Ostatnio zauważyłem że po gwałtownym dodaniu gazu z wydechu daje się zauważyć niewielki dymek. Silnik też bierze olej 3 litry na 15 tys kilometrów(10W40). Przebieg silnika nie jest mi znany. Nic pozatym się nie dzieje, samochód dobrze przyspiesza. Uszczelniacze zaworowe, pierścienie.... a może coś więcej... a może nie warto remontować silnika?
Pozdrawiam i proszę o jakieś sugestie.
PS.: Silnik to chyba ABE
[A6 C4] 2.8 30V, ABE, delikatny dymek i 3litry oleju na 15ty
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
No właśnie z tym kodem silnika, na przednim pasie jest naklejka z danymi i jest napis ABE F 619/1. Myślałem że to kod silnika. Skoro to ACK to niech tak będzie.
Co do do samego silnika. Jak już mówiłem nieznany mi jest przebieg auta. Przy zakupie ponad trzy lata temu na liczniku było 150 tys. ale mechanik stanowczo powiedział że przebieg cofnięty(prawie 10 letnie auto z niemiec i 150k na liczniku:-) podejrzane). Trudno - auto było i jest zadbane. Po zakupie wymieniłem pasek rozrządu, napinacze, świece zalałem 15W40. Przy następnej wymianie ktoś mnie podpuścił że szkoda lać 15W lepiej 10W40 i tak też zrobiłem. Następna wymiana także 10W40 i teraz chyba przejdę na 15W40. Wydaje mi się że na 15W40 silnik jest cichszy. Nie wiem czy aby nie popełniłem błędu zalewając go 10W40. Dziękuje koledzeMarkowi za sugestie. Jak nic poważnego nie będzie się działo to pozostawie ten stan rzeczy. Pozdrawiam.
Co do do samego silnika. Jak już mówiłem nieznany mi jest przebieg auta. Przy zakupie ponad trzy lata temu na liczniku było 150 tys. ale mechanik stanowczo powiedział że przebieg cofnięty(prawie 10 letnie auto z niemiec i 150k na liczniku:-) podejrzane). Trudno - auto było i jest zadbane. Po zakupie wymieniłem pasek rozrządu, napinacze, świece zalałem 15W40. Przy następnej wymianie ktoś mnie podpuścił że szkoda lać 15W lepiej 10W40 i tak też zrobiłem. Następna wymiana także 10W40 i teraz chyba przejdę na 15W40. Wydaje mi się że na 15W40 silnik jest cichszy. Nie wiem czy aby nie popełniłem błędu zalewając go 10W40. Dziękuje koledzeMarkowi za sugestie. Jak nic poważnego nie będzie się działo to pozostawie ten stan rzeczy. Pozdrawiam.
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 11 gru 2007, 23:45
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Ciesz się, że tylko tyle Jeśli faktycznie spala tylko 3l na 15 tysi to jest wręcz książkowo dla V6 i nie szukał bym dziury w całym. Absolutnie nie zaklejaj silnika minerałem :!: Pozostań przy 10W40, ja ze swojej strony polecam Valvoline Maxlife. W moim byłym V6 spalanie oleju obniżyło się o 1l na 10 tysi w porównaniu do Mobila 10W40 (chyba najczęściej podrabiany olej )
A dymek.....masz LPG ? Może to para ? Może przylewa go trochę paliwem ?
A dymek.....masz LPG ? Może to para ? Może przylewa go trochę paliwem ?
S6 C4 4.2 V8 AEC sedan automat - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest
S6 Plus C4 4.2 V8 AHK Avant quattro manual - jest
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga