czeka. <stres>
BFC to w odróżnieniu od innych jednostek serii B posiada stary system hydrauliki zaworowej....
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja