Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Bicie kierownicy podczas hamowania- tylko na alu

Zawieszenie
Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 11 lut 2010, 19:59
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

[ A6 C5] Bicie kierownicy podczas hamowania- tylko na alu

Post autor: tomekk666 » 17 kwie 2011, 20:56

Witam, co prawda problem nie dotyczy A6; tylko 80 B4, ale mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto pomoże.
W imieniu znajomego szukam pomocy, podpowiedzi, wsparcie duchowe też się przyda.
taka oto historia;
kupując mojego obecnego avanta 'telepało' kierownicą przy hamowaniu, auto było na alu felgach firmy krzak. Pomyślałem nic tylko tarcze, wymieniłem 4 tarcze wraz z klockami.
Po 20km delikatne drżenie na początku, przerodziło się w coraz mocniejsze... przetoczyłem tarcze na aucie, sytuacja się znów ta sama, delikatne drżenie na początku, przorodziło się w coraz mocniejsze... zmieniłem tarcze na TRW wraz z nimi inny komplet alu felg... efekt jak wyżej, znow zaczeło telepać, przetoczenie tarcz na aucie i tym razem założyłem koła stalowe z tymi samymi oponami co na alu. efekt 700km i zero drżenia, kupiłem ori alu speedline 15' 150km i znów telepanie w kierownicy.
I tu moje pytanie. dlaczego mój avant nie może jeździć na felgach alu?? nie rozumiem tego nie pojmuje, i naprawde, uwierzcie mi że nie mam sił.... Avant sprawuje mi sie bardzo dobrze i chcialbym troche nim pojeździć. ale te bicie nie daje mi spokoju i spędza sen z powiek <zalamka>

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 18 kwie 2011, 14:29

Na pierwszą myśl przychodzi mi złe wyważenie samych alufelg, ale chyba o tym przed założeniem pewnie pomyślałeś.

Arokuch111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 17 cze 2010, 11:18
Lokalizacja: Wolbrom/Olkusz

Post autor: Arokuch111 » 18 kwie 2011, 14:39

zchrobot pisze:Na pierwszą myśl przychodzi mi złe wyważenie samych alufelg, ale chyba o tym przed założeniem pewnie pomyślałeś.
Gdyby były źle wyważone to też były by drgania podczas jazdy, a nie tylko podczas hamowania.
KOŁO, GLEBA I NIC WIęCEJ NIE POTRZEBA.!

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 18 kwie 2011, 14:46

Arokuch111 pisze:
zchrobot pisze:Na pierwszą myśl przychodzi mi złe wyważenie samych alufelg, ale chyba o tym przed założeniem pewnie pomyślałeś.
Gdyby były źle wyważone to też były by drgania podczas jazdy, a nie tylko podczas hamowania.
też prawda

kskup
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 15 kwie 2009, 15:10
Lokalizacja: Wwa

Post autor: kskup » 18 kwie 2011, 16:40

To może opony są wadliwe?

Sycko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 19 sty 2009, 01:20
Lokalizacja: Kętrzyn/Tilburg NL

Post autor: Sycko » 18 kwie 2011, 17:25

Sprawdź jeszcze przeguby wewnętrzne, możliwe ze przy większych felgach, przy czym lżejszych (alusach) półośki mogą wpadać w wibracje wynikające z luzu na przegubach. Czego nie zaobserwowałeś na felgach stalowych.

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 11 lut 2010, 19:59
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 18 kwie 2011, 18:07

kskup pisze:To może opony są wadliwe?
Mowa o tych samych oponach w każdym przypadku. Także to można odrazu wykłuczyć :)

Sycko, zostanie sprawdzone to co napisałeś i napiszę co i jak. Dzieki za sugestię <piwo>

Stuczekjan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 21 lut 2011, 09:49
Lokalizacja: Janikowo koło Inowrocławia

Post autor: Stuczekjan » 18 kwie 2011, 20:15

Dystanse są jakieś?Może potrzeba?Szpilki są z łbem stożkowym czy od felg stalowych?Bo jeżeli od stalówek to może być luz w otworze i ma prawo telepać.
Tomek
A6 C4 2.6 Quatro b/g 1994
100 C3 2.2 b/g 1991 było
100 C3 1.8 b/g 1990 było
80 B3 2.0 b/g 1991 bylo
80 B2 1.6 b/g 1980 bylo
90 B2 2.2 b/g 1985 bylo
100 C3 2.0 diesel 1984 bylo

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 11 lut 2010, 19:59
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 18 kwie 2011, 20:58

Dystansów żadnych nie ma. Szpilki są od stalek,ale do ori alu pasują idealnie, nie ma prawa to być przyczyną.

Arokuch111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 17 cze 2010, 11:18
Lokalizacja: Wolbrom/Olkusz

Post autor: Arokuch111 » 18 kwie 2011, 21:04

I czy napewno przy felgach aluminiowych masz dobrze dobrany otwór centrujący.?
KOŁO, GLEBA I NIC WIęCEJ NIE POTRZEBA.!

kris0221
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 24 mar 2011, 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: kris0221 » 18 kwie 2011, 21:17

witam na moje kolega AROKUCH111 moze mieć racje co do środka centrującego koła i to moze byc to a sprawdz czy kolumna nie ma luzu pozdrawiam

Stuczekjan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 21 lut 2011, 09:49
Lokalizacja: Janikowo koło Inowrocławia

Post autor: Stuczekjan » 18 kwie 2011, 21:44

tomekk666 pisze:Szpilki są od stalek,ale do ori alu pasują idealnie, nie ma prawa to być przyczyną.
Kolego szpilki do alu są inne niż do stalowych.Po pierwsze są dłuższe po drugie mają inny kształt "łbów".Może być tak że jak wymieniasz felgi i je dokręcasz to przez jakiś czas trzymają dobrze aby potem się delikatnie ślizgać "łbem" w otworze w luzie który jest między "łbem" a otworem(dlatego do alusów są stosowane szpilki z "łbem" stożkowym).
Nie sądzisz że to trochę dziwne że na stalówkach przykręconych tymi samymi szpilkami jest wszystko ok a na alumach już nie?
Tomek
A6 C4 2.6 Quatro b/g 1994
100 C3 2.2 b/g 1991 było
100 C3 1.8 b/g 1990 było
80 B3 2.0 b/g 1991 bylo
80 B2 1.6 b/g 1980 bylo
90 B2 2.2 b/g 1985 bylo
100 C3 2.0 diesel 1984 bylo

Arokuch111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 17 cze 2010, 11:18
Lokalizacja: Wolbrom/Olkusz

Post autor: Arokuch111 » 18 kwie 2011, 21:50

Stuczekjan pisze:Kolego szpilki do alu są inne niż do stalowych.Po pierwsze są dłuższe po drugie mają inny kształt "łbów".Może być tak że jak wymieniasz felgi i je dokręcasz to przez jakiś czas trzymają dobrze aby potem się delikatnie ślizgać "łbem" w otworze w luzie który jest między "łbem" a otworem(dlatego do alusów są stosowane szpilki z "łbem" stożkowym)

Mylisz się. Ja mam te same śruby na alu i te same śruby do stalówek. Mam tak w A6 i miałem w A4. Nie było z tym problemów, czy stal czy alu. ÂŚruby pasowały i tu i tu.
KOŁO, GLEBA I NIC WIęCEJ NIE POTRZEBA.!

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 11 lut 2010, 19:59
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 19 kwie 2011, 18:12

Arokuch111 pisze:I czy napewno przy felgach aluminiowych masz dobrze dobrany otwór centrujący.?
alufegi oryginalne z tego modelu także ET jest takie jak ma być.
Stuczekjan pisze:Kolego szpilki do alu są inne niż do stalowych.Po pierwsze są dłuższe po drugie mają inny kształt "łbów".Może być tak że jak wymieniasz felgi i je dokręcasz to przez jakiś czas trzymają dobrze aby potem się delikatnie ślizgać "łbem" w otworze w luzie który jest między "łbem" a otworem(dlatego do alusów są stosowane szpilki z "łbem" stożkowym).
wszystko się zgadza kolego, ale mówisz o przypadku aluminiowych felg nie oryginalnych czyli nie pochodzących z konkretnego auta. Nie wiem jak jest w A6, ale w 80 B4 śruby od stalówek pasują na 100% do oryginalnych alufelg :)
Arokuch111 pisze:Ja mam te same śruby na alu i te same śruby do stalówek. Mam tak w A6 i miałem w A4. Nie było z tym problemów, czy stal czy alu. ÂŚruby pasowały i tu i tu.
czyli wychodzi na to, że w A6 tez jest tak samo.

Dzięki bardzo za wszelkie sugestie :)

wiesiek-02
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 03 lut 2009, 18:19
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: wiesiek-02 » 19 kwie 2011, 18:26

W tym temacie kolega Stuczekjan, może mieć rację sprawdż sruby , jeśli masz naprawdę fabryczne felgi AUDI to powinieneś mieć sruby z łbem nie stożkowym tylko półokrągłym i oczywiście o odpowiedniej długości do alu ... a jeśli masz tylko na felgach naklejkę AUDI to na bank sruby z łbem stożkowym ..
w.j.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga