
To moje pierwsze zapytanie na forum.
Kupiłem niedawno Audi A6 c4 Quattro 2.6 V6 97r. z LPG sekwencyjnym.
Na benzynie auto chodzi jak marzenie. Natomiast na gazie sa problemy. gdy w czasie jazdy np. na 3,4 czy obojetnie którym biegu wrzucę "luz", to auto zgaśnie.
ÂŻeby temu zapobiec muszę dodać odrobinę gazu tak przy około 1500obr/min aby nie zgasł silnik. Poza tym sam przełącza się na benzynę wtedy kiedy jemu się podoba. Gdy jest butla pełna, tego problemu jakby jest mniej, ale gdy mało gazu w butli to jest to bardzo uciążliwe.
Jeszcze jeden dziwny objaw zauważyłem, tj. gdy jadę przykładowo na 4 biegu i puszczam pedał gazu aby auto hamowało silnikiem to gdy dodam gazu z powrotem, nastepuje dziwne zjawisko, jakby nie dochodził gaz do silnika, dopiero szarpnie silnikiem (i całym autem) i jadę dalej normalnie. Wyczytałem wcześniej na forum że to ma się coś z ciśnieniem reduktora .... Ale ja zielony jestem w tym temacie :P
Z tego co wyczytałem z dokumentów dołączonych do auta (lpg) wyczytałem nastepujące rzeczy:
Reduktor - A4 (?)
Zawór gazowy - A4 (?)
Wielozawór - Tomasetto
Komputer to - STAG 200
Przewody gazowe od wtryskiwaczy do kolektorów mają jakieś 7-8 cm długości.
I teraz pytanko: czy pomoże podpięcie pod kompa i ustawienie przez gazownika, czy trzeba będzie wymieniać reduktor lub coś więcej ... ?
P.S. Instalacja gazowa założona w 2006 roku przez firmę "OMEGA AUTO-GAS" w Radomiu.