[ A6 C6 3.0 Tdi] System kontroli spalin
[ A6 C6 3.0 Tdi] System kontroli spalin
Witam
Od jakiegoś czasu pojawia mi się pomarańczowa kontrolka oznaczona w instrukcji obsługo jako "System kontroli spalin". Byłem raz u "mojego magika" i usunął mi błąd który mówił coś chyba o ERG. Było ok przez jakiś 1000km po czym znów się zapaliła ale po kilku godzinach zgasła. Pojechałem znów do magika i spróbowaliśmy umyć przepływkę. Było ok przez ok 500km po czym znów się zapaliła. Membrana w recyrkulatorze spalin wygląda na to że działa. Jeszcze nie próbowałem go wymyć ale chyba to zrobię. Przepustnica wydaje się być czysta..........może ktoś pomoże o co może chodzić???
Od jakiegoś czasu pojawia mi się pomarańczowa kontrolka oznaczona w instrukcji obsługo jako "System kontroli spalin". Byłem raz u "mojego magika" i usunął mi błąd który mówił coś chyba o ERG. Było ok przez jakiś 1000km po czym znów się zapaliła ale po kilku godzinach zgasła. Pojechałem znów do magika i spróbowaliśmy umyć przepływkę. Było ok przez ok 500km po czym znów się zapaliła. Membrana w recyrkulatorze spalin wygląda na to że działa. Jeszcze nie próbowałem go wymyć ale chyba to zrobię. Przepustnica wydaje się być czysta..........może ktoś pomoże o co może chodzić???
Mati
krischm pisze:Prawdopodobnie masz zapchany DPF (filtr cząstek stałych). Nie bagatelizuj tego, zwracaj uwagę na spalanie (w czasie kiedy dopalany jest DPF zwiększa się). Może doprowadzić do rozrzedzenia oleju w silniku, warto to kontrolować. Dużo by pisać o tym ustrojstwie które ma niby dbać o środowisko.
Nie bagatelizuje tego ale sam się zastanawiam o co kaman:/ w sumie ani razu nie zapaliła mi się informacja o tym że został rozpoczęty proces oczyszczania DPF.
Mati
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Wracając do tematu systemu kontroli spalin oraz błędu który jest razem z tym związany.....czy mogą mieć z tym coś wspólnego klapy przepustnic? Podobno jest to dość częstym przypadkiem w A6, Q7 i z tego co też wiem podobno to dość kosztowna sprawa bo ok 8tyś. Te oto klapy jeśli są wyrobione potrafią podobno podawać złe parametry przez co komputer pokazuje błędy związane z recyrkulatorem lub przepływką. Może ktoś się wypowiedzić na ten temat?
Mati
A jakie błędy pokazuje po podpięciu do kompa? Ta kontrolka może się zaświecić pewnie z kilku powodów.
Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany
poglądów, bez podawania przyczyny.
poglądów, bez podawania przyczyny.
tak dokładnie pewnie może się zapalić z wielu powodów.... w sumie pokazuje tylko jeden błąd jakiś związany ERG ale podobno niekoniecznie on może szwankować tylko np klapy przepustnicYarecki pisze:A jakie błędy pokazuje po podpięciu do kompa? Ta kontrolka może się zaświecić pewnie z kilku powodów.
Mati
Gdy klapy szwankują powinien się pojawić błąd z tym związany ( przekroczenie czy nie osiągnięcie granicznego położenia). Tak było u mnie. Faktem jest, że i błąd EGR wtedy był - niewystarczający przepływ czy coś w ten deseń. Po ogarnięciu klap oba błędy zniknęły.
Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany
poglądów, bez podawania przyczyny.
poglądów, bez podawania przyczyny.
Yarecki pisze:Gdy klapy szwankują powinien się pojawić błąd z tym związany ( przekroczenie czy nie osiągnięcie granicznego położenia). Tak było u mnie. Faktem jest, że i błąd EGR wtedy był - niewystarczający przepływ czy coś w ten deseń. Po ogarnięciu klap oba błędy zniknęły.
No właśnie też mi się tak wydaje.....zakładając że to faktycznie klapy przepustnic co robić??? nowe czy regeneracja???
Mati