Kolega carlos ma 18" i co roku zalicza bąbla na Dunlopie przez koleiny...
[C6 3,0 TDi Q] Jakie opony wybrac??
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Eryk_211, tak jak napisałeś że jedna opona, dwie to można polemizować, ale skoro piszesz że cały komplet to już musi być wada fabryczna albo podróby... Gdyby odmówili to bym sprawę nawet skierował do UOKiKu bo to jest przegięcie 
Kolega carlos ma 18" i co roku zalicza bąbla na Dunlopie przez koleiny...
Kolega carlos ma 18" i co roku zalicza bąbla na Dunlopie przez koleiny...
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Racja! Kiedyś z carlosem jechalismy sobie gęsiego jednakowym tempem i akurat był powycinany asfalt do remontu. Krótkie i szybkie hamowanie przed przeszkodą bo nie szło ominąć i obaj wpadliśmy -u mnie na 17" było słychać i czuć rąbnięcie, a u carlosa na 18" dodatkowo wyskoczył bąbel...ZelvaBOi pisze:Niby nie jest duza roznica w rozmiarze a jednak cos jest na rzeczy.
Po tym incydencie nawet nie myślę o czymś większym od 17"...
-
vonito
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
no właśnie to chyba bardzo dobry wybórm737 pisze:ja zawsze byłem zadowolony z letnich asymetrycznych Nokianów - cisza i spokój
najgorsze jakie miałem to GoodYear Eagle F1 GSD2 - ile to hałasu robiło... dramat
ja mam teraz Dunplopy sport maxx i też jeden hałas
muszę coś z wydechem pokombinować żeby to zagłuszyć
Dokładnie tak,M0NEER pisze:Racja! Kiedyś z carlosem jechalismy sobie gęsiego jednakowym tempem i akurat był powycinany asfalt do remontu. Krótkie i szybkie hamowanie przed przeszkodą bo nie szło ominąć i obaj wpadliśmy -u mnie na 17" było słychać i czuć rąbnięcie, a u carlosa na 18" dodatkowo wyskoczył bąbel...ZelvaBOi pisze:Niby nie jest duza roznica w rozmiarze a jednak cos jest na rzeczy.![]()
Po tym incydencie nawet nie myślę o czymś większym od 17"...
Ja kupowałem w tym roku i felgi i opony i długo się zastanawiałem czy nie wziąć 18", stanęło jednak na 17" bo poprzednie doświadczenia skutecznie wybiły mi z głowy pomysły z niskim profilem. Do tego wziąłem opony wzmocnione XL - były droższe ale mam nadzieję, że w przypadku jakiś ekstremalnych sytuacji będą bardziej odporne na uszkodzenia.
Pozdrawiam
-
Filip wawa
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 66
- Rejestracja: 12 lis 2010, 17:47
- Lokalizacja: Warszawa
Przy 18' polecam zakup opon o wyższym profilu 45 zamiast 40 , ja tak zrobiłem i jestem bardzo zadowolony , komfort jest dużo większy , nic nie obciera ( a mam S- Line ) , z wyglądu moim zdaniem też jest lepiej , w jeżdzie nie ma absolutnie żadnej różnicy - a jestem przeczulony , w drugim aucie też założyłem odrobinę wyższe i jestem zadowolony.
Zauważcie że producenci też wracają do wyższych profili - np. C6 w SPAM do C5 , nowe A6 , A7 , Q7 po lifcie też ma wyższy profil, itd.
Zauważcie że producenci też wracają do wyższych profili - np. C6 w SPAM do C5 , nowe A6 , A7 , Q7 po lifcie też ma wyższy profil, itd.
- Soft 282 KM i 551 NM
- Lampy przód Led - lift 2009
- Grill S6
- Lampy przód Led - lift 2009
- Grill S6
-
vonito
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
a ja jednak musze odszczekać to co powiedziałem na te Dunlopki...
Otóż zaraz po wymianie opon wymieniłem łożysko w prawym przednim kole i po 2000 kilometrów pojawił się dzwięk do złudzenia przypominajacy szum wyząbkowanych opon.
do tego opony faktycznie posiadały delikatne wyząbkowanie...
uznałem że są bardzo twarde i dlatego tak je słychać.
Jednak ku mojemu zdumieniu przy wymianie napinaczy w Aso stwierdzili ponownie szum łożyska... (nawet przez moment miałem etap wyparcia <szok> )
ale faktycznie nowe łożysko okazało się zepsute...
teraz jest tak jak być powinno
Otóż zaraz po wymianie opon wymieniłem łożysko w prawym przednim kole i po 2000 kilometrów pojawił się dzwięk do złudzenia przypominajacy szum wyząbkowanych opon.
do tego opony faktycznie posiadały delikatne wyząbkowanie...
uznałem że są bardzo twarde i dlatego tak je słychać.
Jednak ku mojemu zdumieniu przy wymianie napinaczy w Aso stwierdzili ponownie szum łożyska... (nawet przez moment miałem etap wyparcia <szok> )
ale faktycznie nowe łożysko okazało się zepsute...
teraz jest tak jak być powinno
-
MaciejTFSI
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 400
- Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
testowalem duuzo opon :)
Polecam Yokohama Advan Sport v103 wypasiona oponka.odporna na przeciazenia boczne,cicha,trzyma sie drogi i sam na takich latam teraz 
pirelli cinturato?
hej. jestem tu po raz pierwszy . właśnie szykuję się do wymiany opon. póki co mam pirelli 245/40ZR18 93Y. Felg nie chcę zmieniać, więc kupię ten sam rozmiar. co myślicie o Pirelli Cinturato? cena bardzo korzystna (od 630 zł). dużo różni się jakością od droższej PZero? Goodyeary Eagle f1 jeszcze tańsze, ale tutejsze recenzje mało pochlebne. bridgeestone potenza to już z kolei nieco wyższa półka cenowa (od 720). co polecacie????? rozważam póki co Cinturato a Potenza. z góry dzięki za odpowiedź
[ Dodano: 2011-07-19, 22:01 ]
aha, zapomniałem. czy nie będzie problemem, jak kupię nieco wyższy profil (45)?
[ Dodano: 2011-07-19, 22:01 ]
aha, zapomniałem. czy nie będzie problemem, jak kupię nieco wyższy profil (45)?
- Masta
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 352
- Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
- Kontakt:
Wystarczy trochę poczytaćmihau78 pisze:aha, zapomniałem. czy nie będzie problemem, jak kupię nieco wyższy profil (45)?
A co do opon to sam śmigam na Potenza, i jak na razie to mogę je polecić.Filip wawa pisze:Przy 18' polecam zakup opon o wyższym profilu 45 zamiast 40 , ja tak zrobiłem i jestem bardzo zadowolony , komfort jest dużo większy , nic nie obciera ( a mam S- Line )
Ostatnio je testowałem jak wpadłem na rondo mając 80 na budziku a wychodząc z ronda jeszcze więcej
Druga sytuacja, to jak jechałem autostradą i zjeżdżając z autostrady zauważyłem że przy zjeździe jest korek i dałem ostro w heble, auto o dziwo szybko zwolniło bez żadnego uślizgu, a wtedy padał deszcz. Gdy już się zatrzymałem usłyszałem tylko świst opon, i mijające mnie auta. Na szczęście kierowcy tych aut nie byli pustakami, i jak zauważyli że dałem w heble i że oni nie wyhamują, odbili na bok.
Jeden minus, to chyba są dość głośne. Ale może to wina auta. Niech się inni wypowiedzą bo ja nie mam porównania do innych opon.
Jest - Volvo C70 II 2.5T
no czytałem wcześniejsze posty. problem w tym, że mój jest jakos nisko zawieszony (nie wiem nawet czy ma standardowe zawieszenie, sprowadziłem go z niemiec 2lata temu) i boję się, że profil 45 może już obcierać. poza tym czytałem też posty o tym, że ciut lepiej ze względu choćby na koleiny jeździ się na nieco węższych oponach, dlatego zastanawiam się nad 235/45/18.
a jeżeli chodzi o opony Potenza to właśnie chodzi mi o to, żeby były ciche, więc... trochę twoj post mnie zniechęcił do nich...pomyślę jeszcze...dzięki
a jeżeli chodzi o opony Potenza to właśnie chodzi mi o to, żeby były ciche, więc... trochę twoj post mnie zniechęcił do nich...pomyślę jeszcze...dzięki
-
vonito
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Najlepszy wybór to Continental sportcontact 3
jest cicha i ma chyba najlepszą przyczepność z opon na których jeżdziłem
Yokhama Advan nie jeżdziłem ale same pochlebne opinie
jeśli chcesz coś tańszego a równie dobre to Nakian Z G2 ja mam zimówki Nokiana i sa bardzo dobre z tym napędem o letnich również słyszałem same pozytywy i mówie tu o naszych samochodach i duzych rozmiarach.
Nie wiem czemu niektórzy maja taki problem z koleinami... może to kwestia zrobienia zbieżności na duzym rozmiarze a nie zimowym... ale ja takiego problemu nie mam
zawieszenie niższe o 2 centy i 245/45/18 pasuje idealnie
jest cicha i ma chyba najlepszą przyczepność z opon na których jeżdziłem
Yokhama Advan nie jeżdziłem ale same pochlebne opinie
jeśli chcesz coś tańszego a równie dobre to Nakian Z G2 ja mam zimówki Nokiana i sa bardzo dobre z tym napędem o letnich również słyszałem same pozytywy i mówie tu o naszych samochodach i duzych rozmiarach.
Nie wiem czemu niektórzy maja taki problem z koleinami... może to kwestia zrobienia zbieżności na duzym rozmiarze a nie zimowym... ale ja takiego problemu nie mam
zawieszenie niższe o 2 centy i 245/45/18 pasuje idealnie
tez tak myslalem dopoki nie kupilem Vredestein Ultrac Sessanta. Zlozylo sie tak bo akurat na stanie nie mieli CS3. Bylem dosyc sceptycznie nastawiony do nich z racji wygladu..nie wszystko co jest fajne dla oka, spelnia swoja funkcje jak trzeba.vonito pisze:Najlepszy wybór to Continental sportcontact 3
Przejechalem juz na nich jakies 10kkm i powiem ze w niczym nie ustepuja poprzednim ktore mialem a powiedzialbym ze sa lepsze chociazby ze wzgledu na nizsza cene:)
Do innych zalet dodalbym to ze sa cichsze od Conti. Jesli chodzi o zachowanie na mokrym i w zakrecie to nie ustepuja niczym Conti. Podobnie jest na suchej nawierzchni. Jedyna rzecza ktora mnie zastanawiala byla trwalosc gumy bo sprzedawca potwierdzil ze sa bardziej miekkie od Conti. Poki co nie widze objawow nadmiernie szybkiego zuzycia:)
Przy predkosciach powyzej 200km/h sa rownie stabilne jak poprzednie, hamowanie tez sie wiele nie rozni. Nie ma odczucia ze cos gdzies ucieka.
Polecam jesli ktos ma do nich dostep.
Jak narazie:
Chip - 272hp, 526Nm
Wydech ABT
i pare innych komponentow z S6..RS6
pelna pielegnacja SWISSWAX (woski: Shield + Concorso)
album_personal.htm?user_id=16500
Chip - 272hp, 526Nm
Wydech ABT
i pare innych komponentow z S6..RS6
pelna pielegnacja SWISSWAX (woski: Shield + Concorso)
album_personal.htm?user_id=16500
-
vonito
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Ja jeżdziłem na wielu oponach i CScontact dla mnie nie do pobicia
choć myślę teraz nad Y.Advan
to zależy jak kto jezdzi... ja jeżdzę agresywnie.
Ktoś kto sie wypowiada że jedne są bardziej miekkie od drugich to... chyba wróżka jakaś
bardzo dużo zalezy od indeksu prędkości i tylko testy mogą pokazać różnicę bo jest tak subtelna
Mi CS2 wystarczały tylko na dwa sezony z resztą Yokohamki również
teraz mam sportowe Dunlopy i nie są złe ale... to nie CS'ki
mam 245 i oczywiście quattro i przy wyjściu z zakrętu zawsze poślizg lub kontrola trakcji
ale to przy szybkiej jeżdzie oczywiście
Te Vredki o których piszesz fajnie wyglądają choć Yokohama zrobiła już coś ciekawszego
http://www.opony.com/opona/yokohama-parada-spec-2
choć myślę teraz nad Y.Advan
to zależy jak kto jezdzi... ja jeżdzę agresywnie.
Ktoś kto sie wypowiada że jedne są bardziej miekkie od drugich to... chyba wróżka jakaś
bardzo dużo zalezy od indeksu prędkości i tylko testy mogą pokazać różnicę bo jest tak subtelna
Mi CS2 wystarczały tylko na dwa sezony z resztą Yokohamki również
teraz mam sportowe Dunlopy i nie są złe ale... to nie CS'ki
mam 245 i oczywiście quattro i przy wyjściu z zakrętu zawsze poślizg lub kontrola trakcji
ale to przy szybkiej jeżdzie oczywiście
Te Vredki o których piszesz fajnie wyglądają choć Yokohama zrobiła już coś ciekawszego
http://www.opony.com/opona/yokohama-parada-spec-2
-
klawystasio
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 7
- Rejestracja: 25 maja 2010, 17:55
- Lokalizacja: Lincolnshire
A ja mam Nexen 6000
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So
z takimi kupiłem i jeżdzę już 2 lata nie narzekam a jak bede zmieniał to na Nexen 8000 Po co przepłacać. Miałem kiedyś pirelli P6000 przy mojej starej B3 ale żadna rewelacja. Także po co przepłacać. Po torze wyscigowym nie jeżdzę ani w jakichś ekstremalnych warunkam. Robię jakieś 2500 rocznie.
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... 98&Speed=Y
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So
z takimi kupiłem i jeżdzę już 2 lata nie narzekam a jak bede zmieniał to na Nexen 8000 Po co przepłacać. Miałem kiedyś pirelli P6000 przy mojej starej B3 ale żadna rewelacja. Także po co przepłacać. Po torze wyscigowym nie jeżdzę ani w jakichś ekstremalnych warunkam. Robię jakieś 2500 rocznie.
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... 98&Speed=Y








