Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1.9 Tdi] 175km/h Vmax a było 205

Silniki wysokoprężne
audisyky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 20 mar 2011, 19:56
Lokalizacja: Lublin

[A6 C5 1.9 Tdi] 175km/h Vmax a było 205

Post autor: audisyky » 17 maja 2011, 21:57

Witam serdecznie.

Mam następujący problem:

Niedawno miałem po zimie okazje jechać dobrą drogą i pokusiłem się o sprawdzenie Vmax i o dziwo przy kilkukilometrowym jodłowaniu osiągnąłem tylko 175km/h

Zaniepokoiło mnie to bo zeszłego lata na autostradzie jechałem 205

poprosiłem kolegę który ma komputer żeby mi podpiął i sprawdził co może być. Na to On postawił diagnozę że kąt wtrysku jest ok, dawka paliwa też w normie(lecz nie mam pojęcia ile, ale jak trzeba to jeszcze raz mi podepnie komputer) ale mówi że przepływomierz już kiepski bo ma czegoś tam 600 a powinien mieć co najmniej 800.
Długo się nie zastanawiając zamówiłem oryginalny przepływomierz bosch w żółtym pudełku z hologramem. Dzisiaj do mnie dotarł i sobie go zamontowałem.

Niestety zero poprawy.

Nie miałem gdzie rozwinąć prędkości Vmax ale na 3 biegu tak jak i na starym przepływomierzu miałem 4800 obrotów i 130km/h.

Nie poruszałbym tego problemu ponieważ na co dzień nie jeżdżę Vmax, ale zauważyłem że auto po prostu mi się gorzej 'zbiera' jak niegdyś.. a przy moim trybie jazdy wolałbym mieć normalne przyśpieszenie auta.

Zastanawiam się w czym może być przyczyna, czy może trzeba kupić nowy filtr powietrza a nie tylko przedmuchać, a może paliwo zatankowałem jakieś felerne?

dodam jeszcze że auto normalnie pali, normalne ma obroty, nie gaśnie, nie kopci, po prostu mu brakuje ~ 20% mocy, gdyby ktoś inny wsiadł kto nie jeździ tym autem to by pewnie nawet różnicy nie odczuł. A dla mnie to problem :)

Bardzo proszę o jakieś sugestie co z tym fantem dalej robić, i co może jeszcze sprawdzić podłączając komputer?

dziękuje.

surowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 02 lis 2008, 00:03
Imię: Robert
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wa-Wa
Kontakt:

Post autor: surowy » 18 maja 2011, 00:00

audisyky, niech ten kolega porobi Ci logi i wrzuć je na forum, może któryś ze speców będzie w stanie pomóc, instrukcje znajdziesz w dziale diagnostyki vag.

audisyky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 20 mar 2011, 19:56
Lokalizacja: Lublin

Post autor: audisyky » 18 maja 2011, 12:30

w sobotę mi może zrobi te logi, jak będe je miał to od razu wkleje tutaj.
dzieki.

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 25 maja 2011, 10:28

Andi 2.5 tdi pisze:
audisyky pisze:Zastanawiam się w czym może być przyczyna, czy może trzeba kupić nowy filtr powietrza a nie tylko przedmuchać, a może paliwo zatankowałem jakieś felerne?
witam, moze zmiena geometria lopatek turbiny sie przyciela i turbo slabo pompuje,ale to juz logi statyczne i dynamiczne wykaza <okok>
gdyby geometria sie przycinala to nie wchodzilby powyzej 3000 obr/min tylko lapal tryb awaryjny i koniec jakiejkolwiek jazdy i do 170 by w zyciu nie dojechal.
Problem moze byc wszedzie: osprzet turbo,wezyki podcisnienia,egr i wszystkie zawory,czujnik cisnienia itd.

audisyky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 20 mar 2011, 19:56
Lokalizacja: Lublin

Post autor: audisyky » 04 cze 2011, 21:10

Witam serdecznie po kilkudniowej przerwie.
Dzisiaj dopiero udało mi sie zrobić te logi. Są dwa pomiary. Pomiary odbywały się w następujący sposób: auto rozgrzane, kolega z laptopem na kolanach, jedynka delikatnie dwójka i trzeci bieg- gaz opór tak do 130km/h tylko w jednym z pomiarów musiałem odpuścić w pewnym momencie gaz bo przeszkoda była na jezdni. Pewnie w tych logach będzie to widoczne. W tym drugim pomiarze(nie wiem czy on był już pierwszy czy drugi) był pedał gazu od samego poczatku do końca w podłodze.

Kolega mi od razu powiedział w czym wina lecz nie chce narazie tu nic pisać ponieważ liczę na Wasze podpowiedzi i ewentualne wnioski.

oto link do tych logów: http://vaglog.rtnet.pl/syky_47645.html

dziekuje.

jakosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
Imię: Zenek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Osówka - lubelskie

Post autor: jakosek » 05 cze 2011, 11:09

z tych logów widać że turbina słabo zbiera się od dołu a po osiągnięciu zadanego ciśnienia wartości z przepływki są ok. Trzeba sprawdzić działanie geometrii turbiny.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 05 cze 2011, 12:18

audisyky- turbinę zostaw w spokoju- słabo wstaje bo nie ma co jej napędzać. Jak dla mnie przepływomierz nieuchronnie podąża w stronę ciemności z białym światełkiem na końcu... :]

audisyky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 20 mar 2011, 19:56
Lokalizacja: Lublin

Post autor: audisyky » 05 cze 2011, 16:27

Skoro to wina przepływki, to w takim razie czy jest opcja że absolutnie nowy przepływomierz nie będzie w pełni sprawny?? No ludzie... jak to jest???? Przecież jest założony nowy przepływomierz kupiony paręnaście dni temu na tej aukcji:
http://allegro.pl/przeplywomierz-bosch- ... 89785.html

Co mam z tym robić? Reklamować czy co?? A może mieści się to w tzw 'normie' ?

surowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 02 lis 2008, 00:03
Imię: Robert
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wa-Wa
Kontakt:

Post autor: surowy » 05 cze 2011, 18:45

audisyky, przed zmianą przepływomierza było lepiej?

audisyky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 20 mar 2011, 19:56
Lokalizacja: Lublin

Post autor: audisyky » 10 cze 2011, 17:02

Zobaczcie teraz na logi, wymieniłem przepływomierz, kolega założył pirburga zamiast oryginalnego boscha i wydaje mi się że jest o wiele lepiej. Czy ktoś kompetentny może mi powiedzieć że to właśnie oryginalny nowy przepływomierz bosch patrząc na te(pirburg) i wcześniejsze(bosch) logi nie pracuje jak powinien??
http://vaglog.rtnet.pl/syky_48241.html

jakosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
Imię: Zenek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Osówka - lubelskie

Post autor: jakosek » 11 cze 2011, 14:55

Co do przepływomierza się nie wypowiem ale nadal uważam że to nie jego wina. Widać na tym pierburgu już większe wskazania a turbina pełne ciśnienie robocze osiąga dopiero koło 2400-2500obr/min. Moja turbina daje pełne ciśnienie już od 1900obr/min a silnik mam taki sam.

Wniosek taki - albo kierownice turbiny źle reagują i trzeba przeczyścić/posprawdzać działanie gruszki/N75/wężyków podciśnień ALBO poprostu turbo za mało spalin dostaje bo coś ci dawki paliwa podcina. Do oceny tego przydały by się logi dynamiczne 001 i 008. Możesz sprawdzić na przepływomierzu Bosch bo w 008 będzie widać czy to przepływka podcina dawki czy co innego.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 11 cze 2011, 17:40

Czy ktoś może mi powiedzieć że to właśnie oryginalny nowy przepływomierz bosch nie pracuje jak powinien??
Sadzę że odpowiedź masz przed oczami- oczywiście że tak. Wskazania z Pierburga są książkowe, ale martwi to późne budzenie się turbinki. Zrób jak kolegajakosek radzi. pzdr

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 13 cze 2011, 22:20

a może katalizator??? Ja wywaliłem u siebie i teraz chodzi jak należy.

audisyky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 20 mar 2011, 19:56
Lokalizacja: Lublin

Post autor: audisyky » 14 cze 2011, 18:47

Dzisiaj odesłałem gościowi przepływomierz, zobaczymy co dalej. A katalizator już dawno miałem wyrzucić ale jakoś zawsze zapominałem, ale wezmę się za to.

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Re: 175km/h Vmax a było 205

Post autor: Buczek » 16 cze 2011, 11:32

audisyky pisze:Nie miałem gdzie rozwinąć prędkości Vmax ale na 3 biegu tak jak i na starym przepływomierzu miałem 4800 obrotów i 130km/h.
Nie bardzo rozumiem, przecież zestopniowanie skrzyni się nie zmieni i niezależnie czy od przepływomierza, jeżeli tylko silnik rozkręci sie do tych 4800 obrotów, to na trzecim biegu będziesz miał tą samą prędkość ???

druga sprawa, jak możesz to zrób z kolega komplet logów:

statyczne 0, 1, 2 ,3 ,4, 13
dynamiczne 4, 8, 10, 11

Bardzo późno wstaje Ci turbina (dopiero przy 2500 obr. <szok> )
Wstępnie rokuję zawór N75, ale jak zrobisz komplet dynamicznych to się zobaczy.
Ewentualnie zamień na chwilę z N18 i zrób logi <okok>
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja