Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] Pękł pasek rorzadu AEL co dalej

Silniki wysokoprężne
Dziergus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 15 mar 2011, 19:46
Lokalizacja: RYBNIK

[A6 C4] Pękł pasek rorzadu AEL co dalej

Post autor: Dziergus » 15 maja 2011, 12:27

Witam! kupiłem 2 miesiące temu audi a 6 c4 z silnikiem ael w quattro . Nie było żadnych objawów ze auto ma się zepsuć. Jadąc pod górkę auto zgasło i coś szczelilo próbowałem go odpalić i nie chcialem tego robic ale potem sprawdziłem pasek rzeczywsice urwany. sprzedający gwarantował ze 4 tysiace temu zmienial rorzad . Udalem sie do mechanika i stwierdzil ze niekoniecznie moga byc pokrzywione zawory . załozyl caly nowy rorzad ale autko kreci strasznie powoli tak jak by byl slaby akmulator . nie podjol sie rozebrania silnika. jeszcze go probowal odpalic na pych no i lecial dym ale autko nie chcialo zapalic . Co o tym wszytskim myslicie bo ja juz nie wiem co zrobic:( autko jak kreci nie ma rzadnych stukow
Ostatnio zmieniony 31 maja 2011, 22:18 przez Dziergus, łącznie zmieniany 1 raz.
Było :
audi 90 coupe 2.3NG
audi 90 sedan quattro

Jest
A6 c4 2.5TDI quattro:)

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 15 maja 2011, 12:37

weź zmień mechanika jak najszybiej bo to jakiś partacz jeśli twierdzi że zawory sie nie pokrzywiły , boi się zdjąć głowice i co najlepsze próbuje zapalać na pych.

btw strzelil ci główny pasek czy od pompy ?
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Dziergus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 15 mar 2011, 19:46
Lokalizacja: RYBNIK

Post autor: Dziergus » 15 maja 2011, 12:40

najpierw z pompy zmienilem go i po 3 tygodniach rozrzad

[ Dodano: 2011-05-15, 12:47 ]
podobno sprawdzal i nie lezala;/
Było :
audi 90 coupe 2.3NG
audi 90 sedan quattro

Jest
A6 c4 2.5TDI quattro:)

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 15 maja 2011, 17:30

adamze27 pisze: jak wywali pasek to trzeba pokrywe zaworową sciągnąc i sprawdzic czy przy otwartej krzywce jakaś szklanka czasami nie leży :|
a można założyć pasek bez ściągania pokrywy <mysli> bo ja nie ogarniam jak to jest możliwe ;p
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Dziergus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 15 mar 2011, 19:46
Lokalizacja: RYBNIK

Post autor: Dziergus » 15 maja 2011, 21:22

tak teraz juz widzialem jak zalozyl nowy rozrzad ale wczesniej nie
Było :
audi 90 coupe 2.3NG
audi 90 sedan quattro

Jest
A6 c4 2.5TDI quattro:)

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 15 maja 2011, 21:25

Kolego Dziergus,

- szukasz dobrego mechanika co nie boi się roboty
- mechanik zdejmuje głowicę, aby sprawdzić zawory (podstawowe sprawdzenie, daje najlepszą skuteczność)
- wymienia schylone zawory
- przy okazji sprawdza czy nie rozwaliło niczego przy okazji
- składa wszystko do kupy
- ustawiasz fazy i zapłon (vagiem, czy mechanicznie)

i cieszysz się z jazdy.

storm85-85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 28 sie 2009, 10:20
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: storm85-85 » 16 maja 2011, 08:17

krzysiekjx1 pisze:
adamze27 pisze: jak wywali pasek to trzeba pokrywe zaworową sciągnąc i sprawdzic czy przy otwartej krzywce jakaś szklanka czasami nie leży :|
a można założyć pasek bez ściągania pokrywy <mysli> bo ja nie ogarniam jak to jest możliwe ;p
A czemu by nie było można?? Sama pokrywa zaworów w niczym nie przeszkadza przy wymianie paska...

A swoją drogą, to ten mechanik to magik chyba jakiś :). Bij do sprzedającego niech szuka rachunki, faktury itp że zmieniał rozrząd, jeśli faktycznie było zmienione to niech beknie za to mechanik że coś spierniczył... Bądź może zdarzyło się że pękł pasek bo był wadliwy i w takiej sytuacji raczej jakaś gwarancja na pasek była tylko czy obejmie naprawę silnika?

Dziergus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 15 mar 2011, 19:46
Lokalizacja: RYBNIK

Post autor: Dziergus » 31 maja 2011, 19:37

reaktywacja nastała wszystkie zawory zmienione splanowana glowica kompletny rozrzad . Jezdzi lepiej niz jezdzil cale koszty sprzedajacy mi zwraca. Podpisal pisemko w ktorym deklaruje sie na zaplate tych pieniedzy do konca czerwca. TYlko mam jeden problem chlopaki mechanik mi powiedzial ze w wezach od turbo znajdowal sie olej :( trzeba regenerowac? aa i jeszcze wyskoczylo mi do wymiany napinacz paska klinowego:( strasznie to drogie;/
Było :
audi 90 coupe 2.3NG
audi 90 sedan quattro

Jest
A6 c4 2.5TDI quattro:)

gość_

Post autor: gość_ » 31 maja 2011, 21:05

przy takich kosztach jakie poniosłeś te 3 stówki za napinacz stabillusa to nie jest już drogo. A jak chcesz mieć cisze pod maską lepiej wymienić.
Dobrze, że poprzedni właściciel zgodził sie pokryć koszty

afro89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 2011, 14:42
Lokalizacja: Warszowice k. Żor

Post autor: afro89 » 31 maja 2011, 21:08

Tym olejem nie masz się czym przejmować, zawsze tam jest olej, no chyba że jest to nówka auto. A co się robi że musisz napinacz wymienić, pasek piszczy, czy są drgania na napinaczu <mysli>

lukasz814
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 31 maja 2011, 21:05
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: lukasz814 » 31 maja 2011, 21:10

a jesteś pewien że olej pojawił się po strzale ??? może był już przed :) auto dymi ? 2.5tdi w c4 były silniki nie do zajechania, obserwuj poziom oleju w silniku że troche sobie zje to norma troche latek ma ;)

Dziergus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 15 mar 2011, 19:46
Lokalizacja: RYBNIK

Post autor: Dziergus » 31 maja 2011, 22:17

drgania mam na napinaczu:( no olej pewnie byl przed strzalem . Powiem tak oleju nie bierze wiec mowie i pytam bo to stwierdzenie mechanika i nie wiem czy isc w koszty autko przy bucie potrafi zadymic
Było :
audi 90 coupe 2.3NG
audi 90 sedan quattro

Jest
A6 c4 2.5TDI quattro:)

gość_

Post autor: gość_ » 31 maja 2011, 22:28

Dziergus pisze:Powiem tak oleju nie bierze wiec mowie i pytam bo to stwierdzenie mechanika i nie wiem czy isc w koszty autko przy bucie potrafi zadymic
czyli wszystko w normie :)

afro89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 2011, 14:42
Lokalizacja: Warszowice k. Żor

Post autor: afro89 » 01 cze 2011, 14:51

wszystko w normie to mało powiedziane, jest bardzo dobrze, a czy ten napinacz jest do wymiany to nie byłbym tego pewien, ponieważ może to być również koło pasowe jak są drgania na napinaczu.

gość_

Post autor: gość_ » 01 cze 2011, 16:32

najłatwiej ocenić czy to napinacz po tym czy jest spocony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga