Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] Dymienie, niedogrzany, słaby- kilka problem

Silniki wysokoprężne
krzychsolt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 09 lis 2009, 20:07
Lokalizacja: Izbica Kujawska

[ A6 C5 2.5 Tdi] Dymienie, niedogrzany, słaby- kilka problem

Post autor: krzychsolt » 05 maja 2011, 17:55

Witam, na wstępie powiem że chodzi o samochód mojego szwagra, którym ja większość jeżdzę z nim do pracy, jest to AFB. Odrazu też napisze, że kupił go bezmyslnie i nie słuchał moich rad, a teraz ma same problemy, tak to jest jak się kupiuje samochód w jeden dzień na siłe i to w komisie.

Więc tak, problemów na rosło bo nie dba o niego, tzn robi coś jak juz cos walnie i nie da się dalej jechać.
Jak tylko go kupił to silnik ile by nie przejechał jest niedogrzany, zazwyczaj się nie rusza wzkaźnik, jak sie mu mocniej depn ie na autostradzioe i jest ciepło to troche sie ruszy, temp płynu i oleju.
Drugi problem że od poczatku to muł, koleś z ATU określił na +- 90KM
Sprawdzany był u kolegi Ologsm na kompie i nic niepokojącego nie wyszło, turbina pracuje normalnie, był usyfiony filtr powietrza(nawet tego nie wymienił po kupnie, nie mówiąc o rozrządzie) jest nowy to troszke odzył, ale to dalej muł, przepływka była czysta i podobno nawet dość nowa Bosch.
No i teraz ostatni problem, od dwuch dni kopci i to strasznie, ciężko określić dokładnie bo różnie to bywa, ale raczej kopic jak się mocniej nagrzeje, tzn raz jak mu depłem ze 120 to za autem chmura, z powrotem przy tej predkości nie dymił, ale jak zjechałem i dojechałem do swiateł to owinoł mnie dymem aż myslałem że się coś pali i to na wolnych obrotach, kolor jest taki jakby szary niebieskawy, nie czarny. ÂŚmierdzi też troche spalonym olejem.
I tak sądzę że trzeba go oddać do serwisu i to komuś kto się zna na tym ale proszę o zasugerowanie co do przychyn, choć troche juz mam dosyć tego podejścia mojego szwagra i aż wstyd mi tu pisać o tego jego wyczynach.

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 05 maja 2011, 19:22

Kolego logi i jeszcze raz logi to coś szanowni koledzy pomogą; Ja osobiście typuję; Turbo puszcza olej, przepływka nie daje rady,zły kąt wyprzedzenia wtrysku,hydraulika zaworowa, separator oleju. Itd; To tylko domysły, dlatego logi by się przydały.

krzychsolt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 09 lis 2009, 20:07
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Post autor: krzychsolt » 06 maja 2011, 17:06

dawid77 pisze:Kolego logi i jeszcze raz logi to coś szanowni koledzy pomogą; Ja osobiście typuję; Turbo puszcza olej, przepływka nie daje rady,zły kąt wyprzedzenia wtrysku,hydraulika zaworowa, separator oleju. Itd; To tylko domysły, dlatego logi by się przydały.
Trzeba mieć Vaga, a my go nie mieć:D Tak po za tym to paru rzeczy się domyślam, tzn nie dogrzanie to pewnie termostat, brak mocy to Bog jeden wie, przyczyn może być sporo, a dymienie to też mysle że może coś z wtryskami albo pompom, bo to chyba nie pierścionki??

Awatar użytkownika
łapek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 sie 2010, 00:00
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Kontakt:

Post autor: łapek » 06 maja 2011, 17:42

a koło wtryskiwaczy sucho?
Diesel a6-c6/ Audi A6 C6.

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 06 maja 2011, 19:05

Mogą i być pierścienie ale żeby wykluczyć trzeba było by sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach.

[ Dodano: 2011-05-06, 19:07 ]
łapek pisze:a koło wtryskiwaczy sucho?
Do czego dążysz?

piotrek1204
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: piotrek1204 » 06 maja 2011, 19:16

ja bym na początek do odmy zajrzał <okok> tzn odkręcił korek oleju na pracującym silniku <okok> jak jest znaczne ciśnienie to problem dymienia częściowo rozwiązany- do wymiany odma


następna spawa to:
dawid77 pisze:Kolego logi i jeszcze raz logi to coś szanowni koledzy pomogą;
dobrze kolego radzisz ale jest problem bo

krzychsolt, napisał
krzychsolt pisze:Jak tylko go kupił to silnik ile by nie przejechał jest niedogrzany, zazwyczaj się nie rusza wzkaźnik, jak sie mu mocniej depn ie na autostradzioe i jest ciepło to troche sie ruszy, temp płynu i oleju.
także ja bym proponował zaczął cała robote po kolei od rzeczy które bez logów wiadomo ze trzeba wymienić

a logi z niesprawnym termostatem <uoee> to chyba szkoda czasu <okok>

[ Dodano: 2011-05-06, 19:26 ]
łapek pisze:a koło wtryskiwaczy sucho?
dawid77 pisze:Do czego dążysz?

dawid77, jak będzie mokro tzn trzeba zobaczyć odmę bo pewnie jest spore ciśnienie w skrzyni korbowej <okok>

- niestety jak tylko wystąpi problem z odma to na skutek nadmiernego ciśnienia w skrzyni korbowej to nasze V tak maja że pocą się pokrywy zaworów koło wtryskiwaczy <okok>

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 06 maja 2011, 20:36

piotrek1204 pisze:dawid77, jak będzie mokro tzn trzeba zobaczyć odmę bo pewnie jest spore ciśnienie w skrzyni korbowej <okok>

- niestety jak tylko wystąpi problem z odma to na skutek nadmiernego ciśnienia w skrzyni korbowej to nasze V tak maja że pocą się pokrywy zaworów koło wtryskiwaczy <okok>
Piotrek ok.ja wiem o tym ale nie sądzisz że separator jest mniej ważny w przeciwieństwie do braku mocy, ogromnego kopcenia? Separator nie powoduje takich rzeczy, nie powiem że jest nie ważny bo odpowiada za czystość naszych silników, nie puszcza oleju w dolot i upuszcza ciśnienie z komory korbowej. Co do termostatu to też trzeba rozpiąć rozrząd żeby go wymienić i wiąże się to z ustawieniem kąta wtrysku chyba że zrobi to jak czytałem gdzieś na patentach bez rozpinania.
Jednym słowem termostat vag logi a na końcu separator.
Przywróćmy moc, pozbądźmy się dymu a później wymienimy separator <okok>
Zresztą zrobi jak uważa za stosowne.

Dorianek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 kwie 2011, 16:57
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Dorianek » 06 maja 2011, 21:20

Dla mnie niema kolejności, wymieniaj wszystko po kolei, sprawdzac co sie da, bo 2.5 TDI Musi być zadbane. ;D

pozdrawiam

piotrek1204
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: piotrek1204 » 06 maja 2011, 22:28

dawid77 pisze:Piotrek ok.ja wiem o tym ale nie sądzisz że separator jest mniej ważny w przeciwieństwie do braku mocy, ogromnego kopcenia? Separator nie powoduje takich rzeczy, nie powiem że jest nie ważny bo odpowiada za czystość naszych silników, nie puszcza oleju w dolot i upuszcza ciśnienie z komory korbowej.

dawid77, wyobraź sobie ze separator jest 3X ważniejszy bo możne nie oddzielić oleju od gazów w skrzyni korbowej i spora ilość oleju pójdzie w dolot a co za tym idzie ? samozapłon czyli samozniszczenie silnika <szok> miałem okazję wymiany tak dojechanej odmy w V6 TDI AFB oczywiście wraz z wymiana tak zajechanej odmy czyszczenie całego układu dolotowego uważam za konieczne gdyż w moim przypadku w interkulerze było ok 0.5 l oleju :
dawid77 pisze:quot;]Przywróćmy moc, pozbądźmy się dymu a później wymienimy separator <okok>

widzę ze najprawdopodobniej się mylisz w końcu każdy możne się mylić

oczywiście nie twierdze ze dymienie 100% to wina separatora może turbo czy szereg innych rzeczy ale chyba w naszym przypadku separator jest najprostszy w sprawdzeniu <okok>


- jeżeli ja się pomyliłem w swojej wypowiedzi proszę sprostować -poprawić ;)

[ Dodano: 2011-05-06, 22:31 ]
Dorianek pisze:Dla mnie niema kolejności, wymieniaj wszystko po kolei, sprawdzac co sie da, bo 2.5 TDI Musi być zadbane. ;D

uwierz mi że wszystko zmienione nie znaczy zadbane <lol>

krzychsolt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 09 lis 2009, 20:07
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Post autor: krzychsolt » 07 maja 2011, 14:24

Więc sprawa ma się tak, jak narazie jestesmyu w niemczech i narzie sam mogę troszke go rozbebeszyć i zajrzeć co i jak, czy jest drożne, moge się pobawić, a jak nie to pewnie dopiero szwagier zrobi ale jak będfzie w PL. Moja wiedza o mechanice jest podstawowa, na tym silniku nie znam się kompletnie, także jakbym wiedził które rzeczy mogę odkręcić i sprawdzić to bym posprawdzał.
Przed chwilą zdjołem pokrywę i się okazało że wokół przewodów troche jest mokro i syfu nie brakuje, sprawdziłem też czy dymi przez wlew oleju i jak odkręciłem to widać że ciśnienie jest i dymek leci ale w sumie nie za mocno, tylko że silnik był prawie zimny bo nigdzie nie było dziś jeżdzone i z tłumnika też nie dymiło. Także musze to jeszcze raz sprawdzic po jeździe, wtedy jak mocno dymi.
Zrobiłem zdjęcia jak te pokrywy wyglądają ale nie chce mi się ich wstawiać bo to chyba mało istotne, chyba żeby by było inaczej??

Nie ma ktos jakiegos zdjęcia tego silnika co by można zaznaczyć co jest co i co sprawdzać??

[ Dodano: 2011-05-09, 17:48 ]
I powiem tak, dziś szwagier byl w serwisie audi w tutaj na miejscu, czyli w niemczech.
Nie było mnie z nim więc wiem tylko co mi powioedział i koleś z serwisu podobno tylko go odpalił kilka razy, pododawal gazu i powiedział że wie odrazu co jest grane, że to turbo, i oszacował na 2.200Euro
Dziwi mnie że nawet nic nie odkręcili żeby zajrzeć do środka, nie podłączyli tylko odrazu diagnoza.
Faktem jest że lubił olej ale nie jakoś specjalnie plamki pod autem zawsze były a teraz juz mocno wcina oliwkę.
W każdym razie szwagier jak to usłyszał to zbladł i kapituluje, poważnie myśli o sprzedaży go za grosze, bo mówi że nawet jakby to zrobił to znowu coś walnie i juz ma dość.
A ja s sumie nie wiem co o tym mysleć bo dużo nowych części w niego wpakował, i teraz do zyda, sam nie wiem. Jak myslicie???

maniek2356
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 09 maja 2011, 22:12
Lokalizacja: sląskie

Post autor: maniek2356 » 09 maja 2011, 22:16

Ja bym się nie poddawał i nie sprzedawał, ale niech się wypowiedzą mądrzejsi.

Reyes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 22 maja 2010, 19:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Reyes » 10 maja 2011, 00:23

Niech nie sprzedaje. Większość nowych właścicieli a6 wymienia części za 2-6 tyś żeby cieszyć się bezproblemową jazdą.

Awatar użytkownika
Szula298
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 19 maja 2010, 22:50
Lokalizacja: Poland

Post autor: Szula298 » 10 maja 2011, 07:32

oli80 pisze:http://allegro.pl/2-5-tdi-v6-separator- ... 32899.html
wymień odme,miendzy turbo a pompą ją masz,twuj silnik to AFB więc tylko taka szmaciana
musi być.2 Srubki i opaska i jest twoja <rotfl>

Z ta wymianą odmy nie ma większych problemów ? wyjąć i wsadzić nową ? <lol>
Było
Audi 80 B3 1.8
Jest
Audi A6 C5 2.5 V6 TDI
Audi A4 B5 1.9TDI
Bedzie
Audi TT 1.8T (dla żony)

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 10 maja 2011, 07:50

Z tym turbo to lekka przesada,w Polsce kosztuje 3000zł jak zdajesz stare to płacisz 2500zł ja osobiście dzwoniłem do przedstawiciela GARRETT w Polsce.
Oli80 ci wysłał link do separatora oleju 280 zł to nie kosmos i szwagra koszty zamykają się w około 3000zł. Ale zrobi jak chce.

[ Dodano: 2011-05-10, 07:55 ]
Szula298 pisze: Z ta wymianą odmy nie ma większych problemów ? wyjąć i wsadzić nową ?
Prosta sprawa,wyjmujesz turbo wykręcasz separator zakładasz nowy przykręcasz zakładasz turbo i po zabiegu ;)

Awatar użytkownika
Milvith
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:41
Lokalizacja: Ście

Post autor: Milvith » 10 maja 2011, 08:35

Nie trzeba wcale ściągać turbo wystarczy przewody wysokiego ciśnienia od pompy wtryskowej , lekko poluzować egr i odma wyjdzie , i wyciągnąć przewód od turbiny:

a6-c5-wymiana-odmy-25-tdi-vt2254.htm

PS: Przy okazji może wyczyścić parę rzeczy:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga