Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5+Lpg] Nie odpala - zalewa świece

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

[ A6 C5+Lpg] Nie odpala - zalewa świece

Post autor: djmatys » 04 maja 2011, 21:21

Witam.
Auto nie odpala, po kilku próbach dopiero co czyszczone świece są mokre że hej!
Sprawdziłem iskrę na wszystkich i jest bardzo mocna.

Sprawdziłem czujnik temp 4 pinowy i ma rezystancję na zimnym silniku 4.9 i 2.5 kOhm

Wymieniłem filtr paliwa i teraz benzynka ładnie leje się z przewodu przy listwie.

Co dziwnego - nie leci paliwo ze węża powrotnego przy próbach odpalania?! A może dopiero ma lecieć jak uruchomi się silnik?

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 04 maja 2011, 21:52

Iskra mówisz jest, paliwo też dochodzi, a co z powietrzem? Podpinałeś pod VAGa?
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 04 maja 2011, 22:12

zero błędów.. Przy dłuższym kręceniu jakby już chciał załapać a nie mógł.. A może za słabe ciśnienie paliwa i leją wtryski??

Od kilku dni ciężko kręcił rano, ale zapalał i jak już zaskoczył to cały dzień palił na dotyk. A teraz padaka.. ;/

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 05 maja 2011, 15:31

raczej odrzuciłbym tutaj układ paliwowy skoro zalewa świece.. może iskra pojawia się w niewłaściwym momencie, (nie przestawił się czasem rozrząd o ząbek??)
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 05 maja 2011, 19:24

djmatys pisze:Co dziwnego - nie leci paliwo ze węża powrotnego przy próbach odpalania?! A może dopiero ma lecieć jak uruchomi się silnik?
Wg mnie powinno lecieć z powrotnego, bo w sumie taka jest zasada regulacji ciśnienia w listwie wtryskowej. Z powodu braku ciśnienia z kolei następuje niewłaściwe dawkowanie paliwa i problemy z zapłonem
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 06 maja 2011, 21:10

Masakra.. już nie wiem co jest grane?!

A więc - wymieniłem pompę paliwa (605zł), czujnik temperatury 078919501 (130zł), kilka innych dupereli i dalej nie jest idealnie...

Teraz jest tak że : jak przekręcę kluczyć, pompa chodzi 2s, gasną kontrolki i kręcę rozrusznikiem i nic... Jak przekręcę kluczyk dosłownie zaraz po włączeniu się pompy (gdy wszystkie lapmki się jeszcze świecą) to pali na dotyk!!! <stres> Tak jak w starych autach na gaźniku - przekręcam kluczyk o 2 pozycje od razu na rozrusznik i pali na dotyk.. normalnie szok..

Teraz mam inny problem, nie wiem czy to zbieg okoliczności czy nie, ale nagle alternator ładuje 18.5 V... czyli znacznie przeładowuje... ?! Kilka miesięcy temu wymieniałem regulator.. i znowu problemy??

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 07 maja 2011, 12:39

Ah niestety te nasze super trwałe i dobre audice mają nonstop problemy z odpalaniem.
Silnik trwały, ale osprzęt wariuje.
ÂŻyczę wytrwałości.
Ale za siebie nie ręczę jak będę miał znów problemy z odpalaniem:)

jeżeli nie będzie długo odpalał to kręć min. 6sekund.
Po tym czasie sterownik wychwytuje błąd. Oczywiście jeżeli będzie to spowodowane jakimś czujnikiem.
Jeżeli czujniki będą ok, to nie pokaże błędu.
Mi tak pokazał błąd czujnika położenia wału korbowego, a ja głupi szukałem innych usterek.
Tylko mi po zgaszeniu nie chciał odpalić a z rana na dotyk.

PS. Jaki regulator wymieniałeś?
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 07 maja 2011, 18:15

witam, podepnę się pod temat, choć nie jest u mnie aż tak źle. auto pali rewelacyjnie, czy zimne czy ciepłe natomiast po odpaleniu zimnego silnika czuć zapach nieprzepalonego paliwa i po dodaniu gazu słabo się wkręca, na vag-u wyskakuje błąd za bogatej mieszanki. po wymianie świec jest jakby lepiej, nie dławi się po wciśnięciu gazu ale nadal czuć zapach benzyny

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 07 maja 2011, 22:04

grzałka, a zdarzają Ci się falowania obrotów na biegu jałowym?
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 07 maja 2011, 22:41

grzałka, ja stawiam na czujnik niebieski nr OE 078919501 można go łatwo sprawdzić - na zimnym silniku oporność styków 4.500 ohm a na ciepłym ok 400 ohm

Ja zdiagnozowałem problem - nowa pompa okazała się wadliwa i nie było cisnienia na listwie wtryskowej... w nowej pompie urwał się króciec !!! co za szajs!

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 08 maja 2011, 10:40

DJMatys, gratuluje rozwiązania swojego problemu:)

U mnie też czuć zapach benzyny po opaleniu.u wielu forumowiczów to występuje.
Myślisz, że to kwestia tego czujnika? Z tego co wiem na forum nie zostało to rozwiązane.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 08 maja 2011, 15:12

falowanie obrotów występowało na tyle mocne że potrafił mi nieraz zgasnąć, po wyczyszczeniu i adaptacji przepustnicy objaw ustąpił, teraz czasami bardzo delikatne falowanie się zdarza. dzięki za podpowiedzi, przy najbliższej okazji sprawdzę. djmatys od czego jest ten czujnik?

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 08 maja 2011, 18:30

czujnik jest od regulacji dawki paliwa względem temperatury silnika.. czyli dopowiedzialny za tzw "ssanie" :)

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 09 maja 2011, 00:04

djmatys pisze:Ja zdiagnozowałem problem - nowa pompa okazała się wadliwa i nie było cisnienia na listwie wtryskowej... w nowej pompie urwał się króciec !! ! co za szajs!
Sprawdzałeś, czy przy sprawnej pompie paliwo leci z węża powrotu? Pytam z ciekawości ;)

Co do zapachu paliwa na zimnym silniku, to raczej normalna sprawa - część paliwa się nie spala i przelatuje przez wydech, stąd zapach. W nowszych konstrukcjach jest system SAI, który na zimnym silniku dodmuchuje powietrze do kolektora wydechowego i tam dopala się paliwo.

Przy sinikach z LPG zapach Pb może być bardziej intensywny, bo ECU "wyucza" się korekt dla LPG i potem na zimnym silniku może dodatkowo "przelewać" Pb.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 09 maja 2011, 15:33

Czy uważasz, że lpg ma wpływ na mieszankę ustalaną przy samym rozruchu?
To pewne?
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga