Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All TDI] Jaki olej do TDi

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
holekpiotr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 415
Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.6 ADP 101KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: holekpiotr » 01 cze 2011, 20:47

Dziękuje za odpowiedzi ale są jak dla mnie trochę mało wyczerpujące.

Oczekuje konkretów na moje pytania.

Dziękuje za wyrozumiałość.

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 12 cze 2011, 15:02

Dodek pisze:ponad 300k zalany full syntetyk mobila 0w40
a na pół syntetyku 10w40 bd się coś złego działo ??
Obrazek

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 12 cze 2011, 20:08

W lecie pal sześć, ale w zimie zanim olej wszędzie dotrze mija znacznie węcej czasu... A w lecie gorsze chłodzenie.. nie ma sensu stosować półsyntetyków do samochodów z turbo. Tragedi nie ma ale po co silnikowi robić na złość ? ;) <okok>
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 12 cze 2011, 22:49

hmmm w sumie to już 5 lat tak jeździ... a można przejść na syntetyk teraz ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 12 cze 2011, 23:17

Raczej przeciwwskazań nie ma, chyba że silnik w kiepskim stanie i może turbo puszczać/zawory czy inne takie, ale nie sądze żeby nagle zaczął hapać olej. Tyle że syntetki są droższe, to jak tam wolisz ;)
Mój poprzednio jeździł na minerale! tyle ze niedługo podobno, przeszedłem na pół a potem full syntetyk i nic się nie dzieje z turbo czy braniem oleju <okok> I bądź tu mądry ;)
Obrazek TDI +

juchas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 20 sty 2009, 11:02
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: juchas » 13 cze 2011, 01:04

przed przejściem na lepszy olej dobrze by było zrobić płukanke silnika z osadów.

Miałem a4 akn przy 150tys zalałem półsyntetyk liqui moly mos2 10w40.
Autem obecnie jeździ mój kolega, 310 tys na blacie, auta nie "oszczędza" za bardzo - ma jechać i już. ori wałki i hydraulika. był ostatnio na chamowni bo chce zwiększyć moc i przeglądali mu silnik czy się jeszcze nadaje - opinia - silnik żyleta, wałki i hydraulika w super stanie i "gratulowali" mu tego silnika. Mówili że jeszcze nie widzieli takiego silnika z takim przebieg w tak dobrym stanie.

wcześniej auto jeździło na mobilu , po zalaniu liqui moly różnica w kulturze pracy bardzo duża. No ale olej tani nie jest :/

Awatar użytkownika
Milvith
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:41
Lokalizacja: Ście

Post autor: Milvith » 13 cze 2011, 07:16

Ja mam na blacie 270 tyśi zawsze lany był full syntetyk , Castrol Magnatec 5w-40 myślałem nad edge bo to long life ale 30 k rocznie nie zrobie więć wybrałem troszkę tańszy magnatec (ten sam co poprzedni właściciel).

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 13 cze 2011, 09:18

no ja mam 400 nalatane więc zostawię to co jest czyli pół syntetyk
Obrazek

labus771
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 16 cze 2011, 22:36
Lokalizacja: Stavanger/Norge

Post autor: labus771 » 19 cze 2011, 21:14

ja mam 350 000 nalatane 1.9 tdi 115 nie wiem co lał poprzedni właściciel a należało by wymienić tylko na jaki ?? jaki będzie bezpieczny dla takiego silnika i przebiegu??

kondi20l
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 14 cze 2011, 19:52
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kondi20l » 20 cze 2011, 16:58

siema kupilem a6 c5 2001 rok silnik 2.5 tdi 150 koni. Po wymianie wałków rozrządu tych co sie scierają. Zalany jest chyba 5w40 kolega mechanik mówił ze powinien być ful syntetyk zeby tam sie smarowało i żadki. Interesuje mnie jakiś najlepszy olej bo ten gościu za wałki zapłacił 5 koła mam fakture. pozdrawiam wszystkich

poldek1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 05 lip 2011, 15:56
Imię: Dominik
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: poldek1989 » 30 lip 2011, 21:11

A ja mam takie pytanie do 1.9 TDI (AVG) ile trzeba wlać oliwy podczas wymiany, tzn ile tam sie może zmieścić. Przekopałem cały watek i nic na ten temat.

Po przestudiowaniu 17 stron chyba zdecyduje się na SHELL HELIX ULTRA DIESEL 5W-40 spełnia normę VW 505.00 więc do mojej A6 powinien być porządku. Nie wiem co było lane wcześniej autko ma 300k przebiegu. Do końca serwisowane w ASO wiem tylko że jeździło na oleju long life.

I jeszcze jedno czy warto kupować "Niemiecki" olej na allegro czy raczej wybrać się do selgrosa czy tez makro i tam kupić.
07.2011-07-2018 A6C5 1.9TDI 110KM <brawo>
07.2019-12.2020 Avensis T27 2.0 126KM
01.2021- obecnie A6C7 2.0 ULTRA 190KM

lukaszek_82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 12 lut 2010, 00:23
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lukaszek_82 » 23 sie 2011, 17:51

A koledzy do Audi 100 c4 2.5tdi aat co polecają? nalatane ponad 300tys km i zalewany był zawsze pełnym syntetykiem mobil 1 czy warto zmienić na inny pełny syntetyk? Motul , shel , elf, total , orlen , lotos czy jakiś inny? no i 5w30 czy 5w40 czekam na info

p95z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: p95z » 23 sie 2011, 21:52

Nie należy. A którym zalewasz?
Pozdrawiam,
Piotrek

lukaszek_82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 12 lut 2010, 00:23
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lukaszek_82 » 24 sie 2011, 21:13

już zalałem mobilem 5w40

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 27 sie 2011, 21:11

A ja tam sobie zalałem V6 Motulem X-Cess 8100 5w40 w zamian za Castrol Magnatec 5w40, wymiana standardowo co 9tyś (ok. 6mc-y). Zero dolewek przez ten okres, weszło 6L po wymiance w garażu (po przechyleniu auta schodzi dodatkowo 0,5L). Przebieg 235 tyś, na pierwszy rzut oka (ucha) jest ciszej ! A co dalej sie okaże ;-)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga