[ A6 C5+Lpg] Nie odpala - zalewa świece
[ A6 C5+Lpg] Nie odpala - zalewa świece
Witam.
Auto nie odpala, po kilku próbach dopiero co czyszczone świece są mokre że hej!
Sprawdziłem iskrę na wszystkich i jest bardzo mocna.
Sprawdziłem czujnik temp 4 pinowy i ma rezystancję na zimnym silniku 4.9 i 2.5 kOhm
Wymieniłem filtr paliwa i teraz benzynka ładnie leje się z przewodu przy listwie.
Co dziwnego - nie leci paliwo ze węża powrotnego przy próbach odpalania?! A może dopiero ma lecieć jak uruchomi się silnik?
Auto nie odpala, po kilku próbach dopiero co czyszczone świece są mokre że hej!
Sprawdziłem iskrę na wszystkich i jest bardzo mocna.
Sprawdziłem czujnik temp 4 pinowy i ma rezystancję na zimnym silniku 4.9 i 2.5 kOhm
Wymieniłem filtr paliwa i teraz benzynka ładnie leje się z przewodu przy listwie.
Co dziwnego - nie leci paliwo ze węża powrotnego przy próbach odpalania?! A może dopiero ma lecieć jak uruchomi się silnik?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Wg mnie powinno lecieć z powrotnego, bo w sumie taka jest zasada regulacji ciśnienia w listwie wtryskowej. Z powodu braku ciśnienia z kolei następuje niewłaściwe dawkowanie paliwa i problemy z zapłonemdjmatys pisze:Co dziwnego - nie leci paliwo ze węża powrotnego przy próbach odpalania?! A może dopiero ma lecieć jak uruchomi się silnik?
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Masakra.. już nie wiem co jest grane?!
A więc - wymieniłem pompę paliwa (605zł), czujnik temperatury 078919501 (130zł), kilka innych dupereli i dalej nie jest idealnie...
Teraz jest tak że : jak przekręcę kluczyć, pompa chodzi 2s, gasną kontrolki i kręcę rozrusznikiem i nic... Jak przekręcę kluczyk dosłownie zaraz po włączeniu się pompy (gdy wszystkie lapmki się jeszcze świecą) to pali na dotyk!!!
Tak jak w starych autach na gaźniku - przekręcam kluczyk o 2 pozycje od razu na rozrusznik i pali na dotyk.. normalnie szok..
Teraz mam inny problem, nie wiem czy to zbieg okoliczności czy nie, ale nagle alternator ładuje 18.5 V... czyli znacznie przeładowuje... ?! Kilka miesięcy temu wymieniałem regulator.. i znowu problemy??
A więc - wymieniłem pompę paliwa (605zł), czujnik temperatury 078919501 (130zł), kilka innych dupereli i dalej nie jest idealnie...
Teraz jest tak że : jak przekręcę kluczyć, pompa chodzi 2s, gasną kontrolki i kręcę rozrusznikiem i nic... Jak przekręcę kluczyk dosłownie zaraz po włączeniu się pompy (gdy wszystkie lapmki się jeszcze świecą) to pali na dotyk!!!

Teraz mam inny problem, nie wiem czy to zbieg okoliczności czy nie, ale nagle alternator ładuje 18.5 V... czyli znacznie przeładowuje... ?! Kilka miesięcy temu wymieniałem regulator.. i znowu problemy??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Ah niestety te nasze super trwałe i dobre audice mają nonstop problemy z odpalaniem.
Silnik trwały, ale osprzęt wariuje.
ÂŻyczę wytrwałości.
Ale za siebie nie ręczę jak będę miał znów problemy z odpalaniem:)
jeżeli nie będzie długo odpalał to kręć min. 6sekund.
Po tym czasie sterownik wychwytuje błąd. Oczywiście jeżeli będzie to spowodowane jakimś czujnikiem.
Jeżeli czujniki będą ok, to nie pokaże błędu.
Mi tak pokazał błąd czujnika położenia wału korbowego, a ja głupi szukałem innych usterek.
Tylko mi po zgaszeniu nie chciał odpalić a z rana na dotyk.
PS. Jaki regulator wymieniałeś?
Silnik trwały, ale osprzęt wariuje.
ÂŻyczę wytrwałości.
Ale za siebie nie ręczę jak będę miał znów problemy z odpalaniem:)
jeżeli nie będzie długo odpalał to kręć min. 6sekund.
Po tym czasie sterownik wychwytuje błąd. Oczywiście jeżeli będzie to spowodowane jakimś czujnikiem.
Jeżeli czujniki będą ok, to nie pokaże błędu.
Mi tak pokazał błąd czujnika położenia wału korbowego, a ja głupi szukałem innych usterek.
Tylko mi po zgaszeniu nie chciał odpalić a z rana na dotyk.
PS. Jaki regulator wymieniałeś?
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
witam, podepnę się pod temat, choć nie jest u mnie aż tak źle. auto pali rewelacyjnie, czy zimne czy ciepłe natomiast po odpaleniu zimnego silnika czuć zapach nieprzepalonego paliwa i po dodaniu gazu słabo się wkręca, na vag-u wyskakuje błąd za bogatej mieszanki. po wymianie świec jest jakby lepiej, nie dławi się po wciśnięciu gazu ale nadal czuć zapach benzyny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
grzałka, ja stawiam na czujnik niebieski nr OE 078919501 można go łatwo sprawdzić - na zimnym silniku oporność styków 4.500 ohm a na ciepłym ok 400 ohm
Ja zdiagnozowałem problem - nowa pompa okazała się wadliwa i nie było cisnienia na listwie wtryskowej... w nowej pompie urwał się króciec
! co za szajs!
Ja zdiagnozowałem problem - nowa pompa okazała się wadliwa i nie było cisnienia na listwie wtryskowej... w nowej pompie urwał się króciec

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Sprawdzałeś, czy przy sprawnej pompie paliwo leci z węża powrotu? Pytam z ciekawościdjmatys pisze:Ja zdiagnozowałem problem - nowa pompa okazała się wadliwa i nie było cisnienia na listwie wtryskowej... w nowej pompie urwał się króciec! co za szajs!

Co do zapachu paliwa na zimnym silniku, to raczej normalna sprawa - część paliwa się nie spala i przelatuje przez wydech, stąd zapach. W nowszych konstrukcjach jest system SAI, który na zimnym silniku dodmuchuje powietrze do kolektora wydechowego i tam dopala się paliwo.
Przy sinikach z LPG zapach Pb może być bardziej intensywny, bo ECU "wyucza" się korekt dla LPG i potem na zimnym silniku może dodatkowo "przelewać" Pb.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt: