Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] Dziwny problem. Czyżby zapowietrzenie?

Silniki wysokoprężne
3ci
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 20 maja 2011, 08:27
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C4] Dziwny problem. Czyżby zapowietrzenie?

Post autor: 3ci » 20 maja 2011, 08:34

Witam serdecznie!
Nazywam się Rafał i już od dłuższego czasu śledzę to forum, jednak dopiero teraz muszę zwrócić się do Was o pomoc.
Jeżdżę A6 C4 2.5 TDI 140KM. Wczoraj nie zauważyłem progu zwalniającego i przejechałem przez niego z prędkością 40-50km/h. Auto w trakcie tego przejazdu zgasło i już nie pali. Normalnie ładnie się kręci, ale jakby nie było iskry lub nie dostawał paliwa. Co może być przyczyną i jak to doprowadzić do porządku? Dodam, że akumulator miał iść po lecie do wymiany. Dodatkowo w baku było ok.7-9l ropy. Czy jest możliwe zapowietrzenie układu paliwowego? A może jest w tym samochodzie wyłącznik bezwładnościowy(zbijak) i to jest przyczyną. Serdecznie proszę o pomoc.
Użytkownik Audi od początku swojej kariery za kółkiem ;)

[EDIT]
Czy ew. macie jakiegoś zaufanego mechanika w ÂŁomiankach lub okolicach, który mógłby rozsądnie się nim zająć?
Bo ja jestem z Komorowa, i nie wiem czy jest sens lawetowania go przez całą Warszawę.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2011, 08:46 przez 3ci, łącznie zmieniany 1 raz.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 20 maja 2011, 08:41

czy przez przejechanie przez ten próg nie uderzyłes podwoziem ( miską ) o glebe ??

3ci
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 20 maja 2011, 08:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 3ci » 20 maja 2011, 08:43

Nie sądzę, chyba bym usłyszał. Nic nie cieknie, do tego próg był tak profilowany, że dość mocno go wybiło, ale niczym nie zawadził.

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 20 maja 2011, 09:21

weź kogoś do pomocy niech kręci silnikiem i sprawdź na przewodach (odkręcając je lekko od strony silnika) czy na wszystkie cylindry podaje ci paliwo całkiem możliwe że przy małej ilości ropy w baku załapał ci powietrze a diesla często nie jest łatwo odpowietrzyć, no i oglądnij spód auta, sprawdź też przewody paliwowe idące pod samochodem
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 20 maja 2011, 09:22

3ci, sprawdź przekaźniki, przewody elektryczne itp.
Nie dawno kumpel miał taką sytuację w golfie 3 1.9TDI.
Okazało się ,że zrobiły się "zimne luty" w którymś przekaźniku.
Objaw był taki, że po przekręceniu stacyjki nie było charakterystycznego kliknięcia i nie włączała się na chwilę kontrolka świec żarowych.
Ona musi błysnąć na sekundę przy dzisiejszych temperaturach.
Sprawdź to koniecznie.
Wnioskuję, że amory ci dobiły i wstrząs przeniósł się na karoserię.
W Oplach szyby pękają w takich sytuacjach.He,he...
A swoją drogą jak przód dobił to amorki do wymiany.
Pozdro.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 20 maja 2011, 09:59

moze jakis przewód elektryczny spadł . Albo paliwowy .
Maska w góre i sprawdz czy ropa nie smierdzi i nie leje sie nigdzie .
Kontrolki na zegarach ok ??

3ci
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 20 maja 2011, 08:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 3ci » 20 maja 2011, 10:04

Tak, wszystkie kontrolki, cała elektryka w porządku.
Mój sąsiad mówił, że tam są dwie komory paliwa i przy małej ilości nastąpiła cofka i się zapowietrzył. Czy dolanie odpowiednio dużej ilości paliwa go odpowietrzy, czy trzeba to robić manualnie na filtrze?
I dzięki za porady Panowie:)

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 20 maja 2011, 10:06

3ci pisze:Tak, wszystkie kontrolki, cała elektryka w porządku.
Mój sąsiad mówił, że tam są dwie komory paliwa i przy małej ilości nastąpiła cofka i się zapowietrzył. Czy dolanie odpowiednio dużej ilości paliwa go odpowietrzy, czy trzeba to robić manualnie na filtrze?
I dzięki za porady Panowie:)
Uważam, że nie tędy droga.
Ale próbuj.

3ci
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 20 maja 2011, 08:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 3ci » 20 maja 2011, 10:08

robak26 pisze:3ci, sprawdź przekaźniki, przewody elektryczne itp.
Nie dawno kumpel miał taką sytuację w golfie 3 1.9TDI.
Okazało się ,że zrobiły się "zimne luty" w którymś przekaźniku.
Objaw był taki, że po przekręceniu stacyjki nie było charakterystycznego kliknięcia i nie włączała się na chwilę kontrolka świec żarowych.
Ona musi błysnąć na sekundę przy dzisiejszych temperaturach.
Sprawdź to koniecznie.
Wnioskuję, że amory ci dobiły i wstrząs przeniósł się na karoserię.
W Oplach szyby pękają w takich sytuacjach.He,he...
A swoją drogą jak przód dobił to amorki do wymiany.
Pozdro.
A możesz wskazać trop gdzie szukać tych rozumiem "luzów" na przewodach i przekaźnikach?

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 20 maja 2011, 10:11

Przekręć stacyjkę i sprawdź czy kontrolka świec żarowych mignie na chwilkę.
Zacznijmy od tego.

3ci
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 20 maja 2011, 08:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 3ci » 20 maja 2011, 10:19

A możesz podać kolejne kroki? Bo jestem aktualnie w domu, a ślicznotka stoi w ÂŁomiankach, więc jak do niej pojadę nie będę już miał dostępu do neta.

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 20 maja 2011, 12:15

Jeżeli jest tak jak myślę, to trzeba szukać przekaźnika, który albo nie łączy, albo ma zimne luty.
Nowy kosztuje 30 zł.
Niestety nie pamiętam oznaczenia.

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 20 maja 2011, 12:21

Lechu pisze:przy tych temp świeczka nie będzie grzać. co do dopowietrzania do pompy w naszych autach odpowietrzają się same ;) najlepiej sprawdź czy w wężyku co idzie od filtra do pompy jest powietrze. Co do nie podłączenia jakiegoś elementu w silniku to VAG może być pomocny.
Lechu, źle zrozumiałeś.
Musi błysnąć na sekundę, a nie grzać.
W Golfie tak było.
U nas też kontrolka świec na chwilkę się włącza i słychać charakterystyczne kliknięcie.
Sprawdź to sobie.
Zimne luty w przekaźniku były.
Kumpel założył nowy i hula.

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 20 maja 2011, 12:30

Widzę ,że cię nie przekonam.
No sprawdź sobie, że kontrolka błyśnie na sekundę.
Jak tego nie było ,1.9 TDI nawet nie mruknął.
Tak jakby pompa nie dostawała żadnego sygnału.
Rozrusznik kręcił ,a silnik zachowywał się jak by był zapowietrzony.

3ci
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 20 maja 2011, 08:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 3ci » 20 maja 2011, 16:22

Dzięki Panowie za wszelkie porady i cenne wskazówki.
Winny okazał się pęknięty pasek pompy. Teraz wymiana + regulacja i ma śmigać po staremu:)
Temat uważam za zamknięty i raz jeszcze dziękuję:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe opony samochodowe
hamulce części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
części samochodowe motostacja