Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] 2.0 TFSI-dymi przy max przyśpieszeniu-czy to norma?

Silniki benzynowe
Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

[A6 C6] 2.0 TFSI-dymi przy max przyśpieszeniu-czy to norma?

Post autor: Papla » 15 maja 2011, 15:04

Mam pytanie - przy maksymalnym przyciśnięciu gazu "do deski" (kick) zauważyłem, że za samochodem pojawia się przez chwilę dym.
Nie widzę jaki to kolor - ciężko w lusterku rozpoznać - ale chyba sporo tego dymu jeśli widać to w lusterku.
Auto przyśpiesza normalnie - czyli dobrze.
Olej pali jak palił - czyli do 0,5 l/1000 km.
Przebieg 92500km. Skrzynia jak w opisie - multitronic.
Poza tym nie dymi - przynajmniej nie widać :-)

Czy to normalne? nie miałem wcześniej benzyny z turbo i nie jestem pewien czy to norma czy usterka.
Wcześniej w dieslu (Alfa) - czasami kopcił, ale to mnie nie dziwiło :-)

Z góry dziękuję za wyrozumiałość :-) formum przeszukałem ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 15 maja 2011, 18:03

Niestety TAK - tzn. coś około tego - wychodzi jakieś 0,5l na ok 1200 km.
Większość jazdy (70%) to raczej miasto (korki w Wa-wie) i do tego daleko mi do stylu jazdy "emeryta" :-)
Byłem z tym w kilku serwisach, ale każdy mówił to samo - nie martw się, trzyma się w normie a są ludzie, którzy mają dużo większe spalanie.
Bardzo mnie to nie pocieszyło :-)
Jedyne co - to spec w ASO powiedział, że jak jest takie spalanie to nie ma sensu wymieniać oleju po 15K km i abym przejeździł 30K.

Jak zdarza mi się spokojna jazda z rodzinką na urlop - to i spalanie benzyny spada do 8l (norma to ok 12l) i oleju dużo mniej pali.

Auta nie mam od nowości - jak kupiłem to miał 60K km i działał dokładnie tak samo. Sprawdzałem w serwisie przed kupnem (auto z polskiego salonu) i twierdzili, że wszystko zdrowe.

Awatar użytkownika
badi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 19 lip 2010, 00:14
Lokalizacja: London

Post autor: badi » 16 maja 2011, 21:26

moge napisac ze slyszalem o dymiacych TFSI a wynika to z zaawansowanej normy ktora te silniki spelniaja (ekologia i spalanie). Jednak jest rodzaj swiec ma to NGK Spark Plug PFR6X-11 i BOSCH ktore maja to eliminowac ale raczej odpuscil bym temat . Co zas do oleju to sporo sobie lyka zmien styl jazdy na 1000 km i wtedy zobaczysz bo to ma spore znaczeni przy okazji ogladaj miejsce parkowania czy zostawia plamy na asfalcie

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 16 maja 2011, 21:50

Olej nie cieknie- parkuję w garażu i jest czysto.
Silnik też czysty.
Właśnie dolałem olej i postanowiłem spokojnie zrobić 1K i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Dzisiaj kilka razy sprawdzałem depnięcie - tylko pierwszy raz zadymił, co widziałem w lusterku. Później już nic nie widziałem tzn. nie widziałem dymu ;-)
Co do samego dymu - to ani nie był on niebieski, ani biały ani czarny - po prostu taki szorobury.

Swoją droga to co mają normy ekologiczne do spalania? Moim zdaniem jak dymi to nie spełnia norm.
Podobnie świece - niby jak mają eliminować kopcenie? Przecież dym oznacza, że coś się wypala i jest to raczej olej.

Tomas

Re: 2.0 TFSI-dymi przy max przyśpieszeniu-czy to norma?

Post autor: Tomas » 17 maja 2011, 04:56

Papla pisze:Mam pytanie - przy maksymalnym przyciśnięciu gazu "do deski" (kick) zauważyłem, że za samochodem pojawia się przez chwilę dym.
Nie widzę jaki to kolor - ciężko w lusterku rozpoznać - ale chyba sporo tego dymu jeśli widać to w lusterku.
Auto przyśpiesza normalnie - czyli dobrze.
Olej pali jak palił - czyli do 0,5 l/1000 km.
Przebieg 92500km. Skrzynia jak w opisie - multitronic.
Poza tym nie dymi - przynajmniej nie widać :-)

Czy to normalne? nie miałem wcześniej benzyny z turbo i nie jestem pewien czy to norma czy usterka.
Wcześniej w dieslu (Alfa) - czasami kopcił, ale to mnie nie dziwiło :-)

Z góry dziękuję za wyrozumiałość :-) formum przeszukałem ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.


[ Dodano: 2011-05-17, 04:57 ]
Papla pisze: Przecież dym oznacza, że coś się wypala i jest to raczej olej.
i tutaj chyba sobie odpowiedziales na swoje pytanie ;)

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: 2.0 TFSI-dymi przy max przyśpieszeniu-czy to norma?

Post autor: Papla » 17 maja 2011, 09:28

Tomas pisze: i tutaj chyba sobie odpowiedziales na swoje pytanie ;)
Niestety nie, gdyż pytanie brzmiało "czy to normalne" a nie "co się wypala". :-)

To, że olej to wiem - tylko czy takie coś jest normalne?

Dzisiaj rano zrobiłem "test podwórkowy" - tzn. żona wsiadła za kierownicę a ja z tyłu obserwowałem autko. Nie będę Was zanudzał szczegółami :-) opiszę tylko efekty.

Dym koloru czarnego wystrzeliwuje z rur (z takim śmiesznym odgłosem "puuu") tylko w momencie gwałtownego depnięcia do samej podłogi. Wystrzał ten jest jednorazowy i potem już nie kopci. Czyli tak jakby wypalał "coś" (przyjęliśmy, że to olej) "skądś". Teraz pytanie czy to przepuszczają uszczleki, czy turbina, czy wypala się jakiś syf z rur lub cylindrów przy zwiększonym ciśnieniu?

Mam wielką prośbę do kolegów i koleżanek z autkami z silnikami benzynowymi z turbo - czy może ktoś się poświęcić i dla dobra nauki i całego formu no i mojego :-) i dokonać "testu podwórkowego" i napisać czy efekty był podobny?
Podpowiem - przy "teście podwórkowym" żona nie jest wymagana <lol> wystarczy jakaś inna dobra dusza, która depnie na pedał.

Z góry dziękuję <jabol>

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 17 maja 2011, 14:10

Papla pisze:Dym koloru czarnego wystrzeliwuje z rur (z takim śmiesznym odgłosem "puuu") tylko w momencie gwałtownego depnięcia
często widuje takie widoki jak ktoś jedzie przede mną dieslem hehe

A co do twojego ''problemu'', może to zależy od tego że silnik mały a buda duża? I do tego turbo, które robi ''dużą robotę'' w cylindrach. Po prostu duże ciśnienie i pierścienie gdzieś puszczają olej.
Nie jestem mechanikiem, tylko tak gdybam ;)
Jest - Volvo C70 II 2.5T

Awatar użytkownika
badi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 19 lip 2010, 00:14
Lokalizacja: London

Re: 2.0 TFSI-dymi przy max przyśpieszeniu-czy to norma?

Post autor: badi » 17 maja 2011, 15:04

Tomas pisze:
i tutaj chyba sobie odpowiedziales na swoje pytanie ;)
nie sadze ze kolega sobie odpowiedzial na pytanie dymienie to wcale nie musi byc spalany olej

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 17 maja 2011, 15:57

Masta pisze: A co do twojego ''problemu'', może to zależy od tego że silnik mały a buda duża? I do tego turbo, które robi ''dużą robotę'' w cylindrach. Po prostu duże ciśnienie i pierścienie gdzieś puszczają olej.
Nie jestem mechanikiem, tylko tak gdybam ;)
Panowie - w takim razie zamiast "gdybać" ponawiam prośbę - niech ktoś z benzyną w turbo wsiądzie i depnie do dechy i zerknie czy mu też nie zrobi "puu" i nie poleci dymek :-)

A po drugie - zawsze słyszałem, że nie liczy się wielkość tylko sprawność <rotfl> a ja nie nażekam na sprawność mojego silniczka :-) Weź pod uwagę, że test robiłem na postoju więc wielkość budy nie robi różnicy.

Przepraszam za upierdliwość w tym temacie - wybieram się na przegląd do ASO i obawiam się, że jak im opowiem moją historię - to potraktują jak frajera i wymienią mi cały silnik.
Dlatego wolę to zweryfikować.

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 17 maja 2011, 16:16

Papla pisze:Weź pod uwagę, że test robiłem na postoju więc wielkość budy nie robi różnicy.
To pewnie ''wina'' turba. Już gdzieś słyszałem że te silniczki z turbem lubią lepsze smarowanie <rotfl>

W moim ile bym nie deptał, czy to na luzie czy w jeździe, żadnego dymu nie ujrzysz ;)
Miałem taką sytuacje że wlali mi za dużo oleju, i wręcz chciałem a żeby chociaż go trochę spalił, ii dupa blada. Było tyle samo do następnego przeglądu :)

Edit: Tutaj masz linka od ''braci'' :P może coś ciekawego znajdziesz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266321
Jest - Volvo C70 II 2.5T

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 17 maja 2011, 18:33

Papla, zapytaj i poproś kolegę qazq84, który ma samochód w tej konfiguracji.

Moja benzyna potrafi wziąć trochę oleju jak kręcę silnik w okolicach czerwonego pola (nigdy nie zauważyłem dymu za swoim samochodem)... ale rzadko to robię :p

Pobór oleju zależy też czy dajemy czas silnikowi się dobrze rozgrzać zanim zaczniemy go kręcić... i w sumie okres dotarcia silnika jest też bardzo ważny -jak pierwszy właściciel wtedy postępował... <stres>

Z opisu sprawy zrozumiałem, że samochód puszcza tzw. "bąki" :) Wydaje mi się, że to jest niewłaściwie przepalona benzyna w momencie jak wdepniesz -podawana jest większa dawka paliwa, która nie zdąży się przepalić i wylatuje przez rury.
Gdyby to był olej to byś regularnie miał chmurę dymu za sobą w górnym zakresie obrotów.

A tak na marginesie: Multi nie lubi butowania + ostre ruszanie np.spod świateł go szybko wykończy...

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 17 maja 2011, 19:15

M0NEER pisze:Papla, zapytaj i poproś kolegę qazq84, który ma samochód w tej konfiguracji.

A tak na marginesie: Multi nie lubi butowania + ostre ruszanie np.spod świateł go szybko wykończy...
Dzięki za pomoc. Do qazq84 już posłałem prośbę.
Co do Multi - nie wiedziałem. Pocieszam się jednak, że spod świateł staram się nie ruszać zbyt ostro - tylko energicznie. A co do butowania w trasie - zdaża się to sporadycznie w sytuacjach "kryzysowych" więc liczę, że jeszczę pojeżdżę na tej skrzyni :-)

Co do przepalania benzyny - ma to sens. Tym bardziej, że tłumik nie jest ufafluniony w oleju tylko normalnie brudny jak każdy inny (mam jeszcze Lagunę i nie ma różnicy).

Mimo wszystko poza tym, że porposiłem qazq84 - może jeszcze ktoś z podobnym silniczkiem by się przeszedł do auta na "test podwórkowy" ?

Tomas

Post autor: Tomas » 18 maja 2011, 09:19

Papla pisze:Olej pali jak palił - czyli do 0,5 l/1000 km.
badi pisze:nie sadze ze kolega sobie odpowiedzial na pytanie dymienie to wcale nie musi byc spalany olej
czyli gdzie się ukrywa te 0.5l jak nie jest spalane? <mysli> na pewno nie wycieka

niby 0.5l jest dopuszczalne na 1000km ale normą jest spalanie 1l oleju na 10 tys km <okok> a ze kolega pisze ze silnik zdrowy to jak nic turbinka połyka olej
najlepiej niech sie wypowie ktos z takim samym silniczkiem co do tego dymku za samochodem,bedzie wszystko jasne :)

ps.co do tego spalania 0.5l na 1 tys mialem takie zuzycie oleju w c3 2.2 silnik na wykonczeniu-nie wiem dla c6 2.0tfsi moze sa inne normy wiadomo silnik uturbiony ,juz mnie nic nie zdziwi po tych wszystkich wpadkach audi z modelem c6

Awatar użytkownika
badi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 19 lip 2010, 00:14
Lokalizacja: London

Post autor: badi » 18 maja 2011, 15:48

Tomas pisze: czyli gdzie się ukrywa te 0.5l jak nie jest spalane? <mysli> na pewno nie wycieka
spalanie oleju nie musi powodowac dymienia z ktorym kolega ma problem

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 20 maja 2011, 13:35

Koleżanki i Koledzy

Nie ukrywam swojego zniesmaczenia - z tego co czytam jest wielu użytkowników forum z silnikiem 2.0 TFSI.
Czy to tak wielki problem aby ktoś zerknął u siebie i odpisał co do mojej prośby na &#8222;test podwórkowy&#8221;???
Przecież po to mamy forum aby sobie pomagać a z tego co widzę to działalność forumowiczów ogranicza się w 80% do wytykania błędów i wyśmiewania się lub dawania rad typu &#8222;przeszukaj forum&#8221;.

W innym temacie - napisałem do serwisu w kwestii pobierania oleju. Miałem pytanie co do akcji naprawczej i tego, że niestety ta sytuacja jest &#8222;standardowa&#8221; przy tych silnikach.
Dostałem odpowiedź:

&#8222;Na wstępie chciałam odnieść się do Pana uwagi iż duże zużycie oleju w silniku 2.0 TFSI to &#8222;standardowa przypadłość&#8221;. Zużycie oleju zależne jest od wielu czynników m.in. od typu, mocy silnika. W przypadku samochodów Audi A6 z silnikiem jaki ma Pańskie auto (typ BPJ, moc 170 kM,) producent nie zaobserwował problemów z nadmiernym poborem oleju a co za tym idzie nie wprowadził akcji naprawczej.&#8221;

Może jednak zebrałoby się kilku użytkowników aut z tym silnikiem i wspólnie byśmy coś zdziałali. Obawiam się czy znów nie jest tak, że na forum wiele osób się pieni ale jak przychodzi do działania to nikomu nic się nie chce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga