Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Dodatkowa pompka cieczy

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
grzeslhr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 12 mar 2010, 18:49
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

[ A6 C5] Dodatkowa pompka cieczy

Post autor: grzeslhr » 28 kwie 2011, 09:52

Witam serdecznie mam takie pytanie mianowicie czy w moim samochodzie a6c5 2,8 ack jest dodatkowa elektryczna pompka cieczy chłodzącej. Objawy to po wymianie termostatu w trasie strzałka temperatury rosnie ponad 90 max do 98 i spada ponownie do 90 nagrzewa sie szybko chwila i juz jest ciepły :) Gdy zgaszę samochód i po chwili odpalam wskaznik pokazuje ponad 100c.Raczej nie jest to normalne .

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 28 kwie 2011, 11:09

grzeslhr pisze:po wymianie termostatu w trasie strzałka temperatury rosnie ponad 90 max do 98
Może to jest kluczowe stwierdzenie?
Ten termostat jakiś ori, używany, czy jakaś "okazja"?

grzeslhr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 12 mar 2010, 18:49
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: grzeslhr » 28 kwie 2011, 23:27

Termostat ori :) zbytnio nie bawie sie w kowalstwo artystyczne :) przed wymiana termostatu strzałka rosla i rosła bez ograniczen w dodatku ciezko sie nagrzewał :( teraz sie ustabilizowała ale jednak niepokoi mnie to pływanie miedzy 90 a 98c <uoee>

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 29 kwie 2011, 00:34

Zakładam, że w ukłądzie masz czynnik, nie wodę z kranu, więc zaczynamy od najprostrzych czynności:
1- Jak temp osiągnie 90 st. to spr.czy rury chłodnicy są naprężone (jeśli tak to dobrze).
2- Włącz klimę i sprawdź czy oba wiatraki się kręcą i dobrze dmuchają.
3- Możliwe, że masz kurzem i robactwem zapchaną chłodnicę: przedmuchaj dobrym ciśnieniem najpierw od strony silnika, a następnie od strony zderzaka.

Jeśli powyższe nie pomoże to trzeba będzie szukać innych przyczyn...

grzeslhr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 12 mar 2010, 18:49
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: grzeslhr » 29 kwie 2011, 16:35

Sprawdzałem juz to wczesniej i odpada :( dodam ze teraz wiskoza załacza mi sie bardzo zadko wczesniej na starym termostacie to nagminnie :| mysle ze przy wollnej chwili wymienie jeszcze raz termostat :] dzisiaj rozmawiałem ze znajomym i mówił ze on kupił 3 ori zanim trafił na dobry :) aczkolwiek interesuje mnie ten wzrost temperatury po zgaszeniu silnika :) :(

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 29 kwie 2011, 18:32

grzeslhr pisze:Sprawdzałem juz to wczesniej i odpada :( dodam ze teraz wiskoza załacza mi sie bardzo zadko wczesniej na starym termostacie to nagminnie :| mysle ze przy wollnej chwili wymienie jeszcze raz termostat :] dzisiaj rozmawiałem ze znajomym i mówił ze on kupił 3 ori zanim trafił na dobry :)
do 3 razy sztuka <lol>
grzeslhr pisze:aczkolwiek interesuje mnie ten wzrost temperatury po zgaszeniu silnika :) :(
Z jednej strony to logicze, bo bloku silnika ciecz ma więcej niż 90st i odpalając po krótkiej przerwie b.gorąca ciecz jest przepompowana do chłodnicy. Jednak u siebie nigdy nie zauważyłem skoków w temp.

Jeszcze jedno: jak z temp.oleju ??
Wg.mnie jeżeli temp cieczy chłodzącej jest nadmiernie wysoka wówczas to też powinno się odbić na temp.oleju...

Użyj VAGa do odczytu wartości czujników temp.wody, oleju itp. bo mogą się różnić od podanych na desce.

I jak coś wymieniać to chyba ten nowy termostat :p

grzeslhr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 12 mar 2010, 18:49
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: grzeslhr » 04 maja 2011, 20:11

olej tez oka około 100 jak kłade jak jade spokojnie to 80 a vag pokazuje to samo co na desce :) no nic kolego bende działał z tym termostacikiem i dowiem cie co z ta pompka :) <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja