[A6 C5] wypadanie zaplonu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
[A6 C5] wypadanie zaplonu
Witam , podpowiedzcie jak zdiagnozowac wypadanie zaplonu ? jakie sa procedury ? I przy okazji jak sprawdzic czy sprawny jest czujnik polozenia walka rozrzadu i sensor walu korbowego? ( pisze z pamieci ale chyba o to chodzi)
podczas skanowania vagiem bledy mam tylko w centralnym zamku:)
podczas skanowania vagiem bledy mam tylko w centralnym zamku:)
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
pisalem przeciez ze nie mam bledow zadnych. Na ocylokopie widze ze jedna strona nie rysue sie ladnie tylko linia jest zygzakowata. Przy przyspieszaniu czc przerywanie/niedomaganie ( nie znam fachowego nazewnictwa) oraz troche czuc na fotelu na begu jalowym. Czyli musze to zrobic staromodnie - Podmieniac pokoli swiece i sprawdzac na oscylokopie czy sie ladnie kreska maluje.
A wlasnie - z ktorej strony jest lambda 2 (to ona w acgaz sie zygzakowato rysuje)
A wlasnie - z ktorej strony jest lambda 2 (to ona w acgaz sie zygzakowato rysuje)
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Wytłumacz najpierw lepiej co się rysuje na oscyloskopie, jaki parametr i jakie wartości wyświetlane są przez oscyloskop.
Do tego wytłumacz co masz na myśli pisząc lambda 2.
ÂŻadne urządzenie diagnostyczne ani oscyloskop nie powie Ci dosłownie na którym cylindrze wypada zapłon.
Vag pokaże Ci wiele parametrów jak czasy wtrysku, korekty wtrysku, napięcie z sond lambda itd. i na ich podstawie możesz stwierdzić wypadanie zapłonu jak i korzystając z oscyloskopu wbudowanego w oprogramowaniu sterownika LPG.
Vag też posiada wbudowany oscyloskop i przy pomocy niego możesz oglądać wykresy wszelkich parametrów.
Wyżej pisałem co towarzyszy wypadaniu zapłonu.
Jak wypada zapłon to nie spalona mieszanka idzie na sondy, jak wiesz jaka jest zasada działania ECU benzynowego to możesz zacząć wyciągać wnioski.
Do tego wytłumacz co masz na myśli pisząc lambda 2.
ÂŻadne urządzenie diagnostyczne ani oscyloskop nie powie Ci dosłownie na którym cylindrze wypada zapłon.
Vag pokaże Ci wiele parametrów jak czasy wtrysku, korekty wtrysku, napięcie z sond lambda itd. i na ich podstawie możesz stwierdzić wypadanie zapłonu jak i korzystając z oscyloskopu wbudowanego w oprogramowaniu sterownika LPG.
Vag też posiada wbudowany oscyloskop i przy pomocy niego możesz oglądać wykresy wszelkich parametrów.
Wyżej pisałem co towarzyszy wypadaniu zapłonu.
Jak wypada zapłon to nie spalona mieszanka idzie na sondy, jak wiesz jaka jest zasada działania ECU benzynowego to możesz zacząć wyciągać wnioski.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
na oscylokopie w programie ac po wybraniu zeby rysowal wykres (napiecie lambda 2 ) nie ma ladnej falowanej lini tylko ta linia jest zygzakowata. jak wlacze zeby rysowala lambda 1 to linia jest idealnie falista ( wiadomo o co mi chodzi chyba) Wiec wychodzi na to ze tak jak pisalem wczensije - musze podmienic pokolei swiece i sprawdzac jaka linia bedze sie rysowac - jak bedzie ladnie falista to wyjdzie ktory cylinder 

- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Pierwsze to radzę ci odłączyć sondy od Staga (odłączyć przewody Stagowskie od sygnału sondy lambda). Ja nie podłączam sond do Staga, napięcie z sond lambda jest bardzo ważnym sygnałem dla ECU i wolę nie ryzykować żadnych zakłuceń tego sygnału.
Pracę sond można podglądać w vagu.
Po za tym jakie masz graty instalacji gazowej.
Skąd podejrzenie że jest to wypadanie zapłonu skoro vag nie zgłasza żadnego błędu?
Jeśli posiadasz plik oscyloskopu to wklej go do tematu.
Jakie są korekty długie i krótkie na vagu?
Bardziej wiarygodne będą odczyty z ECU benzynowego.
Pracę sond można podglądać w vagu.
Po za tym jakie masz graty instalacji gazowej.
Skąd podejrzenie że jest to wypadanie zapłonu skoro vag nie zgłasza żadnego błędu?
Jeśli posiadasz plik oscyloskopu to wklej go do tematu.
Jakie są korekty długie i krótkie na vagu?
Bardziej wiarygodne będą odczyty z ECU benzynowego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
Czyli mowisz zeby przeciac na tej duzej wtyczce do staga dwa fioletowe kabelki ?
Hanki zielone , m III , 4gas plus.
Po wlaczeniu programu od gazu na osyloskopie na wolnych obrotach po wybraniu opcji zeby rysoal wykres sondy lambda nr 2 ta linia nie jest taka ladnie falowana (jak w przypadku sondy lambda 1 ) tylko takie zygzaki wychodza.
Nie mam plikui nie wiem jakie korrekty sa.
Czyli mowisz ze jak przetnie sie te kabelki na wtyczce to bedzie lepie bo komputer od gazu nie bedzie informowany o sondach i njie bedzie sie dopasowywal do nich ?
Beda one caly czas podpiete pod komputer benzyny - dobrze to rozumeim czy nie ?
Hanki zielone , m III , 4gas plus.
Po wlaczeniu programu od gazu na osyloskopie na wolnych obrotach po wybraniu opcji zeby rysoal wykres sondy lambda nr 2 ta linia nie jest taka ladnie falowana (jak w przypadku sondy lambda 1 ) tylko takie zygzaki wychodza.
Nie mam plikui nie wiem jakie korrekty sa.
Czyli mowisz ze jak przetnie sie te kabelki na wtyczce to bedzie lepie bo komputer od gazu nie bedzie informowany o sondach i njie bedzie sie dopasowywal do nich ?
Beda one caly czas podpiete pod komputer benzyny - dobrze to rozumeim czy nie ?
silnik szarpie, brakuje mocy, skacze wskazówka obrotomierza, może załączać się kontrolka silnika na liczniku, no vagu będziesz miał błędypancurski pisze:Korzystając z okazji zapytam: jakie są objawy wypadania zapłonu?

---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze