Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5+Lpg] 2.8 smierdzi olejem i faluja obroty

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
william
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 188
Rejestracja: 06 paź 2009, 11:30
Lokalizacja: Opole

[ A6 C5+Lpg] 2.8 smierdzi olejem i faluja obroty

Post autor: william » 08 kwie 2011, 11:20

koledzy tak jak w temacie mam problem bo 2-3 razy w tygodniu strasznie falują mi obroty na zimnym silniku ale zdarza się to czasami rzadziej niż 3 razy w tygodniu problem przestaje po przełączeniu się na lpg tylko i wyłącznie dzieje się to na benzynie i druga sprawa czytałem sporo na temat tego oleju ale dalej nie wiem co może być przyczyną od jakiegoś czasu sierdzi olejem i tez raz na jakiś czas 2-3 razy w tygodniu i przeważnie jak obroty nie osiągaj więcej niż 2000 obrotów wymieniłem
uszczelki pod pokrywami zaworów ale nic to nie dało.

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 08 kwie 2011, 14:34

william, Kolego była czyszczona przepustnica? Patrzyłeś vagiem czy nie ma jakiś błędów?

Co do cieknącego oleju to pozostaje jeszcze uszczelka pod przyspieszaczem zapłonu, simeringi na wałkach, zaślepka wałka.... było wiele razy opisywane
polecam:
24-165km-smrod-palonego-oleju-wyciek-vt ... +napinacza
oraz
v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683. ... +napinacza

Pozdro
Toperz

Awatar użytkownika
william
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 188
Rejestracja: 06 paź 2009, 11:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: william » 08 kwie 2011, 15:33

Toperz pisze:william, Kolego była czyszczona przepustnica? Patrzyłeś vagiem czy nie ma jakiś błędów?

Co do cieknącego oleju to pozostaje jeszcze uszczelka pod przyspieszaczem zapłonu, simeringi na wałkach, zaślepka wałka.... było wiele razy opisywane
polecam:
24-165km-smrod-palonego-oleju-wyciek-vt ... +napinacza
oraz
v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683. ... +napinacza

Pozdro
Toperz


sprawdzane bylo vagiem i nie wykazalo zadnych bledow przepustnicy nie czyscilem bo jesli by to byla przepustnica to chyba falowanie bylo by na PB i na LPG a u mnie tylko faluje na PB

feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: feniulolo » 08 kwie 2011, 16:44

Nikt nie wywróży nic z fusuów. Niestety ale musisz po kolei sprawdzać co jest nie tak. Mi tez falowały obroty z początku czasami a potem coraz częściej przyczyną okazała się przepływka. Możesz zacząc od sprawdzenia i przeczyszczenia odmy, przepustnicy, przepływki. Co do smrodu oleju to jeżeli go czujesz to zapewne kapie na wydech czyli z tyłu spod zaślepek albo sp[od pokrywki coś pokapuje.

Trudno coś powiedzieć jednoznacznie przyczyn może być mnóstwo <zalamka>

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 09 kwie 2011, 20:28

william, Jezeli chodzi o zaślepkę wałka, to u mnie była ona przyczyną smrodu.Olej ciekł prosto na kolektor.Wymiana zaślepki załatwiła sprawę,nie czuć już smrodu palonego oleju. <lol> <radocha>
Zaślepka wałka 28-193km-ack-zaslepka-walka-vt25486.htm.Pozdrawiam.
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

slawq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
Imię: Sławek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: slawq » 09 kwie 2011, 20:47

emilzizi, wymieniłeś samą zaślepkę ? za nią nie było simeringu ? Jesli był simering a wymieniłeś tylko zaślepkę to tylko czekać jak znów wzrośnie na tyle ciśnienie by ciekło znów.

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 09 kwie 2011, 21:08

slawq, Tak, zostały wymienione zaślepki.
slawq pisze:za nią nie było simeringu ?
Jeśli tak owy jest,to nic mi na jego temat nie wiadomo. Zaślepki zostały profilaktycznie posmarowane silikonem.Na razie jest suchutko i czyściutko. :)
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

slawq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
Imię: Sławek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: slawq » 09 kwie 2011, 21:12

mnie tez to czeka - wymieniłem uszczelki dekli - na moje nieszczęście nie wpadła mi w oko informacja o wymianie półksiężyca i uszczelki pod napinaczami bo zajeżdża jeszcze leciutko spalenizna ( nie tak jak na początku). Ale poczytałem i widzę że zacznę od tych zaślepek - 32,18 zł u Lellka w Opolu.

PS . ciekawi mnie jedno, piszą ludzie ze wymieniają odmy , koszt 240 zł w większości przypadków podany , a Lellek życzy sobie 320 zł...

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 09 kwie 2011, 21:21

slawq pisze:wymieniłem uszczelki dekli
Ja wymieniłem jedną,diagnoza okazała się nie trafiona.Myślałem te,że leci spod pokrywy.Niestety po wymianie okazało się,że leci nadal :[ . Kupiłem małe lustereczko i sam wyczaiłem ,że leci spod zaślepki. :)
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 10 kwie 2011, 19:45

jest tyle możliwości skąd może lecieć że nie można skupiać się tylko na uszczelkach pod kapami. po wymianie musiałem jeszcze raz wszystko rozbierać bo ciekło dalej. lepiej od razu wymienić uszczelki pod napinaczami łańcuszków i zaślepki wałków, mniej roboty

Awatar użytkownika
william
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 188
Rejestracja: 06 paź 2009, 11:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: william » 11 kwie 2011, 18:27

w czerwcu chce robic rozrząd to chyba się jeszcze przemecze i zrobie wszystko za jednym razem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja