Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] wypadanie zaplonu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

[A6 C5] wypadanie zaplonu

Post autor: matelek » 13 kwie 2011, 21:54

Witam , podpowiedzcie jak zdiagnozowac wypadanie zaplonu ? jakie sa procedury ? I przy okazji jak sprawdzic czy sprawny jest czujnik polozenia walka rozrzadu i sensor walu korbowego? ( pisze z pamieci ale chyba o to chodzi)

podczas skanowania vagiem bledy mam tylko w centralnym zamku:)

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 14 kwie 2011, 17:36

Czytaj ze zrozumieniem :) Jakie sa procedury w vagu zeby sprawdzic czy w/w rzeczy sa sprawne :)

Na oscylokopie widze ze jedna strona faluje

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 14 kwie 2011, 22:17

Przy wypadaniu zapłonu będzie następowało nagłe skrócenie czasu wtrysku i korekta krótka sporo na minusie.
Masz gazownie więc jeśli sterownik ma możliwość podglądu oscyloskopu to możesz obserwować czasy wtrysku każdego cylindra.
A jakie są objawy?

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 15 kwie 2011, 17:59

pisalem przeciez ze nie mam bledow zadnych. Na ocylokopie widze ze jedna strona nie rysue sie ladnie tylko linia jest zygzakowata. Przy przyspieszaniu czc przerywanie/niedomaganie ( nie znam fachowego nazewnictwa) oraz troche czuc na fotelu na begu jalowym. Czyli musze to zrobic staromodnie - Podmieniac pokoli swiece i sprawdzac na oscylokopie czy sie ladnie kreska maluje.

A wlasnie - z ktorej strony jest lambda 2 (to ona w acgaz sie zygzakowato rysuje)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 15 kwie 2011, 19:35

Wytłumacz najpierw lepiej co się rysuje na oscyloskopie, jaki parametr i jakie wartości wyświetlane są przez oscyloskop.
Do tego wytłumacz co masz na myśli pisząc lambda 2.
ÂŻadne urządzenie diagnostyczne ani oscyloskop nie powie Ci dosłownie na którym cylindrze wypada zapłon.
Vag pokaże Ci wiele parametrów jak czasy wtrysku, korekty wtrysku, napięcie z sond lambda itd. i na ich podstawie możesz stwierdzić wypadanie zapłonu jak i korzystając z oscyloskopu wbudowanego w oprogramowaniu sterownika LPG.
Vag też posiada wbudowany oscyloskop i przy pomocy niego możesz oglądać wykresy wszelkich parametrów.
Wyżej pisałem co towarzyszy wypadaniu zapłonu.
Jak wypada zapłon to nie spalona mieszanka idzie na sondy, jak wiesz jaka jest zasada działania ECU benzynowego to możesz zacząć wyciągać wnioski.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 15 kwie 2011, 21:23

na oscylokopie w programie ac po wybraniu zeby rysowal wykres (napiecie lambda 2 ) nie ma ladnej falowanej lini tylko ta linia jest zygzakowata. jak wlacze zeby rysowala lambda 1 to linia jest idealnie falista ( wiadomo o co mi chodzi chyba) Wiec wychodzi na to ze tak jak pisalem wczensije - musze podmienic pokolei swiece i sprawdzac jaka linia bedze sie rysowac - jak bedzie ladnie falista to wyjdzie ktory cylinder :)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 15 kwie 2011, 22:07

Pierwsze to radzę ci odłączyć sondy od Staga (odłączyć przewody Stagowskie od sygnału sondy lambda). Ja nie podłączam sond do Staga, napięcie z sond lambda jest bardzo ważnym sygnałem dla ECU i wolę nie ryzykować żadnych zakłuceń tego sygnału.
Pracę sond można podglądać w vagu.
Po za tym jakie masz graty instalacji gazowej.
Skąd podejrzenie że jest to wypadanie zapłonu skoro vag nie zgłasza żadnego błędu?
Jeśli posiadasz plik oscyloskopu to wklej go do tematu.
Jakie są korekty długie i krótkie na vagu?
Bardziej wiarygodne będą odczyty z ECU benzynowego.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 21 kwie 2011, 13:29

Czyli mowisz zeby przeciac na tej duzej wtyczce do staga dwa fioletowe kabelki ?
Hanki zielone , m III , 4gas plus.
Po wlaczeniu programu od gazu na osyloskopie na wolnych obrotach po wybraniu opcji zeby rysoal wykres sondy lambda nr 2 ta linia nie jest taka ladnie falowana (jak w przypadku sondy lambda 1 ) tylko takie zygzaki wychodza.
Nie mam plikui nie wiem jakie korrekty sa.
Czyli mowisz ze jak przetnie sie te kabelki na wtyczce to bedzie lepie bo komputer od gazu nie bedzie informowany o sondach i njie bedzie sie dopasowywal do nich ?
Beda one caly czas podpiete pod komputer benzyny - dobrze to rozumeim czy nie ?

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 26 kwie 2011, 16:38

Korzystając z okazji zapytam: jakie są objawy wypadania zapłonu?

Awatar użytkownika
ZiBi1100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 06 cze 2009, 13:46
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: ZiBi1100 » 04 maja 2011, 23:19

pancurski pisze:Korzystając z okazji zapytam: jakie są objawy wypadania zapłonu?
silnik szarpie, brakuje mocy, skacze wskazówka obrotomierza, może załączać się kontrolka silnika na liczniku, no vagu będziesz miał błędy <yes>
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM

atomasz1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 06 maja 2011, 16:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: atomasz1 » 07 maja 2011, 14:03

Witam,
Niestety dopadła mnie usterka wypadania zapłonów w 2.7T 230KM.
Próbowałem już wymienić sterowniki oraz wszystkie cewki niestety nie pomogło.
Czy macie jakiś pomysł by naprawić autko?

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 07 maja 2011, 15:16

jesli chodzi o mnie to uszkodzony byl przegu wewnetrzny. Wymienilem obie polsoie i az sie nie chce z auta wysiadac teraz :)

atomasz1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 06 maja 2011, 16:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: atomasz1 » 09 maja 2011, 16:54

a czy można to jakoś zdiagnozować bez rozbierania?
i czy to na pewno są półosie może jakiś przepływomierz?

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 09 paź 2012, 22:13

co maja przeguby wewnetrze do wypadania zaplonu i wału korbowego ?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 10 paź 2012, 20:58

tarq pisze:co maja przeguby wewnetrze do wypadania zaplonu i wału korbowego ?
Nic.
Ale mogą powodować podobne odczucia. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja