[ A6 C6 3.0 Tdi] Awaria rozrządu a6c6 3,0 TDI RM2007
[ A6 C6 3.0 Tdi] Awaria rozrządu a6c6 3,0 TDI RM2007
Czy ktoś osobiście doświadczył przeskoczenia łańcucha rozrządu bądź jego zerwania w audi a6cr 3,0TDI rok modelowy 2007 lub późniejsze? Z tego co wyczytałem na forum to jeśli już to były to auta z RM do 2006 jak choćby auto arona.
Pytam bo niedawno stałem się posiadaczem a6 z 2007r.
Interesuje mnie też czy jeśli już była awaria to czy była poprzedzona grzechotaniem łańcucha, czy też nie, a jeśli tak to jak długo jeździliście z tym grzechotaniem od czasu jego wystąpienia do awarii i jaki był przebieg auta w momencie awarii?
Mam nadzieje, że nikt się nie znajdzie z taką przygodą, czego Wam i sobie życzę.
Pozdrawiam
Pytam bo niedawno stałem się posiadaczem a6 z 2007r.
Interesuje mnie też czy jeśli już była awaria to czy była poprzedzona grzechotaniem łańcucha, czy też nie, a jeśli tak to jak długo jeździliście z tym grzechotaniem od czasu jego wystąpienia do awarii i jaki był przebieg auta w momencie awarii?
Mam nadzieje, że nikt się nie znajdzie z taką przygodą, czego Wam i sobie życzę.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
W takim razie mam pytanie: czy ktoś miał taki problem w silniku RM2007 i nowszych żeby musiał wymieniać napinacze bo "grzechoczą"lub ma go i nie wymienia czekając, aż przeskoczy i wtedy zmieni silnik na nowszy? Jak wiadomo aron miał starszy silnik.Chodzi mi o przypadki Wasze lub które naprawdę znacie,a nie zasłyszane z plotek.
Mam świadomość,że w najlepszym wypadku po 300tyś. km i tak trzeba rozrząd wymienić bo nie jest wieczny wbrew temu co sugeruje audi.
Poza tym czy ktoś robił przekładkę na nowszy silnik niż aron np RM2009 do auta ze starszym silnikiem - lub macie wiedzę, że jest to zadanie bezproblemowe jak u arona, czy przeciwnie.
Mam świadomość,że w najlepszym wypadku po 300tyś. km i tak trzeba rozrząd wymienić bo nie jest wieczny wbrew temu co sugeruje audi.
Poza tym czy ktoś robił przekładkę na nowszy silnik niż aron np RM2009 do auta ze starszym silnikiem - lub macie wiedzę, że jest to zadanie bezproblemowe jak u arona, czy przeciwnie.
MaTyS pisze:Jeżeli temat spędza ci sen z powiek to wymień kompletny rozrząd, i będziesz spał spokojnie. W czym pomoże ci, że usłyszysz, że komuś przeskoczył albo nie przeskoczył, czy i na jaki silnik można wymienić
Tak poza tym to możesz również zacząć się martwić wtryskami i kolektorami... .
Temat nie spędza mi snu z powiek, ale jestem świeżo po zakupie mojej a6, zakochałem się w niej i jestem pełen entuzjazmu i troski o Nią. Co do wymiany rozrządu to chyba za wcześnie bo nie słyszę niepokojących dźwięków.Pytam jedynie dla ogólnej wiedzy, bo chyba po to jest to forum żeby wymieniać się doświadczeniami.Natomiast po braku kolegów (póki co) z osobistymi doświadczeniami z rozrządem mniemam, że te silniki nie są tak złe jak można odnieść wrażenie po lekturze kilku wątków im poświęconych- wiadomo krzyczą jedynie pechowcy.
Co do wtrysków to tankuje za przykładem mojego kolegi jedynie V-pover diesel - on przejechał już 250kkm i wszystko ok.
Kolektory dolotowe i turbinę mam wymienione.DPF usunięty.
Pozdrawiam (szczególnie Włoszczową
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 702
- Rejestracja: 30 lip 2009, 01:30
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja mam BMK i jest bezawaryjny 200 tys na liczniku autem zrobilem 70 tys km i wszystko gra! Bylo wiele o rozrzadzie ale tak naprawde np w uk nie slyszalem o jakiejkolwiek awarii a sa tu auta z 300tys przebiegu, zreszta rowniesz czesci uzywanych tez jak na lekarstwo czyli raczej silniki nie padaja. Moim zdaniem zostaw w spokoju rozrzad i ciesz sie autkiem pozdrawiam.
Wykonane mody Audi A6
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
fabiano82 pisze:Ja mam BMK i jest bezawaryjny 200 tys na liczniku autem zrobilem 70 tys km i wszystko gra! Bylo wiele o rozrzadzie ale tak naprawde np w uk nie slyszalem o jakiejkolwiek awarii a sa tu auta z 300tys przebiegu, zreszta rowniesz czesci uzywanych tez jak na lekarstwo czyli raczej silniki nie padaja. Moim zdaniem zostaw w spokoju rozrzad i ciesz sie autkiem pozdrawiam.
Autem się ciesze, bo jak tu się nim nie cieszyć
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
A takie opinie jak twoja są cenne bo radość jest jeszcze większa, a obawy słabną
Pozdrawiam
P.S.
kolega ma 2,7 2006 i 250kkm i też bez awarii. kierując się jego opinią kupiłem moją a6, potem naczytałem się jaki "szajs" kupiłem.No ale widzę,że nie jest tak źle.
Ja wlasnie mam na jutro umowiona wizyte w audi na wymiane jednego z gornych napinaczy. Pisze wlasnie ze tylko jednego gdyz taka sugestia padla ze strony dobrego warsztatu Audi (wczesniej inny serwis Audi twierdzil ze ten model tak ma:/) i na pytanie co z reszta, odpowiedzieli ze nie ma potrzeby wymiany.
zaznaczam ze auto ma juz 207kkm a kupilem go przy przebiegu 146kkmm, gdzie przy okolo 160kkm zaczal sie pojawiac halas lancucha przy starc ie i teraz przy odpalaniu zimnego silnika slysze go zawsze. Koszt calkowity ok.600 euro w Holandii (van den Udenhout, Eindhoven).
zaznaczam ze auto ma juz 207kkm a kupilem go przy przebiegu 146kkmm, gdzie przy okolo 160kkm zaczal sie pojawiac halas lancucha przy starc ie i teraz przy odpalaniu zimnego silnika slysze go zawsze. Koszt calkowity ok.600 euro w Holandii (van den Udenhout, Eindhoven).
Jak narazie:
Chip - 272hp, 526Nm
Wydech ABT
i pare innych komponentow z S6..RS6
pelna pielegnacja SWISSWAX (woski: Shield + Concorso)
album_personal.htm?user_id=16500
Chip - 272hp, 526Nm
Wydech ABT
i pare innych komponentow z S6..RS6
pelna pielegnacja SWISSWAX (woski: Shield + Concorso)
album_personal.htm?user_id=16500
KrisP pisze:Ja wlasnie mam na jutro umowiona wizyte w audi na wymiane jednego z gornych napinaczy. Pisze wlasnie ze tylko jednego gdyz taka sugestia padla ze strony dobrego warsztatu Audi (wczesniej inny serwis Audi twierdzil ze ten model tak ma:/) i na pytanie co z reszta, odpowiedzieli ze nie ma potrzeby wymiany.
zaznaczam ze auto ma juz 207kkm a kupilem go przy przebiegu 146kkmm, gdzie przy okolo 160kkm zaczal sie pojawiac halas lancucha przy starc ie i teraz przy odpalaniu zimnego silnika slysze go zawsze. Koszt calkowity ok.600 euro w Holandii (van den Udenhout, Eindhoven).
A więc silnik sprzed RM2007 i rozrząd też nie przeskoczył, a tylko jest słyszalny. Może tak by wytrzymał do 300tyś.
Choć trudno testować.A po 300kkm i tak trzeba wymienić, więc nie jest tak źle.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 702
- Rejestracja: 30 lip 2009, 01:30
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja dla mnie wymiana powiedzmy nawet raz na 250 tys to i tak jest ok
zakladajac ze na pasku trzeba by zrobic pewnie 3 wymiany koszta wychodza podobnie.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Wykonane mody Audi A6
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv
I ta odpowiedz najjjjbardziej mnie sie podobafabiano82 pisze:Ja mam BMK i jest bezawaryjny 200 tys na liczniku autem zrobilem 70 tys km i wszystko gra! Bylo wiele o rozrzadzie ale tak naprawde np w uk nie slyszalem o jakiejkolwiek awarii a sa tu auta z 300tys przebiegu, zreszta rowniesz czesci uzywanych tez jak na lekarstwo czyli raczej silniki nie padaja. Moim zdaniem zostaw w spokoju rozrzad i ciesz sie autkiem pozdrawiam.


no i faktycznie u mnie rowniez nie slyszalem o awariach tych motorow...
chociaz ostatnio bylem na skrapjardzie ( silnik do 407 ki szukalem bo padl po 100k mil)
i koles mnial a4 z silnikiem ASB i krzyknal za niego 2 tysiace funa
ale BMK bezawaryjny jak mnie to cieszy
