[ A6 C5 2.5 Tdi] [ AFB] Coś stuka w silniku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
Nabyłem już wszystkie potrzebne części, oraz kompletny rozrząd.Zestaw wałków z tej aukcji
http://allegro.pl/walki-rozrzadu-2-5-td ... 75557.html
Wymiane bedzie robił mi kolega mechanik który wielokrotnie wymieniał rozrząd w tym silniku ale wałków akurat nie. Mam pytanie -w związku z tym ze bedę mu pomagał i bedzie wymieniany także rozrząd-czy wszystkie naprawy trzeba wykonać za jednym razem(chodzi mi o to czy najpierw założyć nowy rozrząd a później dopiero wałki) czy rozbierać wszystko do zera i składać po kolei.
Jak ktos ma wiedze na ten temat to prosze napiszcie w kilku krótkich punktach co po kolei robić-byłbym wdzięczny- z góry dziękuje.
http://allegro.pl/walki-rozrzadu-2-5-td ... 75557.html
Wymiane bedzie robił mi kolega mechanik który wielokrotnie wymieniał rozrząd w tym silniku ale wałków akurat nie. Mam pytanie -w związku z tym ze bedę mu pomagał i bedzie wymieniany także rozrząd-czy wszystkie naprawy trzeba wykonać za jednym razem(chodzi mi o to czy najpierw założyć nowy rozrząd a później dopiero wałki) czy rozbierać wszystko do zera i składać po kolei.
Jak ktos ma wiedze na ten temat to prosze napiszcie w kilku krótkich punktach co po kolei robić-byłbym wdzięczny- z góry dziękuje.
- dawid77
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
- Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń
1. Wymieniasz hydraulikę zaworową kompletną
2. Wymieniasz wałki rozrządu(nie zapominając o blokadach)
3. Termostat,Pompa cieczy chłodzącej
4. Rolki, napinacze,
5. Pasek rozrządu główny,
6. Pasek pompy wysokiego ciśnienia
7.Rolki, napinacze ,
8.Pasek rowkowy,
9.Pasek rowkowy klimatyzacji
Przy okazji sprawdź koło alternatora,sprężarki klimy,pompy wspomagania czy łożyska są ok.
Jeżeli o czymś zapomniałem to proszę poprawić
Najlepiej zrobić wszystko i do tego nie wracać drugi raz
2. Wymieniasz wałki rozrządu(nie zapominając o blokadach)
3. Termostat,Pompa cieczy chłodzącej
4. Rolki, napinacze,
5. Pasek rozrządu główny,
6. Pasek pompy wysokiego ciśnienia
7.Rolki, napinacze ,
8.Pasek rowkowy,
9.Pasek rowkowy klimatyzacji
Przy okazji sprawdź koło alternatora,sprężarki klimy,pompy wspomagania czy łożyska są ok.
Jeżeli o czymś zapomniałem to proszę poprawić

Najlepiej zrobić wszystko i do tego nie wracać drugi raz

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
Chodziło mi o to czy wymienić pierwszy rozrząd (pasek,rolki itp..)- następnie odpalić auto czy wszystko jest ok, i dopiero zabrać sie za wałki. Ale rozumiem że kolejnośc jest taka:
1 Rozebranie przodu
2 Rozebranie rozrządu
3 Wyciądnięcie wałków i hydrauliki(i tu pytanie czy trzeba blokować wałki-skoro i tak będą wyciągane, mysle że tylko wał i pompe paliwa należy zablokować-ale może sie mylę)
4 Założenie wałków i hydrauliki
5 Założenie rozrządu
6 (ewentualne odpalenie)
7 Zmontowanie przodu
8 ...i jazda (mam nadzieje)
dawid77 Powiem szczerze że wolał bym do ciebie przyjechać(bo widze że "ogarniasz temat") niz oddać auto jakiemuś mechanikowi który nie wie co to blokady.
1 Rozebranie przodu
2 Rozebranie rozrządu
3 Wyciądnięcie wałków i hydrauliki(i tu pytanie czy trzeba blokować wałki-skoro i tak będą wyciągane, mysle że tylko wał i pompe paliwa należy zablokować-ale może sie mylę)
4 Założenie wałków i hydrauliki
5 Założenie rozrządu
6 (ewentualne odpalenie)
7 Zmontowanie przodu
8 ...i jazda (mam nadzieje)
dawid77 Powiem szczerze że wolał bym do ciebie przyjechać(bo widze że "ogarniasz temat") niz oddać auto jakiemuś mechanikowi który nie wie co to blokady.
- dawid77
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
- Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń
Jak nie wie to lepiej nie oddawaj mu auta żebyś sobie w brodę nie pluł.kryhawrc pisze:niz oddać auto jakiemuś mechanikowi który nie wie co to blokady.
A zrobisz jak uważasz, takich mechaników omijaj z daleka!!!!!
Bardzo ciekawe że robił rozrządy tych silników, a nie wie że stosuje się w nich blokady.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
Nie-nie mam na mysli mojego kumpla,tylko innych "fachowców" których szukałem w gorzowie-a prawda jest taka że nie ma tu mechanika który zna sie na tych silnikach. Stwierdził to też mój znajomy, ktory też ma AFB i żeby coś naprawić był odsyłany od jednego mechanika do drugiego. Boją sie tego silnika czy co?
A szukałem u innych dlatego że kolega pracuje teraz w holandi i przyjeżdza pod koniec czerwca, ale chyba musze czekać, bo nie mam innej opcji, a wiem że on ogarnie mi wszystko.
A szukałem u innych dlatego że kolega pracuje teraz w holandi i przyjeżdza pod koniec czerwca, ale chyba musze czekać, bo nie mam innej opcji, a wiem że on ogarnie mi wszystko.
Może i ja się przyłącze do tematu samochód kupiłem dwa miesiące temu i w zaszłym tygodniu znalazłem czas na wymianę oleju filtrów itp. i to był ostatni dzień radości z zakupu. Silnik po tej wymianie stał się nie do poznania zaczął strasznie głośno pracować.Postanowiłem udać się do mechanika, stwierdził że do wymiany jest wtrysk sterujący, po wymianie obejrzał wałki i stwierdził iż one są przyczyną głośnej pracy silnika i wymianę zalecił łącznie z rozrządem gdyż nie ma pewności kiedy był wymieniany. Na zakończenie dnia padła skrzynia nie chciał zmieniać biegów padł czujnik położenia pedału hamulca
spróbuje dołączy fotki i proszę o opinie czy faktycznie podlegają wymianie, dodam iż mój silnik pracuje identycznie jak ten na filmiku
[ Dodano: 2011-05-20, 13:42 ]
http://www.foteria.pl/gallery?did=276392


[ Dodano: 2011-05-20, 13:42 ]
http://www.foteria.pl/gallery?did=276392
A więc decyzja podjęta naprawiam proszę o opinie osób które montowały albo mają wiedzę o tych częściach czy to dobry wybór, oczywiście cena odgrywa największą rolę
http://allegro.pl/walki-rozrzadu-2-5-td ... 75557.html i zestaw rozrządu http://allegro.pl/rozrzad-2-5-tdi-v6-au ... 66267.html do tego uszczelki 50zł. 


nie wiem sa rozne opine o tych walkach ja zakladalem ruville tez pisali ze kicha ze wytarly sie po paru tysiacach ale ja zalozylem i juz 10 tys zrobilem i sa jak nowe wymien sobie tez przy okazji zaworki zwrotne w magistrali olejowej 2 zaworki 200zl dostepne w aso ,jest tez membrana w magistrali olejowej tez zerknij czy nie peknieta koszt 100zl w aso i oczywiscie odma plus uszczelki pod magistralie olejowa ,uszczelki pod dekle ,wtryski na stol do sprawdzenia podkladki pod przelewy i wtryski itak sie sklada i sklada i wychodzi niezla sumka ale wolal bym walki ruvilla nie przez to ze ja zalozylem tylko to juz jest jakas znana firma ruville
[ Dodano: 2011-05-22, 10:32 ]
a jescze jedno ja juz bym nie zrobil tego bledu nie robil bym takiej operacji te pieniadze co wszdzilem w silnik bo bym wyszukal silnik z oznaczeniem bau i po klopotach a taki silnik idzie wyrwac za 4000 do 5000 tys i przekladka i masz po klopotach z walkami i reszta
[ Dodano: 2011-05-22, 10:32 ]
a jescze jedno ja juz bym nie zrobil tego bledu nie robil bym takiej operacji te pieniadze co wszdzilem w silnik bo bym wyszukal silnik z oznaczeniem bau i po klopotach a taki silnik idzie wyrwac za 4000 do 5000 tys i przekladka i masz po klopotach z walkami i reszta
Mój motor miał być już poprawiony rok modelowy to 2003, a po rozebraniu okazało się to samo co u wszystkich. Ten sam sprzedawca ma jeszcze komplet o którym piszesz i jest nawet troszkę tańszy http://allegro.pl/walki-2-5-tdi-audi-a4 ... 66222.html choć nie zawiera podkładek chyba na niego się zdecyduje, Znalezienie innego motoru też jest rozwiązaniem, ale przy naprawie masz pewność że usterka zostanie usunięta a przy wymianie silnika znowu nie wiadomo co Cię czeka. 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
Tego sprzedawcy nie chce zachwalać za wczasu. Ale porozmawiałem sobie z nim troche przed zakupem, i mysle że to solidna firma(bynajmniej takie sprawiał wrazenie przez telefon) Wspomniałem mu o tych przypadkach o których tu piszecie(że padły po kilku tysiącach) Więc powiedział że mam na nie(niby) 2 lata gwarancji nie zależnie od przebiegu, i jesli sie wytrą lub coś w tym stylu to wymieniają na nowe. (widząc komentarze na allegro chyba nie jest tak źle)
Tak że poczekamy -zobaczymy ja kupiłem zestaw 2 tygodnie temu-ale jeszcze nie zakładałem.
Tak że poczekamy -zobaczymy ja kupiłem zestaw 2 tygodnie temu-ale jeszcze nie zakładałem.
o.k części kupione zestaw rozrządu 1169zł zestaw wałków 2270zł podkładki 180zł uszczelki pod pokrywy zaworów 90zł oraz separator oleju 230zł razem 3959zł z przesyłką za robotę 700zł u garażowego mechanika którego strasznie kręci ta robota
w sobotę odbieram to opiszę czy coś się zmieniło w pracy silnika ![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)

![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
BFC to w odróżnieniu od innych jednostek serii B posiada stary system hydrauliki zaworowej....Agent4 pisze:Mój motor miał być już poprawiony rok modelowy to 2003, a po rozebraniu okazało się to samo co u wszystkich. Ten sam sprzedawca ma jeszcze komplet o którym piszesz i jest nawet troszkę tańszy http://allegro.pl/walki-2-5-tdi-audi-a4 ... 66222.html choć nie zawiera podkładek chyba na niego się zdecyduje, Znalezienie innego motoru też jest rozwiązaniem, ale przy naprawie masz pewność że usterka zostanie usunięta a przy wymianie silnika znowu nie wiadomo co Cię czeka.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE