[ A6 C5+Lpg] 2.8 smierdzi olejem i faluja obroty
[ A6 C5+Lpg] 2.8 smierdzi olejem i faluja obroty
koledzy tak jak w temacie mam problem bo 2-3 razy w tygodniu strasznie falują mi obroty na zimnym silniku ale zdarza się to czasami rzadziej niż 3 razy w tygodniu problem przestaje po przełączeniu się na lpg tylko i wyłącznie dzieje się to na benzynie i druga sprawa czytałem sporo na temat tego oleju ale dalej nie wiem co może być przyczyną od jakiegoś czasu sierdzi olejem i tez raz na jakiś czas 2-3 razy w tygodniu i przeważnie jak obroty nie osiągaj więcej niż 2000 obrotów wymieniłem
uszczelki pod pokrywami zaworów ale nic to nie dało.
uszczelki pod pokrywami zaworów ale nic to nie dało.
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
william, Kolego była czyszczona przepustnica? Patrzyłeś vagiem czy nie ma jakiś błędów?
Co do cieknącego oleju to pozostaje jeszcze uszczelka pod przyspieszaczem zapłonu, simeringi na wałkach, zaślepka wałka.... było wiele razy opisywane
polecam:
24-165km-smrod-palonego-oleju-wyciek-vt ... +napinacza
oraz
v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683. ... +napinacza
Pozdro
Toperz
Co do cieknącego oleju to pozostaje jeszcze uszczelka pod przyspieszaczem zapłonu, simeringi na wałkach, zaślepka wałka.... było wiele razy opisywane
polecam:
24-165km-smrod-palonego-oleju-wyciek-vt ... +napinacza
oraz
v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683. ... +napinacza
Pozdro
Toperz
Toperz pisze:william, Kolego była czyszczona przepustnica? Patrzyłeś vagiem czy nie ma jakiś błędów?
Co do cieknącego oleju to pozostaje jeszcze uszczelka pod przyspieszaczem zapłonu, simeringi na wałkach, zaślepka wałka.... było wiele razy opisywane
polecam:
24-165km-smrod-palonego-oleju-wyciek-vt ... +napinacza
oraz
v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683. ... +napinacza
Pozdro
Toperz
sprawdzane bylo vagiem i nie wykazalo zadnych bledow przepustnicy nie czyscilem bo jesli by to byla przepustnica to chyba falowanie bylo by na PB i na LPG a u mnie tylko faluje na PB
Nikt nie wywróży nic z fusuów. Niestety ale musisz po kolei sprawdzać co jest nie tak. Mi tez falowały obroty z początku czasami a potem coraz częściej przyczyną okazała się przepływka. Możesz zacząc od sprawdzenia i przeczyszczenia odmy, przepustnicy, przepływki. Co do smrodu oleju to jeżeli go czujesz to zapewne kapie na wydech czyli z tyłu spod zaślepek albo sp[od pokrywki coś pokapuje.
Trudno coś powiedzieć jednoznacznie przyczyn może być mnóstwo
Trudno coś powiedzieć jednoznacznie przyczyn może być mnóstwo

- emilzizi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
- Imię: Emil
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wielkopolska
william, Jezeli chodzi o zaślepkę wałka, to u mnie była ona przyczyną smrodu.Olej ciekł prosto na kolektor.Wymiana zaślepki załatwiła sprawę,nie czuć już smrodu palonego oleju.
Zaślepka wałka 28-193km-ack-zaslepka-walka-vt25486.htm.Pozdrawiam.


Zaślepka wałka 28-193km-ack-zaslepka-walka-vt25486.htm.Pozdrawiam.
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
- emilzizi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
- Imię: Emil
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wielkopolska
slawq, Tak, zostały wymienione zaślepki.

Jeśli tak owy jest,to nic mi na jego temat nie wiadomo. Zaślepki zostały profilaktycznie posmarowane silikonem.Na razie jest suchutko i czyściutko.slawq pisze:za nią nie było simeringu ?

Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Brzeg
mnie tez to czeka - wymieniłem uszczelki dekli - na moje nieszczęście nie wpadła mi w oko informacja o wymianie półksiężyca i uszczelki pod napinaczami bo zajeżdża jeszcze leciutko spalenizna ( nie tak jak na początku). Ale poczytałem i widzę że zacznę od tych zaślepek - 32,18 zł u Lellka w Opolu.
PS . ciekawi mnie jedno, piszą ludzie ze wymieniają odmy , koszt 240 zł w większości przypadków podany , a Lellek życzy sobie 320 zł...
PS . ciekawi mnie jedno, piszą ludzie ze wymieniają odmy , koszt 240 zł w większości przypadków podany , a Lellek życzy sobie 320 zł...
- emilzizi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
- Imię: Emil
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wielkopolska
Ja wymieniłem jedną,diagnoza okazała się nie trafiona.Myślałem te,że leci spod pokrywy.Niestety po wymianie okazało się,że leci nadalslawq pisze:wymieniłem uszczelki dekli


Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt: