[ A6 C5] Bicie kierownicy podczas hamowania- tylko na alu
- tomekk666
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 11 lut 2010, 19:59
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
[ A6 C5] Bicie kierownicy podczas hamowania- tylko na alu
Witam, co prawda problem nie dotyczy A6; tylko 80 B4, ale mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto pomoże.
W imieniu znajomego szukam pomocy, podpowiedzi, wsparcie duchowe też się przyda.
taka oto historia;
kupując mojego obecnego avanta 'telepało' kierownicą przy hamowaniu, auto było na alu felgach firmy krzak. Pomyślałem nic tylko tarcze, wymieniłem 4 tarcze wraz z klockami.
Po 20km delikatne drżenie na początku, przerodziło się w coraz mocniejsze... przetoczyłem tarcze na aucie, sytuacja się znów ta sama, delikatne drżenie na początku, przorodziło się w coraz mocniejsze... zmieniłem tarcze na TRW wraz z nimi inny komplet alu felg... efekt jak wyżej, znow zaczeło telepać, przetoczenie tarcz na aucie i tym razem założyłem koła stalowe z tymi samymi oponami co na alu. efekt 700km i zero drżenia, kupiłem ori alu speedline 15' 150km i znów telepanie w kierownicy.
I tu moje pytanie. dlaczego mój avant nie może jeździć na felgach alu?? nie rozumiem tego nie pojmuje, i naprawde, uwierzcie mi że nie mam sił.... Avant sprawuje mi sie bardzo dobrze i chcialbym troche nim pojeździć. ale te bicie nie daje mi spokoju i spędza sen z powiek
W imieniu znajomego szukam pomocy, podpowiedzi, wsparcie duchowe też się przyda.
taka oto historia;
kupując mojego obecnego avanta 'telepało' kierownicą przy hamowaniu, auto było na alu felgach firmy krzak. Pomyślałem nic tylko tarcze, wymieniłem 4 tarcze wraz z klockami.
Po 20km delikatne drżenie na początku, przerodziło się w coraz mocniejsze... przetoczyłem tarcze na aucie, sytuacja się znów ta sama, delikatne drżenie na początku, przorodziło się w coraz mocniejsze... zmieniłem tarcze na TRW wraz z nimi inny komplet alu felg... efekt jak wyżej, znow zaczeło telepać, przetoczenie tarcz na aucie i tym razem założyłem koła stalowe z tymi samymi oponami co na alu. efekt 700km i zero drżenia, kupiłem ori alu speedline 15' 150km i znów telepanie w kierownicy.
I tu moje pytanie. dlaczego mój avant nie może jeździć na felgach alu?? nie rozumiem tego nie pojmuje, i naprawde, uwierzcie mi że nie mam sił.... Avant sprawuje mi sie bardzo dobrze i chcialbym troche nim pojeździć. ale te bicie nie daje mi spokoju i spędza sen z powiek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 17 cze 2010, 11:18
- Lokalizacja: Wolbrom/Olkusz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 21 lut 2011, 09:49
- Lokalizacja: Janikowo koło Inowrocławia
Dystanse są jakieś?Może potrzeba?Szpilki są z łbem stożkowym czy od felg stalowych?Bo jeżeli od stalówek to może być luz w otworze i ma prawo telepać.
Tomek
A6 C4 2.6 Quatro b/g 1994
100 C3 2.2 b/g 1991 było
100 C3 1.8 b/g 1990 było
80 B3 2.0 b/g 1991 bylo
80 B2 1.6 b/g 1980 bylo
90 B2 2.2 b/g 1985 bylo
100 C3 2.0 diesel 1984 bylo
A6 C4 2.6 Quatro b/g 1994
100 C3 2.2 b/g 1991 było
100 C3 1.8 b/g 1990 było
80 B3 2.0 b/g 1991 bylo
80 B2 1.6 b/g 1980 bylo
90 B2 2.2 b/g 1985 bylo
100 C3 2.0 diesel 1984 bylo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 17 cze 2010, 11:18
- Lokalizacja: Wolbrom/Olkusz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 21 lut 2011, 09:49
- Lokalizacja: Janikowo koło Inowrocławia
Kolego szpilki do alu są inne niż do stalowych.Po pierwsze są dłuższe po drugie mają inny kształt "łbów".Może być tak że jak wymieniasz felgi i je dokręcasz to przez jakiś czas trzymają dobrze aby potem się delikatnie ślizgać "łbem" w otworze w luzie który jest między "łbem" a otworem(dlatego do alusów są stosowane szpilki z "łbem" stożkowym).tomekk666 pisze:Szpilki są od stalek,ale do ori alu pasują idealnie, nie ma prawa to być przyczyną.
Nie sądzisz że to trochę dziwne że na stalówkach przykręconych tymi samymi szpilkami jest wszystko ok a na alumach już nie?
Tomek
A6 C4 2.6 Quatro b/g 1994
100 C3 2.2 b/g 1991 było
100 C3 1.8 b/g 1990 było
80 B3 2.0 b/g 1991 bylo
80 B2 1.6 b/g 1980 bylo
90 B2 2.2 b/g 1985 bylo
100 C3 2.0 diesel 1984 bylo
A6 C4 2.6 Quatro b/g 1994
100 C3 2.2 b/g 1991 było
100 C3 1.8 b/g 1990 było
80 B3 2.0 b/g 1991 bylo
80 B2 1.6 b/g 1980 bylo
90 B2 2.2 b/g 1985 bylo
100 C3 2.0 diesel 1984 bylo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 17 cze 2010, 11:18
- Lokalizacja: Wolbrom/Olkusz
Stuczekjan pisze:Kolego szpilki do alu są inne niż do stalowych.Po pierwsze są dłuższe po drugie mają inny kształt "łbów".Może być tak że jak wymieniasz felgi i je dokręcasz to przez jakiś czas trzymają dobrze aby potem się delikatnie ślizgać "łbem" w otworze w luzie który jest między "łbem" a otworem(dlatego do alusów są stosowane szpilki z "łbem" stożkowym)
Mylisz się. Ja mam te same śruby na alu i te same śruby do stalówek. Mam tak w A6 i miałem w A4. Nie było z tym problemów, czy stal czy alu. ÂŚruby pasowały i tu i tu.
KOŁO, GLEBA I NIC WIęCEJ NIE POTRZEBA.!
- tomekk666
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 11 lut 2010, 19:59
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
alufegi oryginalne z tego modelu także ET jest takie jak ma być.Arokuch111 pisze:I czy napewno przy felgach aluminiowych masz dobrze dobrany otwór centrujący.?
wszystko się zgadza kolego, ale mówisz o przypadku aluminiowych felg nie oryginalnych czyli nie pochodzących z konkretnego auta. Nie wiem jak jest w A6, ale w 80 B4 śruby od stalówek pasują na 100% do oryginalnych alufelgStuczekjan pisze:Kolego szpilki do alu są inne niż do stalowych.Po pierwsze są dłuższe po drugie mają inny kształt "łbów".Może być tak że jak wymieniasz felgi i je dokręcasz to przez jakiś czas trzymają dobrze aby potem się delikatnie ślizgać "łbem" w otworze w luzie który jest między "łbem" a otworem(dlatego do alusów są stosowane szpilki z "łbem" stożkowym).
czyli wychodzi na to, że w A6 tez jest tak samo.Arokuch111 pisze:Ja mam te same śruby na alu i te same śruby do stalówek. Mam tak w A6 i miałem w A4. Nie było z tym problemów, czy stal czy alu. ÂŚruby pasowały i tu i tu.
Dzięki bardzo za wszelkie sugestie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 03 lut 2009, 18:19
- Lokalizacja: Koszalin
W tym temacie kolega Stuczekjan, może mieć rację sprawdż sruby , jeśli masz naprawdę fabryczne felgi AUDI to powinieneś mieć sruby z łbem nie stożkowym tylko półokrągłym i oczywiście o odpowiedniej długości do alu ... a jeśli masz tylko na felgach naklejkę AUDI to na bank sruby z łbem stożkowym ..
w.j.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga