Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6 3.0 Tdi] System kontroli spalin

Silniki wysokoprężne
fanatic30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 26 lut 2011, 16:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[ A6 C6 3.0 Tdi] System kontroli spalin

Post autor: fanatic30 » 16 kwie 2011, 20:07

Witam


Od jakiegoś czasu pojawia mi się pomarańczowa kontrolka oznaczona w instrukcji obsługo jako "System kontroli spalin". Byłem raz u "mojego magika" i usunął mi błąd który mówił coś chyba o ERG. Było ok przez jakiś 1000km po czym znów się zapaliła ale po kilku godzinach zgasła. Pojechałem znów do magika i spróbowaliśmy umyć przepływkę. Było ok przez ok 500km po czym znów się zapaliła. Membrana w recyrkulatorze spalin wygląda na to że działa. Jeszcze nie próbowałem go wymyć ale chyba to zrobię. Przepustnica wydaje się być czysta..........może ktoś pomoże o co może chodzić???
Mati

Awatar użytkownika
krischm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 281
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:48
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krischm » 17 kwie 2011, 17:57

Prawdopodobnie masz zapchany DPF (filtr cząstek stałych). Nie bagatelizuj tego, zwracaj uwagę na spalanie (w czasie kiedy dopalany jest DPF zwiększa się). Może doprowadzić do rozrzedzenia oleju w silniku, warto to kontrolować. Dużo by pisać o tym ustrojstwie które ma niby dbać o środowisko.

fanatic30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 26 lut 2011, 16:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: fanatic30 » 17 kwie 2011, 19:25

krischm pisze:Prawdopodobnie masz zapchany DPF (filtr cząstek stałych). Nie bagatelizuj tego, zwracaj uwagę na spalanie (w czasie kiedy dopalany jest DPF zwiększa się). Może doprowadzić do rozrzedzenia oleju w silniku, warto to kontrolować. Dużo by pisać o tym ustrojstwie które ma niby dbać o środowisko.

Nie bagatelizuje tego ale sam się zastanawiam o co kaman:/ w sumie ani razu nie zapaliła mi się informacja o tym że został rozpoczęty proces oczyszczania DPF.
Mati

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 17 kwie 2011, 19:27

Bo taka informacja nie jest sygnalizowana ... .

fanatic30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 26 lut 2011, 16:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: fanatic30 » 18 kwie 2011, 16:37

MaTyS pisze:Bo taka informacja nie jest sygnalizowana ... .
Więc wskoczyć na dwupas i jechać 15-20min w pozycji skrzyni S 2-2.5 tys obrotów? (tak jak to mówi instrukcja)

Czy może zastosować inny wariant??
Mati

Awatar użytkownika
rav1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 14 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav1982 » 18 kwie 2011, 21:18

fanatic30 pisze:Więc wskoczyć na dwupas i jechać 15-20min w pozycji skrzyni S 2-2.5 tys obrotów? (tak jak to mówi instrukcja)
Dokładnie tak.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 19 kwie 2011, 06:45


Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 19 kwie 2011, 08:14

fanatic30 pisze:Czy może zastosować inny wariant??
Zawsze możesz podjechać do ASO :p
Albo go po prostu wyciąć xD

fanatic30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 26 lut 2011, 16:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: fanatic30 » 19 kwie 2011, 15:18

spróbuję go wypalić zobaczymy co będzie później.....narazie dzięki za pomoc koledzy.
Mati

Awatar użytkownika
krischm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 281
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:48
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krischm » 19 kwie 2011, 18:36

kamilos_69 pisze:
fanatic30 pisze:Czy może zastosować inny wariant??
Zawsze możesz podjechać do ASO :p
Albo go po prostu wyciąć xD
W ASO nie da rady wyciąć DPF, tam tylko wypalisz, lub wymienisz na nowy. Ale masz racje lepiej ustrojstwo wywalić mechanicznie i z programu.

fanatic30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 26 lut 2011, 16:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: fanatic30 » 21 kwie 2011, 20:20

Wracając do tematu systemu kontroli spalin oraz błędu który jest razem z tym związany.....czy mogą mieć z tym coś wspólnego klapy przepustnic? Podobno jest to dość częstym przypadkiem w A6, Q7 i z tego co też wiem podobno to dość kosztowna sprawa bo ok 8tyś. Te oto klapy jeśli są wyrobione potrafią podobno podawać złe parametry przez co komputer pokazuje błędy związane z recyrkulatorem lub przepływką. Może ktoś się wypowiedzić na ten temat?
Mati

Awatar użytkownika
Yarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 20 wrz 2010, 20:34
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Yarecki » 21 kwie 2011, 21:06

A jakie błędy pokazuje po podpięciu do kompa? Ta kontrolka może się zaświecić pewnie z kilku powodów.
Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany
poglądów, bez podawania przyczyny.

fanatic30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 26 lut 2011, 16:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: fanatic30 » 21 kwie 2011, 21:09

Yarecki pisze:A jakie błędy pokazuje po podpięciu do kompa? Ta kontrolka może się zaświecić pewnie z kilku powodów.
tak dokładnie pewnie może się zapalić z wielu powodów.... w sumie pokazuje tylko jeden błąd jakiś związany ERG ale podobno niekoniecznie on może szwankować tylko np klapy przepustnic
Mati

Awatar użytkownika
Yarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 20 wrz 2010, 20:34
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Yarecki » 22 kwie 2011, 14:13

Gdy klapy szwankują powinien się pojawić błąd z tym związany ( przekroczenie czy nie osiągnięcie granicznego położenia). Tak było u mnie. Faktem jest, że i błąd EGR wtedy był - niewystarczający przepływ czy coś w ten deseń. Po ogarnięciu klap oba błędy zniknęły.
Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany
poglądów, bez podawania przyczyny.

fanatic30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 26 lut 2011, 16:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: fanatic30 » 23 kwie 2011, 16:17

Yarecki pisze:Gdy klapy szwankują powinien się pojawić błąd z tym związany ( przekroczenie czy nie osiągnięcie granicznego położenia). Tak było u mnie. Faktem jest, że i błąd EGR wtedy był - niewystarczający przepływ czy coś w ten deseń. Po ogarnięciu klap oba błędy zniknęły.

No właśnie też mi się tak wydaje.....zakładając że to faktycznie klapy przepustnic co robić??? nowe czy regeneracja???
Mati

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga