Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] Dymienie, niedogrzany, słaby- kilka problem

Silniki wysokoprężne
Rysiek91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 paź 2010, 23:22
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: Rysiek91 » 10 maja 2011, 10:01

Powiedz szwagrowi zeby pozbył sie tego wynalazku i nie ladował w to pieniedzy. Ja w swoja wsadzilem cos kolo 12tys zł i dalej jak byl wyjebem tak jest. Bałem sie nim pojechac w gory czy sie cos nie rokraczy. Naszczescie sprzedałem i kupilem merca e klase i mam spokoj. Polecam wszystkim taka opcje. 2,5tdi jak ma wiecej niz 200-220tys km przebiegu to sie bedzie sypac wszystko po kolei. Zreszta jak wiekszosc volkswgenow i ogolnie aut. Nie sluchaj tutaj ludzi co mowia ze sie walki nie wycieraja BO SIE WYCIERAJA. Hydraulika pada razem z walkami przy maks 300tys km. Ktos tu napisal ze koszty zamykaja sie na 3tys zł... a gdzie rozrzad? pompa vp44? wtryski? a gdzie przegubik a odma a srodma... to wszystko kosztuje.. A na pewno w niedlugim czasie padnie.. 2,5tdi to jest dobry ale BAU. Jak sie zamknie w 5-6tys to bedzie dobrze(to taki pakiet startowy). Ale na pewno jeszcze cos mu podrodze walnie...

krzychsolt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 09 lis 2009, 20:07
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Post autor: krzychsolt » 10 maja 2011, 21:59

Co szwagier zdecyduje jeszcze dokładnie nmie wiem, ale bardziej skłania się do sprzedaży, powiem wam że z Tego wzglądu mysle czy by nie przygarnąć tej biednej audiczki, tylko boję się że troche sie moge wkopać w koszta zamiast kupić tanio.
Bo jak ktos czytał temat od początku to wie że to nie tylko dymienie, ale tez samochód jest słaby i to od kiedy szwagier już to auto kupił, nie wiadomo czemu.
Jak bym wiedział że to tylko np turbina i odm,a to bym wszedł w ten interes, ale ryzyko w sumie jest. Powiedzcie mi jak można sprawdzić takie podstawowe rzeczy w silniku te najbardziej kosztowne w jakim sa stanie, bo jak hydraulika czy wałki tez by się kończyły to nie ma sensu się pchać w te auto.

Rysiek91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 paź 2010, 23:22
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: Rysiek91 » 11 maja 2011, 13:26

Napisz cos wiecej o aucie ktory to rocznik przebieg... Jednak Ci powiem odrazu ze nie jest to tanie auto w utrzymaniu... wałki i hydraulika 300tys km max wytrzymuja a i wczesniej potrafia sie zuzyc. Ja osobiscie Ci odradzam zakupu tego samochodu... Olej lyka... mowiles ze sa jakies plamki.. jest słaby... dymi... kupe zabawy i pieniedzy zanim doprowadzisz go do stanu uzywalnosci... W sam rozrzad wsadzisz cos kolo 1500-2tys zł.

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 11 maja 2011, 20:45

Z przykrością stwierdzam że to prawda trzeba dużo kasy na takie tryple ja w swój włożyłem około 15.000 zł i jeszcze kilka rzeczy przydało by się wymienić normalnie masakra dziś znów awaria szlak mnie już trafia, mimo że dbasz to i tak się nie odwdzięczy chamskie auto, już sobie obiecałem żadnego ropniaka zawsze jeździłem benzyną i było ok a te modele to jakaś pomyłka.

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 12 maja 2011, 07:48

Przemcio pisze:a to uwierz mi chwila słabosci ;) <okok>
Pewnie masz rację, już części zamówione auto rozebrane i czekam, dziś ma kurier przywieść części.
Przemcio wierz mi że nie kiedy mam dość tego auta i mam chęć go sprzedać, z drugiej strony włożyłem w auto dużo kasy i czasu na naprawy, ale gdy już wszystko wraca do normy i chodzi jak powinien to mi szkoda go sprzedawać chyba mam sentyment do tego trypla.
Przemcio pisze:i szrot dalej ma notlauf przy 120km/h i nie wkreca sie na obroty
Jak wymienisz już przepływkę to zakres obrotów znów wróci do normy przynajmniej ja tak miałem i teraz pracuje w pełnym zakresie <okok>

krzychsolt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 09 lis 2009, 20:07
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Post autor: krzychsolt » 12 maja 2011, 19:55

No i tak sobie wszystko przemyślałem i jadnak się nie zdecyduje, szwagier tez powiedział że nie będzie go robił i go sprzedaje jako uszkodzonego. Jacys maniacy 2.5 TDI chętni??? :P

krzychsolt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 09 lis 2009, 20:07
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Post autor: krzychsolt » 13 maja 2011, 17:46

No właśnie, tylko trzeba mieć ten czas, a ja prawie cały czas w germani siedze i czasu brak, ale z najnowszych wieści chyba szwagier jednak bedzie naprawił, tylko ciekaw jestem czy dokóla się 850 km do Polski :D

Awatar użytkownika
kisek123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 12 paź 2010, 17:02
Lokalizacja: Rejowiec

Post autor: kisek123 » 13 maja 2011, 22:23

a ten twoj kolega kupil ta audice w kombi bo jak tak to znam przyczyne

krzychsolt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 09 lis 2009, 20:07
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Post autor: krzychsolt » 14 maja 2011, 08:10

No w kombi, ale jkaki to ma związek

krzychsolt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 09 lis 2009, 20:07
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Post autor: krzychsolt » 14 maja 2011, 18:10

Przemcio pisze:
krzychsolt pisze:ja prawie cały czas w germani siedze
moge spytac jakie okolice? moze bym wam pomógł do 29.05 mam wolne ;) a grzebac uwielbiam ;) VAGa tez mam
Dzięki za oferte, ale jak juz sprawdziłem z danymi z Twojego profilu to sporo kawał drogi, bo my siedzimy w okolicach Bielefeldu. Do tego tu robić, to też nie za bardzo, narzedzi mam za mało tu na miejscu i do tego części tu dwa razy droższe. A tak apropo to te sobie lubie podubac.

[ Dodano: 2011-08-04, 22:23 ]
Odgrzewam kotleta

cnccad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 29 lip 2012, 20:21
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: cnccad » 29 lip 2012, 21:02

witam ...

Panowie , stałem się szczęśliwym lub i nie posiadaczem A6/C5 2,5tdi z 1998r.
Autko śmiga , osiągi wydają się być ok , silnik pracuje równo , na zimnym ( fakt , bo są teraz wyższe temperatury ) zapala bez problemu i od razu na wszystkie 6 cylindrów.
Więc nie ma niby źle , ale moja uwagę przykuwa dym.
Jak mu "pocisnę" dość ostro to dymi na czarno ... i to mnie specjalnie nie rusza. Prawdopodobnie któryś lub któreś wtryski leją ??
Ale dym niebiesko szary ...
Jest on ciągle , na zimnym i na ciepłym silniku.
ÂŻeby nie zakładać nie potrzebnie nowego wątku dokleiłem się do waszej dyskusji.
Sprawdziłem wąż za interkulerem czy jest w nim olej. Owszem , był ale po dosłownie 1min wyciekło z niego 20 kropli oleju ??
Wiec zdjąłem wąż z filtra powietrza i spojrzałem do środka , do miejsca jest podłączony wąż z odmy a przed wlotem do turbiny.
I na wylocie z odmy ( wspomniane wcześniej miejsce ) jest mokro. Nie są to jakieś potężnie duże ilości oleju bo i pewnie nie powstaną przy prawidłowo pracującej turbinie ale są.
To zawilgocenie jest skierowane na wprost do turbiny.
Ale ...
Ilości dymu podczas jazdy , głównie przy zmianach biegów , jakie się wydobywają z wydechu świadczą raczej o dużej ilości spalanego oleju.
Jak pracuje na wolnych obrotach , to delikatnie dymi i to by pasowało do tych ilości które znalazłem w wężu.
Autko mam od nie dawna wiec nie jestem póki co w stanie stwierdzić że bierze olej. Ale sądząc po dymie to będzie go brało.
Pytanie.
Czy na wylocie z odmy do turbiny może być ta wilgoć po oleju ??
Czy powinno być sucho jak pieprz ??
Jak sprawdzić uszczelniacze na głowicy ?? Może któryś poszcza ??


pozdr.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 29 lip 2012, 21:31

cnccad,
sprawdz, prosze, cisnienie w skrzyni korbowej (za pomoca u-rurki) i podziel sie wynikami.

W dolocie zawsze bedzie wilgotno od 'mgielki olejowej' (od dojscia odmy az do kolektorow ssacych) ale wydaje mi sie ze ilosc oleju jaka zaobserwowales, jest zbyt duza...

cnccad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 29 lip 2012, 20:21
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: cnccad » 29 lip 2012, 21:50

dziękuję za odpowiedź
Sprawdzę u znajomego w ASO , ale na chwilę bieżącą , jako że zajmuję się zawodowo automatyzacją i robotyzacją , sprawdziłem ciśnienie na moich przyrządach ...
Ciśnienie było po przyłożeniu ciśnieniomierza do rurki bagnetu 0,1bar w szczycie ( 2500obr/min )
Jak zdjąłem rurę z filtra powietrza , to po przyjrzeniu sie było widać że odma oddaje gazy ze skrzyni. Była taka ładna słabo widoczna wiązka kierowana wprost do turbiny. Tyle że to sprawdzałem już na wolnych obrotach , z obawy na turbinę , żeby czegoś nie pociągła z otoczenia.
Zastanawia mnie też , czy tej odmy przypadkiem ktoś nie przedziurawił. Wówczas gazy będą się odprowadzać razem z olejem. Ale ilości oleju są jak dla mnie małe.
Wiec stad też zainteresowanie moje głowicą.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 29 lip 2012, 23:19

cnccad
jaka wartosc miales na jalowym biegu ?

cnccad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 29 lip 2012, 20:21
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: cnccad » 30 lip 2012, 07:41

na jałowym było 0,050 ... 0,065bar.
Więc wygląda na to że jest odpowietrzana komora.
Ale ...
przyrząd nie jest typowym dla tego typu pomiarów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga