Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ All] 1,9 BKC świszczenie turbiny

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
dudikow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 20 kwie 2011, 21:42
Lokalizacja: Olecko

[ All] 1,9 BKC świszczenie turbiny

Post autor: dudikow » 20 kwie 2011, 22:24

witam
jak w temacie.
touran 2005 1,9 bkc 105 km na 130 ( zmienione mapy ) dsg
podczas jazdy zaczął świszczeć i nie wiem co się dzieje.
nie wywala żadnych błędów, moc ma jak powinien mieć, nic nie dymi a świszczy jak diabli.
mechanicy z mojego miasta nastraszyli mnie że turbina siada, wybuchnie silnik i takie tam, nie wiem co mam myśleć i jak sprawdzić co dokładnie jest, każdy z 4 mechaników mówił co innego.

normalnie zapytałbym czy wnikać w świstanie czy jeździć aż siądzie , ale jest taki dźwięk, że ludzie się odwracaj jak jadę.

co robić? sprawdzać szczelność układu? czy pomału szukać turbiny ???


z góry dzięki za odp.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 21 kwie 2011, 23:31

Witam sprawdź kolego szczelność dolotu może gdzieś rura szczeliła

storm85-85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 28 sie 2009, 10:20
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: storm85-85 » 16 maja 2011, 09:24

Jakby nieszczelność w dolocie to by raczej albo dymił, albo zamulał, coś by się z nim działo chyba.
Z tego co słyszałem to turbiny tak gwiżdżą i podobno oznaka że coś się z nią dzieje. Ale są optymiści którzy mówią, że jak turbo gwiżdże tzn że działa :). A zrobiło Ci się to po podniesieniu mocy?

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 16 maja 2011, 17:15

Ale moze to być minimalna nieszczelność i dlatego gwiżdże, np któraś złączka nie trzyma. Ale to dźwięk charakterystyczny, inaczej gwiżdże samo turbo, które nie powinno być jakoś szczególnie słyszalne...
Obrazek TDI +

storm85-85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 28 sie 2009, 10:20
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: storm85-85 » 16 maja 2011, 18:32

Hincó, masz na myśli nieszczelność w dolocie? czy nieszczelność turbo, bo jeśli chodzi Ci o turbo to tak, zgodzę się, ale jeśli nieszczelność w dolocie to niewydaje mi się żeby to był gwizd... Musiało by być niezłe ciśnienie...

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 16 maja 2011, 18:37

Tam w porywach moze być 1 bar, uszkodzony IC kamyczkiem i bedzie gwizdać, znam z doświadczenia, koledze zaczęło czasami gwizdać, skapnął sie po tym jak mu olej wywalało przez dziurke w IC i chlapało po osłonie ;)
Nie mniej jednak nie był to głosny gwizd, słychać było i tyle...
Obrazek TDI +

storm85-85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 28 sie 2009, 10:20
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: storm85-85 » 16 maja 2011, 19:20

Ale jak miał nieszczelny IC to musiał to odczuwać w mocy bądź coś dziwnego mu się działo...
Autor tematu mówi o dość sporym świście, zacytuję "aż się ludzie oglądają" więc coś leży na rzeczy :) i bardziej mi to podchodzi pod turbo, w turbinie ciśnienie się wytwarza już dość spore od 1,5 do 1,8 bar a więc tam w nieszczelności może gwizdać
No w sumie to nie wiadomo jaki to jest świst :) więc możemy też gdybać... Może to zupełnie coś innego :)
Najlepszym rozwiązaniem będzie podpięcie pod VAG-a i posprawdzanie ciśnień, przejechać się i zobaczyć co pokaże vag, tam wyjdzie czy turbo do regeneracji czy przepływka czy coś innego

dudikow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 20 kwie 2011, 21:42
Lokalizacja: Olecko

Post autor: dudikow » 19 maja 2011, 21:06

auto postawione do mechanika ( ponoć kierownica ) koszt naprawy ok 600 zł jutro odbieram wiec bee wiedział co dokładnie było nie tak.

auto nie straciło na mocy nie dymiło
a co do vaga to w jakiej grupie sprawdzac? 011 ??

[ Dodano: 2011-06-01, 08:48 ]
jestem po naprawie turbo - koszt 1050 ( z tego co koleś powiedział to poleciała cała geometria )
z turbina dostałem jakiś wykres, przestało świstać tak mocno - teraz jest podobnie jak było zaraz po kupnie auta.

czy możecie mi powiedzieć jeszcze jedno ?
auto mi pali trochę więcej iż powinno - z tego co widzę po logach to turbina i przepływka daje tyle co potrzebuje mapa, ale mam wysokie bipy w grupie 023,
jaka może być przyczyna ????? w grupie 018 wszystkie 0.0
lecę teraz na kącie synchronizacji wtrysku ( czy jak to się zwie 004 - 4 ) na - 4.7, jak ustawie na 0.0 to pali mi jak smok ( na baku 570 km cykl mieszany)
w grupie 001 -2 przy tych ustawieniach dawka paliwa jest ok 4.2 - 4.7, jak zrobię na kąt na 0.0 to podnosi się do 5.8 - 6.5 przy wyłączonej klimie oczywiście. czasami silnik potrafi mi "zarzucić" przy ok 1400 obrotów ( nierówna praca )

może ma ktoś jakiś pomysł - jakie mam zrobić logi ( dynamiczne statyczne jaka grupa )

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl