[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Czy któryś z tych dwóch olejów można zalać zamiast tego drogiego z ASO (po 220zł/litr)?
http://midparts.com.pl/pl/p/ZF_LifeGuard_Fluid_6/2719
http://allegro.pl/olej-ravenol-atf-6-hp ... 16196.html
[ Dodano: 2011-05-13, 17:35 ]
Jaki olej do jakiej skrzyni? Tu tabelka: http://www.nowe.prnd.pl/porady/oleje.htm
Do naszych C6 Tip ZF Lifeguardfluid8 - tylko gdzie go kupić?
http://midparts.com.pl/pl/p/ZF_LifeGuard_Fluid_6/2719
http://allegro.pl/olej-ravenol-atf-6-hp ... 16196.html
[ Dodano: 2011-05-13, 17:35 ]
Jaki olej do jakiej skrzyni? Tu tabelka: http://www.nowe.prnd.pl/porady/oleje.htm
Do naszych C6 Tip ZF Lifeguardfluid8 - tylko gdzie go kupić?
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Aron, luknij sobie w tym temacie, u dołu tej strony i na nastęnych pewnie znajdziesz jakieś konkrety. Ogólnie temat wart przeczytania od początku 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Pytałem wczoraj o ten olej w ASO, który kiedyś był po 210zł/litr, później 228zł/litr, itd. Aktualnie u nas w Słupsku jest po 260zł/litr! Ponoć jest to jakiś nowy olej, którego kiedyś (jak zapoczątkowano produkcję C6) nie było. Pytanie: Jaki zatem kiedyś lano olej, może jest on jeszcze gdzieś w sprzedaży i ciekawe po ile?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
panowie jak tylko porozmawiam z bratem, który pracuje w serwisie ( nie ASO ), w którym z powodzeniem wymieniają olej w tipach i multi to dam znać co oni leją i na pewno nie jest to olej w cenie o jakiej piszecie. sam czekam na wolny dzień żeby się z nim zgrać i olej wymienić. może uda się zrobić jakieś foty co i jak.
Koledzy
Wspominaliscie cos, że w pewnych latach nastąpiła zmiana oleju? 2005 rok? Pytam, bo zastanawiam się nad tym ZF Lifeguardfluid6 lub oryginalnym Audi numer G 055005A1 / A2 / A6... Oczywiscie najpierw sprawdze dokladnie kod skrzyni jaki mam, chyba ze ktos jest w stanie mi podac... Pewnie jak wiekszosc w C6 6HP19 ale nie wiem czy nie A na koncu jeszcze. Jesli A jest od Quattro, no to pewnie A... ale jutro będę miał auto na podnosniku, to zobacze...
Wspominaliscie cos, że w pewnych latach nastąpiła zmiana oleju? 2005 rok? Pytam, bo zastanawiam się nad tym ZF Lifeguardfluid6 lub oryginalnym Audi numer G 055005A1 / A2 / A6... Oczywiscie najpierw sprawdze dokladnie kod skrzyni jaki mam, chyba ze ktos jest w stanie mi podac... Pewnie jak wiekszosc w C6 6HP19 ale nie wiem czy nie A na koncu jeszcze. Jesli A jest od Quattro, no to pewnie A... ale jutro będę miał auto na podnosniku, to zobacze...
MaTyS, przeczytałem kilka tematów już na ten temat... Potwierdz prosze, czy A to od Quattro? I co z tą zmianą oleju? Barwa/specyfikacja? Jak z mieszaniem w przypadku statycznej wymiany a taka chce zrobic (prawdopodobnie w Sserwis)... Przebieg dopiero 70k...
W takim razie ZF Lifeguardfluid6 nie nadaje sie, tylko trzeba lat ten '8'... pewnie sporo droższy...
[ Dodano: 2011-05-17, 09:48 ]
Ale patrząc na ten link: http://www.zf.com/na/content/media/unit ... atalog.pdf
To jednak '6'... więc już troche się gubię...
[ Dodano: 2011-05-17, 10:02 ]
Z linku: http://www.tsgparts.net/index.php?p=pag ... d=a6_trans wynika wyraźnie:
6HP19A KOD HAV. To by sie zagdzało z naklejką w ksiażce serwisowej. Teraz co dokladnie zalac... czy 6 czy 8 czy ori... bo w srodku jest ori a przy statycznej wymianie sie pomiesza
[ Dodano: 2011-05-17, 10:13 ]
I jeszcze jedno... czy 6 (slomkowe) czy 6+ (niebieski)...
[ Dodano: 2011-05-17, 10:18 ]
Analizujac pozostałe wątki... i korespondencje z ZF, jeden konsulatant sugeruje 6 inny 8 do tej samej skrzyni... A 6+ do czego?
all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-f ... 267,60.htm
Naprawde mozna zgłupieć
W takim razie ZF Lifeguardfluid6 nie nadaje sie, tylko trzeba lat ten '8'... pewnie sporo droższy...
[ Dodano: 2011-05-17, 09:48 ]
Ale patrząc na ten link: http://www.zf.com/na/content/media/unit ... atalog.pdf
To jednak '6'... więc już troche się gubię...
[ Dodano: 2011-05-17, 10:02 ]
Z linku: http://www.tsgparts.net/index.php?p=pag ... d=a6_trans wynika wyraźnie:
6HP19A KOD HAV. To by sie zagdzało z naklejką w ksiażce serwisowej. Teraz co dokladnie zalac... czy 6 czy 8 czy ori... bo w srodku jest ori a przy statycznej wymianie sie pomiesza

[ Dodano: 2011-05-17, 10:13 ]
I jeszcze jedno... czy 6 (slomkowe) czy 6+ (niebieski)...
[ Dodano: 2011-05-17, 10:18 ]
Analizujac pozostałe wątki... i korespondencje z ZF, jeden konsulatant sugeruje 6 inny 8 do tej samej skrzyni... A 6+ do czego?

all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-f ... 267,60.htm
Naprawde mozna zgłupieć

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Temat do przeczytania, ten w którym piszemy +
https://a6klub.pl/all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-filtra-i-oleju-atf-vt10267.htm
W skrócie wychodzi na to, że skrzynie z pierwszych lat produkcji A6 C6 zalewane były ZF LifeGuardFluid 6+ (niebieski), później zmiana oprogramowania skrzyni (być może powiązana ze zmianą mocy silnika...) i olej ZF LifeGuardFluid 8 (zielony)
Link, który zamieściłeś dotyczy skrzyni 6HP19 tylko (RWD) do aut z napędem na tylną oś. 6HP19A ( FWD/AWD) przednia oś i napęd na wszystkie koła.
https://a6klub.pl/all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-filtra-i-oleju-atf-vt10267.htm
W skrócie wychodzi na to, że skrzynie z pierwszych lat produkcji A6 C6 zalewane były ZF LifeGuardFluid 6+ (niebieski), później zmiana oprogramowania skrzyni (być może powiązana ze zmianą mocy silnika...) i olej ZF LifeGuardFluid 8 (zielony)
Link, który zamieściłeś dotyczy skrzyni 6HP19 tylko (RWD) do aut z napędem na tylną oś. 6HP19A ( FWD/AWD) przednia oś i napęd na wszystkie koła.
MaTyS, przeczytałem całe te tematy, stad moje wątpliwości...
Poniżej przykład, ze pomimo zapytania o to samo i sprawdzenie w SPAM do tej samej listy smarowniczej, odpowiedzi znacząco różne:
______________________________________________________________
"Dear Mr. Matyskiewicz,
According to the enclosed ZF list of lubricants TE-ML 11 the ZF 6HP19A transmission has to be filled with ZF Lifeguardfluid8 (ZF No. AA00 601 304, Audi / VW Oil No. G 060162 A1 / A2 / A6 ATF)
Mit freundlichen GrĂźĂen/Kind regards
Martin Vogel
______________________________________________________________
Jako przedstawiciel koncernu ZF w Polsce, otrzymaliśmy Pana zapytanie dotyczące typu oleju do użytkowanej przez Pana skrzyni biegów ZF 6HP19A.
Zgodnie z listą smarowniczą TE-ML11 do tego typu skrzyni biegów powinien Pan zastosować olej ZF LifeGuardFluid 6.
Pozdrawiam, MfG, Best regards
Marek Skwira
______________________________________________________________
I jak to rozumieć? Mam auto z początku produkcji, ale nie wiem co jest tam zalane dokładnie. Czy po numerze VIN serwis jest w stanie odpowiedzec w 100% na to pytanie?
Piszesz o 6+ a czemu nie 6 (odp. konsultanta)? Różnia sie kolorami...
[ Dodano: 2011-05-17, 11:08 ]
A moze jedyna 100% odpowiedz to spuscic 50g teg oleju i sprawdzic kolor?
[ Dodano: 2011-05-17, 11:31 ]
Na podstawie tej strony widac, że jednak 6 albo 8.
http://www.automaticchoice.com/products_zf.html
Jeśli mam auto az poczatku produkcji, to pewnie będzie to 6, ale pewności nie mam...
Drąże ten temat, bo chce zrobic wymianę statyczną, a wiec oleje sie musza zmieszać i byc takie same.
Pytanie teraz czy ten ZF LifeGura... i ten z ASO odpowiednik 6 to dokladnie to samo? Chyba jednak wole z ASO kupic, bo przynajmnij pewnosc w 100% ze to jest to samo co tam jest... Tylko teraz trzeba potwierdzic co tam jest oryginalnie zalane... mam nadzieje ze 6 bo bedzie taniej
[ Dodano: 2011-05-17, 19:02 ]
Dzwoniłem do ASO podajac VIN... jedyne co mi powiedziano to to, że kolor zielony ma byc... i cena 210 PLN...
Poniżej przykład, ze pomimo zapytania o to samo i sprawdzenie w SPAM do tej samej listy smarowniczej, odpowiedzi znacząco różne:
______________________________________________________________
"Dear Mr. Matyskiewicz,
According to the enclosed ZF list of lubricants TE-ML 11 the ZF 6HP19A transmission has to be filled with ZF Lifeguardfluid8 (ZF No. AA00 601 304, Audi / VW Oil No. G 060162 A1 / A2 / A6 ATF)
Mit freundlichen GrĂźĂen/Kind regards
Martin Vogel
______________________________________________________________
Jako przedstawiciel koncernu ZF w Polsce, otrzymaliśmy Pana zapytanie dotyczące typu oleju do użytkowanej przez Pana skrzyni biegów ZF 6HP19A.
Zgodnie z listą smarowniczą TE-ML11 do tego typu skrzyni biegów powinien Pan zastosować olej ZF LifeGuardFluid 6.
Pozdrawiam, MfG, Best regards
Marek Skwira
______________________________________________________________
I jak to rozumieć? Mam auto z początku produkcji, ale nie wiem co jest tam zalane dokładnie. Czy po numerze VIN serwis jest w stanie odpowiedzec w 100% na to pytanie?
Piszesz o 6+ a czemu nie 6 (odp. konsultanta)? Różnia sie kolorami...
[ Dodano: 2011-05-17, 11:08 ]
A moze jedyna 100% odpowiedz to spuscic 50g teg oleju i sprawdzic kolor?

[ Dodano: 2011-05-17, 11:31 ]
Na podstawie tej strony widac, że jednak 6 albo 8.
http://www.automaticchoice.com/products_zf.html
Jeśli mam auto az poczatku produkcji, to pewnie będzie to 6, ale pewności nie mam...
Drąże ten temat, bo chce zrobic wymianę statyczną, a wiec oleje sie musza zmieszać i byc takie same.
Pytanie teraz czy ten ZF LifeGura... i ten z ASO odpowiednik 6 to dokladnie to samo? Chyba jednak wole z ASO kupic, bo przynajmnij pewnosc w 100% ze to jest to samo co tam jest... Tylko teraz trzeba potwierdzic co tam jest oryginalnie zalane... mam nadzieje ze 6 bo bedzie taniej

[ Dodano: 2011-05-17, 19:02 ]
Dzwoniłem do ASO podajac VIN... jedyne co mi powiedziano to to, że kolor zielony ma byc... i cena 210 PLN...
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
więc tak jak obiecałem skontaktowałem się z kolesiami co robią takie rzeczy jak wymiana oleju w skrzyniach automatycznych i leją oni olej CASTROL DEXRON typ w zależności od zaleceń producenta i kasują za niego w granicach 45pln/litr. przeprowadzają zarówno wymianę statyczną jak i dynamiczną w zależności od życzenia klienta więc oleje się mieszają, nie ma żadnych problemów z użytkowaniem skrzyni po wymianie więc po co płacić po 220 pln. tak jak pisałem w najbliższym wolnym czasie zamierzam sam wymienić olej w skrzyni więc podzielę się wrażeniami z jazdy po.