[All TDI] Jaki olej do TDi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 lut 2011, 21:24
- Lokalizacja: Podlaskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Panowie, nie ma specjalnie co dyskutować, do naszych silników wyłącznie pełen syntetyk (żadne 10Wxx) i to niezależnie od przebiegu. Moim zdaniem to do każdego silnika syntetyk będzie lepszy. Nie pamiętam czy wspominałem że mam jeszcze Forda Mondeo 1.8 TD, 263 tys. przebieg i wyłącznie jeździ na 0W40 mobila i jest lux. Działa pięknie, oleju nie bierze, wycieków nie ma (aż mi głowica jakoś podrdzewiała
). Co do Castrola to słyszałem że jest najbardziej podrabianym olejem i podobno w jego bazie są jakieś domieszki mineralne.
Dla niezdecydowanych powiem tyle, widziałem silnik mercedesa, rozłożony, który zalewany był 5W50 mobila. Nie mogłem uwierzyć, że go nie myli, był idealnie czysty wewnątrz, jakby nigdy nie pracował.
Z moich badań wynika, że najbezpieczniej lać 5W50 i zmiana max co 12 tyś.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Dla niezdecydowanych powiem tyle, widziałem silnik mercedesa, rozłożony, który zalewany był 5W50 mobila. Nie mogłem uwierzyć, że go nie myli, był idealnie czysty wewnątrz, jakby nigdy nie pracował.
Z moich badań wynika, że najbezpieczniej lać 5W50 i zmiana max co 12 tyś.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
nie prawda, to mit. bo niby "wypłucze" silnik. - musi go wypłukiwać ze złogów, nagaru i siarki która zalega na pierścieniach i smogu i układzie smarowania, ale przy zmianie oleju najlepiej zrobic płukanke silnika ale dobrą chemią a nie jakimś jan chrzan.spinacz2100 pisze:nie można przechodzić na żadszy olej, ewentualnie na gestszy.
przykład - passat b3 vr6 z minerala (jeżdżony przez niewiadomo ile na którym brał olej) przejście przez półsyntetyk na ful syntetyk 5w30 (za każdym razem płukanka) i teraz nie bierze prawie wogóle.
to dość proste - pierścienie się zapiekają i obchodzą nagarem i nie rozprężają już jak trzeba płukanka ten problem załatwia.
pozdro
[ Dodano: 2011-04-16, 18:21 ]
a co do castrola .... ludzie dajcie sobie z nim spokój to jest najgorszy syf jaki może być !
castrol to firma marketingowa nie ma swojej rafinerii nawet, robi kase właśnie na umowach z z marką /bmw i inne/ - marketing, ma najwięcej reklam i chyba najładniejszą butelke bo ludzie kupują to czego najwięcej w telewizji i najładniej wygląda.
byłem na testach olei i każdy mógł przynieść olej jakikolwiek gdziekolwiek kupiony i powiem szczerze że lotos (kupiony z dobrego źródła a nie na allegro) wypadał lepiej niż castrol, castrol zacierał wałki na maszynie bez obciążenia gdzie oleje liqui moly motul czy gulf wytrzymywały po 250 kg.
dlaczego marki samochodowe preferują ten olej ? bo jest dobra umowa, silniki klękają aso ma robote części schodzą i wszyscy są zadowoleni.
to tylko moja opinia poparta doświadczeniem a nie reklamami, jeżeli kogoś przekonałem to się cieszę jeżeli ktoś nadal uważa że castrol jest super to życzę powodzenia.
pozdrawiam.
Czeka mnie zmiana oleju i szukając w necie natknąłem się na coś takiego http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf Ile w tym prawdy ?
I jeszcze jedno pytanko, co sądzicie o Valvoline MaxLife Diesel 10W-40 .Czy mogę lać do swojego silnika ?
I jeszcze jedno pytanko, co sądzicie o Valvoline MaxLife Diesel 10W-40 .Czy mogę lać do swojego silnika ?
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
Pisząc, że byłem na testach olei testowaliśmy je właśnie na takiej maszynie.
I mogę (z doświadczenia a nie z legend internetowych) potwierdzić skuteczność tych testów.
Na ramie dokładało się obciążniki, które dociskały wałek, maxymalne obciążenie jakie dawaliśmy wyniosło ok 250/240. kg (obciążnik razy długość ramienia).
Castrol zacierał wałek bez obciążenia ...
Pisząc, że byłem na testach olei testowaliśmy je właśnie na takiej maszynie.
I mogę (z doświadczenia a nie z legend internetowych) potwierdzić skuteczność tych testów.
Na ramie dokładało się obciążniki, które dociskały wałek, maxymalne obciążenie jakie dawaliśmy wyniosło ok 250/240. kg (obciążnik razy długość ramienia).
Castrol zacierał wałek bez obciążenia ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.6 ADP 101KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Głogów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Witam wszystkich.
Zastanawiam się dlaczego ludzie szukają jakiegoś dziwnego rozwiązania, zamiast skorzystać ze sprawdzonych i polecanych rozwiązań.
Dla przypomnienia, do naszych silników wyłącznie pełny syntetyk, co znacznie zawęża wybór. Z Motul'em są jakieś dziwne potwierdzone problemy więc należy go unikać. Z przytoczonych wcześniej testów Castrol'a, który od początku budził moje wątpliwości, należy go również wykluczyć (zresztą to nie jest pełny syntetyk, chociaż opakowanie zapewnia, że jest). Chyba najrozsądniejszy wybór to Mobil 1 5W50. Przy przechodzeniu na niego warto dokonać szybszej wymiany, bo silnik będzie się oczyszczał i sporo syfu będzie dostawać się do oleju.
Zastanawiam się dlaczego ludzie szukają jakiegoś dziwnego rozwiązania, zamiast skorzystać ze sprawdzonych i polecanych rozwiązań.
Dla przypomnienia, do naszych silników wyłącznie pełny syntetyk, co znacznie zawęża wybór. Z Motul'em są jakieś dziwne potwierdzone problemy więc należy go unikać. Z przytoczonych wcześniej testów Castrol'a, który od początku budził moje wątpliwości, należy go również wykluczyć (zresztą to nie jest pełny syntetyk, chociaż opakowanie zapewnia, że jest). Chyba najrozsądniejszy wybór to Mobil 1 5W50. Przy przechodzeniu na niego warto dokonać szybszej wymiany, bo silnik będzie się oczyszczał i sporo syfu będzie dostawać się do oleju.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek