Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Stuka na skręconych kołach

Zawieszenie
vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 483
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Rocznik: 2008
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

[ A6 C5] Stuka na skręconych kołach

Post autor: vikus » 13 maja 2011, 15:17

Witam!

Byłem wczoraj na stacji diagnostycznej bo coś mi stuka z przodu ;)

Przed pojechaniem oczywiście fura na podnośnik i ruszam kołem. Z tego co wywnioskowałem to leciutki luz z 0,5mm na górnym przednim z prawej strony.

Na stacji szarpali, sprawdzali, bujali, kołysali i powiedzieli mi, że właśnie ten górny do wymiany i z drugiej strony czyli lewy górny przedni też. Więc żadna nowość a 45PLN wzięli.

końcówki dobre
tylne górne dobre
dolne dobre
banany dobre
łączniki dobre

I teraz tak:

jak jadę prosto - dołki, kostka - cisza;
jak skręcam w lewo pod krawężniżnik powiedzmy z 3cm cisza;
jak skręcam w prawo pod krawężnik 3cm to słychać take stuknięcie-uderzenie.

Skoro z lewej strony górny przedni jest też do wymiany i w tą stronę jak skręcam jest cisza to eliminuję, że po skręcie w prawo ten chałas czyni prawy górny.


Więc co to może być??

Proszę o pomoc bo o stukaniu na skręconych kołach przy podjeżdżaniu pod przeszkodę nic nie znalazłem.

Pozdrawiam

A i jeszcze zaproponowali wymianę na SWAG za 319 strona bo trzeba i przedni i tylny w parze wymieniać.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 13 maja 2011, 15:36

Najczęściej to jest tak, że przy wjeżdzaniu na krawężnik stuka= dolny wahacz, a przy zjeżdzaniu z kraweżnika stuka = górny wahacz. Mowa o skręconych kołach. Jeśli stuka przy jeździe ze skręconym kołem bez "przeszkód" to pewnie przegub(y). Sprawdzałeś stan wszystkiego co gumowe w zawieszeniu? ;)

Grzesiek09
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 20 gru 2009, 18:08
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: Grzesiek09 » 13 maja 2011, 16:29

Miałem tez ten problem tylko przy skręcie w lewo pod taką przeszkodę jak mówisz, powodem był lewy dolny tylny wahacz, po wymianie nie ma problemu.

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 483
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Rocznik: 2008
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 13 maja 2011, 16:30

Właśnie tak jak pisze Camel- jest to słyszalne przy podjeżdżaniu pod przeszkodę ze skręconymi kołami. W momencie jak gwałtownie koło porusza się w górę i chyba jakaś siła działa na nie również w tył.

Przy zjeżdżaniu nie puka.

Przegub nie jest to napewno bo było by to stuaknie cykliczne raczej.

Camel- czy miałeś na myśli dolny prosty czy banan bo ja właśnie myślałem jak kolega wyżej o bananie.

Dzięki

pozdrawiam

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 13 maja 2011, 16:41

Witam kolego u mnie przy skręconych kołach podjazd pod krawężnik i puknięcie słyszalne bardziej przy kielichu diagnoza przedni górny wachacz wymiana i cisza a słyszysz czy te puknięcie jest na górze czy dole bo jak słyszalne jest z dołu to masz dolny tak jak koledzy piszą.

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 483
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Rocznik: 2008
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 13 maja 2011, 22:02

Wydaje mi się, że bardziej słychać z dołu. Górny wiem, że ma luzy ale żeby sprawdzić banana to chyba trzeba go wyjąć a przynajmniej odkręcić od zwrotnicy. Czy dobrze mówię, bo na diagnostyce bujali na boki furą i nic nie znaleźli. Powiedzieli że dolne tylne dobre.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 15 maja 2011, 17:58

jeśli wiesz że górny ma luzy to wymień najpierw ten, niestety w większości przypadków można stwierdzić dopiero po wyjęciu czy są ok czy nie.tak czy inaczej jeśli wcześniej nic nie było przy zawieszeniu wymieniane to zaczną siadać po kolei i w końcu i tak wymienisz wszystkie.

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 483
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Rocznik: 2008
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 30 maja 2011, 09:27

No i po sprawie. Wymienione oba przednie górne i znowu nastała cisza. Z jednej strony wyjmowanie śruby 0,5h a z drugiej po doświadczeniach z pierwszą około 15min. Oczywiście WD40 codziennie na tydzień przed akcją.

Założone LMO od polecanego sprzedawcy ale różnią się niestety od moich, które są oryginalne. No ale to temat do innego wątku.

Pozdr...

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Re: Stuka na skręconych kołach

Post autor: SCORPI » 26 cze 2011, 23:51

vikus pisze:Witam!

Byłem wczoraj na stacji diagnostycznej bo coś mi stuka z przodu ;)

I teraz tak:

jak jadę prosto - dołki, kostka - cisza;
jak skręcam w lewo pod krawężniżnik powiedzmy z 3cm cisza;
jak skręcam w prawo pod krawężnik 3cm to słychać take stuknięcie-uderzenie.
Mam chyba identyczny problem jak występował u Ciebie.

Podczas podjeżdżania pod krawężnik ok. 2-3cm tylko na skręconych kołach w prawo słychać pojedyncze stuknięcie-uderzenie.

Sprawdzali mi wszystkie wahacze od strony kierowcy gdzie słychać pojedyncze stuknięcie i nie udało się wyczuć tego luzu ponieważ prawdopodobnie jest za mały.

Mam wymieniony
1 górny ten prosty (czyli wypada ten 2 górny lekko wygięty)
Dolny Nośny ok 50 tyś km
Dolny banan
Oraz łącznik stabilizatora

Obstawiałem także, że może być to np: poduszka amortyzatora lub końcówka drążka,
ale po twojej odpowiedzi zacznę od tego 2 górnego wahacza i zobaczymy.
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

RaKo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:11
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 27 cze 2011, 12:22

U mnie były takie stuki na małym krawężniku i w sobotę urwał się dolny przedni wahacz,dobrze że ruszałem z parkingu i nie ujechałem więcej niż 2 metry <rotfl>

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 02 lip 2011, 14:42

Wymontowałem 2 górny wahacz i okazało się, że wahacz nie ma żadnego luzu na sworzniu, ale już miałem zakupiony i żeby wykluczyć to i mieć 100% wymienione całe zawieszenie wymieniłem go.

Następnie wymieniłem wahacz nośny bo guma od sworznia popękała i dostał się piach, ale sam sworzeń nie miał luzu.

Aktualnie wymieniłem ( 2 górne i 2 dolne wahacze z lewej strony) oraz 2 łączniki stabilizatora i dalej stuka tylko podczas podjeżdżania pod krawężnik na skręconych kołach w prawo.
Następnym krokiem sprawdzenia były drążki kierownicze które są od nowości i podobno też są ok.

Pozostało sprawdzenie przekładni kierowniczej, i podczas uderzania ręką w lewą stronę koła od strony kierowcy wyczuwalny luz i ten sam dźwięk który towarzyszy podczas podjeżdżania pod krawężnik, uderzam w drugą stronę cisza.

Mam pytanie co do poduszki amortyzatora to chyba przy jeździe na wprost też by stukała?
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 19 maja 2012, 17:22

wiem, że temat stary, ale nikt nie udzielił odpowiedzi.
czy poduszki amortyzatorów stukają też przy jeździe na wprost?
mam wymienione całe zawieszenie poza drążkami kierowniczymi i amortyzatorami i poduszkami.
przy podjeździe pod krawężnik pojedyncze stuknięcie a na kostce przy skręconych kołach częste małe stuki.

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 19 maja 2012, 23:21

możesz mieć jeszcze luzy na maglownicy i też będzie stukać

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 21 maja 2012, 09:53

Wczoraj jedna osoba ruszała lekko kierownicą a ja trzymałem koĂącówkę drążka i wyczuwałem mocny luz na drążku. Ale nie wiem czy ten luz nie jest przypadkiem na maglownicy.

Jak to rozpoznać czy luz na drążku czy maglownicy?

Awatar użytkownika
juber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 14 lut 2011, 10:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: juber » 22 maja 2012, 09:56

Ja 2 miesiące temu miałem taką sytuację, że przy skręconych kołach na wybojach miałem
Kaszeszczuk pisze:częste małe stuki.
okazało się, że łącznik stabilizatora do wymiany.
Teraz mam tą samą sytuację z lewą stroną. Więc w najbliższym czasie czeka mnie wymiana.

Jeśli okaże się coś innego to napiszę.

PZDR

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja