
[ A6 C5] Dodatkowa pompka cieczy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 12 mar 2010, 18:49
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
[ A6 C5] Dodatkowa pompka cieczy
Witam serdecznie mam takie pytanie mianowicie czy w moim samochodzie a6c5 2,8 ack jest dodatkowa elektryczna pompka cieczy chłodzącej. Objawy to po wymianie termostatu w trasie strzałka temperatury rosnie ponad 90 max do 98 i spada ponownie do 90 nagrzewa sie szybko chwila i juz jest ciepły
Gdy zgaszę samochód i po chwili odpalam wskaznik pokazuje ponad 100c.Raczej nie jest to normalne .

- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Zakładam, że w ukłądzie masz czynnik, nie wodę z kranu, więc zaczynamy od najprostrzych czynności:
1- Jak temp osiągnie 90 st. to spr.czy rury chłodnicy są naprężone (jeśli tak to dobrze).
2- Włącz klimę i sprawdź czy oba wiatraki się kręcą i dobrze dmuchają.
3- Możliwe, że masz kurzem i robactwem zapchaną chłodnicę: przedmuchaj dobrym ciśnieniem najpierw od strony silnika, a następnie od strony zderzaka.
Jeśli powyższe nie pomoże to trzeba będzie szukać innych przyczyn...
1- Jak temp osiągnie 90 st. to spr.czy rury chłodnicy są naprężone (jeśli tak to dobrze).
2- Włącz klimę i sprawdź czy oba wiatraki się kręcą i dobrze dmuchają.
3- Możliwe, że masz kurzem i robactwem zapchaną chłodnicę: przedmuchaj dobrym ciśnieniem najpierw od strony silnika, a następnie od strony zderzaka.
Jeśli powyższe nie pomoże to trzeba będzie szukać innych przyczyn...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 12 mar 2010, 18:49
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Sprawdzałem juz to wczesniej i odpada
dodam ze teraz wiskoza załacza mi sie bardzo zadko wczesniej na starym termostacie to nagminnie
mysle ze przy wollnej chwili wymienie jeszcze raz termostat
dzisiaj rozmawiałem ze znajomym i mówił ze on kupił 3 ori zanim trafił na dobry
aczkolwiek interesuje mnie ten wzrost temperatury po zgaszeniu silnika



![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)



- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
do 3 razy sztukagrzeslhr pisze:Sprawdzałem juz to wczesniej i odpadadodam ze teraz wiskoza załacza mi sie bardzo zadko wczesniej na starym termostacie to nagminnie
mysle ze przy wollnej chwili wymienie jeszcze raz termostat
dzisiaj rozmawiałem ze znajomym i mówił ze on kupił 3 ori zanim trafił na dobry
![]()

Z jednej strony to logicze, bo bloku silnika ciecz ma więcej niż 90st i odpalając po krótkiej przerwie b.gorąca ciecz jest przepompowana do chłodnicy. Jednak u siebie nigdy nie zauważyłem skoków w temp.grzeslhr pisze:aczkolwiek interesuje mnie ten wzrost temperatury po zgaszeniu silnika![]()
Jeszcze jedno: jak z temp.oleju

Wg.mnie jeżeli temp cieczy chłodzącej jest nadmiernie wysoka wówczas to też powinno się odbić na temp.oleju...
Użyj VAGa do odczytu wartości czujników temp.wody, oleju itp. bo mogą się różnić od podanych na desce.
I jak coś wymieniać to chyba ten nowy termostat
