Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] [2.4 V6 AML]Szarpie,gasnie,17924,16814

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Maksiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[A6 C5] [2.4 V6 AML]Szarpie,gasnie,17924,16814

Post autor: Maksiu » 05 kwie 2011, 14:20

Witam
Przeczytalem wiekszosc watkow ale w zadnym nie natrafilem na konkretna odpowiedz.

Mialem problem ze sporadycznie gasnacym autem i musialem odczekac kilka minut aby go znow odpalic.
Oddalem do mechanika,wymienione swiece kable sprawdzil i stwierdzil ze sa w porzadku.
Wymieniony filtr powietrza i kabinowy.
Przez kilka dni auto jezdzilo i odpalalo tak jak powinno.Bledy mi wykasowal.
Wczoraj zgasilem auto doslownie na minute,chcialem zapalic i za cholere nie chcialo odpalic.
Naszczescie stalem na gorce to udalo mi sie je odpalic puszczajac sprzeglo na biegu.
Zaskoczyl po czym wrzucilem 2 bieg i zaczal skakac i szarpac.
Zatrzymalem sie i po paru sekundach postanowilem dalej jechac,w tym momencie zgasl.
Po odczekaniu ok 5minut auto odpalilo z malym oporem ale odpalilo.
Po dluzszym postoju auto odpala bez klopotu.

Dzis podlaczylem VAG-a i to co mi wyskoczylo

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-00 - -
17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit
P1516 - 35-00 - -

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 820 043 H
Component: A6-Klimavollautomat D64
Note: Excessive Comm Errors

Po skasowaniu bledow wyskoczyli mi one ponownie.Jutro znow sie podepne.

Wczesniej mi wyskakiwal blad :
16814 - Catalyst System: Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0430 - 35-10 - - - Intermittent

Po skasowaniu przez mechanika poki co nie powrocil,mechanik obarcza kiepskiej jakosci paliwo za powodowanie tego bledu i zaleca mi tankowanie conajmniej 98 a najlepiej V power.Czy ma racje? Poprzednia A6 2.6ABC zasilalem tylko V power-em i nie mialem z nia zadnych problemow.

Czy ktos ma pomysl co to moze byc?

Czy to filtr paliwa mi tak miesza ?Objawy by na to wskazywaly. Nie wymienialem go od zakupu auta czyli jakies 1.5r a poprzedni wlasciciel nie wiem kiedy to zrobil i czy w ogole.Czasami przy otwartej masce czuc paliwo.
Mechanik niby sie autami VAG zajmuje a jak go pytalem o blad 17924 to nie mial pojecia co to jest.Ja gdzies nawet mam schemat jak do niego sie dobrac i jak wykonac sprawdzenie,ale u mnie teoria jest mocniejsza strona niz praktyka ;-)
https://www.facebook.com/WWWFL340COM
Bylo A6 C4 2.6 V6 SE
A6 C5 2.4 V6 Sline

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 05 kwie 2011, 14:38

Najprawdopodobniej jest jskis problem z czujnikiem temp. silnika (plynu chlodzacego). ECU bedzie dostawac zly odczyt temp. zazwyczaj nizsza i jak to sie odbywa na zimniejszym silniku wtryskuje wieksza dawke paliwa i sie zalewa, mieszanka jest za bogata. Na zimniejszym bedzie lepiej palil a na rozgrzanym ciezej. Jak nie chce odpalic to po kilku probach wystarczy wykrecic swiece i jak sa czarne odymione i do tego wilgotne od paliwa tzn. ze silnik jest zalewany paliwem. Z rana przed odpaleniem nalezy podlaczyc vaga i sprawdzic temp. silnika, powinna byc mniej wiecej jak temp. otoczenia.
Ten silnik wedlug specyfikacji ma pracowac na PB 95 i nie powinno byc z tym zadnego problemu.

Maksiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Maksiu » 05 kwie 2011, 14:45

To musze zmienic mechanika,bo on uwaza ze czujnik temp. nie ma wplywu na prace silnika i jego ewentualne gasniecie.Jak pytalem go o swiecaca kontrolke Air Bag to kazal mi sam szukac gdzie jest sterownik :O Co do paliwa to tez wiem ze moge tankowac 95.Cholera wie co jest grane.
https://www.facebook.com/WWWFL340COM
Bylo A6 C4 2.6 V6 SE
A6 C5 2.4 V6 Sline

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 05 kwie 2011, 19:47

Ten drugi błąd dotyczy przepustnicy, dokładnie przerwy w jej zasilaniu bo jest to przepustnica elektroniczna nie tradycyjna z linką gazu.
Proponuję sprawdzić wtyczkę wpiętą do przepustnicy i stan okablowania.
Dla pewności proponuję przeprowadzić adaptację przepustnicy przy pomocy vaga, jeśli przejdzie pomyślnie to z przepustnicą najprawdopodobniej wszystko jest ok o ile za trochę nie powróci błąd jej dotyczący.
Pewne błędy mogą być wynikiem innych błędów.
Trzeba umieć korzystać z Vaga i posprawdzać podstawowe parametry i sprawdzić stan świec zapłonowych jak wcześniej pisałem.
Ten twój mechanik to nie wiem czy Ci zdoła pomóc jeśli mówi że zmiana temp. silnika nie wpływa na korekcję wtrysku paliwa.

Maksiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Maksiu » 06 kwie 2011, 01:03

To musze poszukac jaki numer ma ten czujnik temperatury i podjade do Audi,ciekawe ile mnie skasuja za ta "przyjemnosc" Vag-a w ogole nie znam jeszcze,umiem tylko zrobic auto scan ;-) Zaczne wymieniac i grzebac,moze dojde do tego.A co do przepustnicy to chyba poszukam kogos bardziej oblatanego w Vagu.
Co ciekawe ww.gasniecie wystepuje raz na jakis czas.Nie ma na to zadnej reguly.Potrafi sprawiac klopoty kilka razy dziennie jak i potrafi nie uprzykrzac zycia przez tydzien i dluzej.
https://www.facebook.com/WWWFL340COM
Bylo A6 C4 2.6 V6 SE
A6 C5 2.4 V6 Sline

Awatar użytkownika
lekarz12_18
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 lis 2009, 17:02
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: lekarz12_18 » 06 kwie 2011, 01:14

Maksiu mechanika zmień na 100%, nawet średnio rozgarnięty powinien wiedzieć że czujnik temp nie jest tylko żeby dobrze wyglądał. Poszukaj instrukcji do adaptacji przepustnicy, jest na forum, ja pamiętam tylko do swojego protokołu czyli KWP-1281, a Ty pewnie masz juz KWP-2000 ;) Ale zapewniam że nie jest to skomplikowane, dasz radę :) Resztę wyjaśnił już kolega fassi1, chociaż jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem, żeby czujnik temp. powodował gaśnięcie, raczej są to problemy z odpalaniem i większe spalanie.
Rzeki przepłynąłem, góry pokonałem, wjechałem na polską drogę - wahacz połamałem :-)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 06 kwie 2011, 09:34

17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit

To błąd skracania dolotu raczej, a nie przepustnicy. Sprawdź wtyk od elektrozaworu skracania.
Pozdrawiam,
Krisker

Maksiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Maksiu » 06 kwie 2011, 10:45

lekarz12_18 mechanika na pewno zmienie,ten mi zostal polecony przez znajomych uzytkownikow Audi w UK :O to ja juz im wspolczuje ;-)
A czy moze to byc filtr paliwa? objawy sa podobne.Tak czy tak go wymienic bede musial bo nie wiem kiedy byl wymieniany.

krisker a gdzie ten wtyk znajde? albo jaki ma numer ta czesc to zlokazlizuje ja w etc-e.
https://www.facebook.com/WWWFL340COM
Bylo A6 C4 2.6 V6 SE
A6 C5 2.4 V6 Sline

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 06 kwie 2011, 11:21

Tutaj (zdjęcie zapożyczone z Allegro).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam,
Krisker

Maksiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Maksiu » 06 kwie 2011, 11:32

Dzieki za zdjecie,a mozesz dokladniej wyjasnic co mam sprawdzic? Czy dobrze styka na co zwrocic uwage? Dzieki !

Co do czujnika to warto kupic oryginal z salonu Audi czy odpowiednik? oba sa zielone a roznica w cenie olbrzymia.
34 funty w Audi ,16 funtow w eurocarparts.
https://www.facebook.com/WWWFL340COM
Bylo A6 C4 2.6 V6 SE
A6 C5 2.4 V6 Sline

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 06 kwie 2011, 13:12

Skoro pokazuje przerwę w obwodzie, to trzeba sprawdzić wtyk i przewód do niego idący. Albo zaśniedziałe styki we wtyku, albo przetarty gdzieś po drodze przewód. A co do czujnika temperatury - IMO może być spokojnie zamiennik. Mam takowy od roku i działa bez zarzutu.
Pozdrawiam,
Krisker

Maksiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Maksiu » 06 kwie 2011, 13:24

Tak sobie mysle,ze temperature na wskazniku pokazuje wlasciwa czyli 90* ale rozgrzanie sie do tej temperatury mu troche zajmuje.Jezdze do pracy zawsze ta sama droga i rozgrzewa sie mi w tym samym miejscu na trasie +/- 500 jesli jest zimno na dworzu to ciut pozniej.Az dzis sprawdze jadac do pracy.To kupie z eurocarparts czujnik ,reszta pojdzie na filtr paliwa ;)
https://www.facebook.com/WWWFL340COM
Bylo A6 C4 2.6 V6 SE
A6 C5 2.4 V6 Sline

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 06 kwie 2011, 13:31

Temperatura na wskaźniku to nie to samo, co odczytuje ECU.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 06 kwie 2011, 14:39

krisker pisze:17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit

To błąd skracania dolotu raczej, a nie przepustnicy. Sprawdź wtyk od elektrozaworu skracania.
nie umialem wlasnie za bardzo dopasowac tego bledu i podejrzewalem przepustnice.
Dobrze mowisz, moze tez byc cos ze zmiana dolotu, ten zawor powinien zalaczac sie przy okolo 4000rpm skracajac dolot powietrza w kolektorze, to jest ten tloczek z podlaczonym podcisnieniem na przodzie kolektora pod cewka, latwo sie rozbiera i dobrze jest calosc wysunac z kolektora i wyczyscic.

Maksiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Maksiu » 07 kwie 2011, 09:49

Zaczalem coraz bardziej podejrzewac ww. przez was czujnik.Wrocilem z pracy wczoraj,pogonilem chwile auto ,dojechalem do domu.Zgasilem i juz nie zapalil na cieplym,na zimnym idzie bez klopotu.Zauwazylem tez ze pojawia mu sie jakby "turbo dziura" czujnik zamowiony,po wymianie dam znac czy sie polepszylo.

[ Dodano: 2011-05-05, 13:41 ]
Mala aktualizacja tematu ;-)
Czujnik wymieniony,koszt na ebayu 6.50 gbp w salonie Audi 40 gbp.
Oryginalny czujnik jak go zobaczylem to byl pekniety wzdluz od gory po sama koncowke i jak to mialo dzialac?;)
Efekt "turbodziury" zniknal i auto przyspiesza plynnie bez dlawienia sie w okolicach 2000 rpm.
Po wymianie musze tylko sie zebrac i bledy skasowac,ale auto zaczelo jezdzic lepiej odpala za kazdym razem i juz nie szarpie.Wiec jesli auto CI szarpie nie odpala na cieplym silniku nie szukaj dalej tylko wymieniac czujnik temperatury plynu chlodzacego (obecne sa produkowane w kolorze zielonym).W silniku AML znajduje sie on w tym samym miejscu co w silniku 2.8 ponizej link ilustrujacy ;-)
http://forums.audiworld.com/showthread. ... emperature
Probowalem sam wymienic ale przy okazji polamalem przewod odmy ale juz go naprawilem ;-)

Mechanika tez juz zmienilem;-)
https://www.facebook.com/WWWFL340COM
Bylo A6 C4 2.6 V6 SE
A6 C5 2.4 V6 Sline

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja