[ A6 C5 2.5 Tdi] Zaworki zwrotne oleju jak sprawdzić
[ A6 C5 2.5 Tdi] Zaworki zwrotne oleju jak sprawdzić
Witam, jestem na etapie wymiany wałków plus hydraulika,zaczął stukac popychacz.Po zdjęciu dekli okazało się ze wałki są do wymiany, spadły dwie dzwigienki, innych objawów oprócz stukania nie miałem. Kazałem mechanikowi wymienic odmę. Dzisiaj do mnie zadzwonił że przy odkręcaniu przewodu doprowadzającego olej do turbo przy podstwaie filtra oleju nie wyciekło nic oleju.Twierdzi że coś jest nie w porządku i mówi o wymianie zaworków zwrotnych oleju. Nie wiem czy na postoju powinien znajdowac się w przewodzie do turbo olej czy dopiero jak pompa zacznie podawac.Jak można sprawdzic ewentualnie te zaworki , odnośnie turbo nie działo się nic niepokojącego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
- Lokalizacja: Hajnówka
marycha,
jak sama nazwa wskazuje "zaworki zwrotne" to służą do tego żeby olej z głowic nie spływał poprzez kanały olejowe w bloku do misy wtedy gdy silnik nie pracuje, w momencie jak twój mechanik odkręcił przewód od smarowania turbiny i oleju tam nie ma to 99,9% ze zaworki (zaworek) nie trzyma
weź pod uwagę ze jak olej spłynie, to po uruchomieniu przez kilka lub kilkanaście sekund jest niedostatek ciśnienia oleju w całej magistrali olejowej (a na głowicach można powiedzieć ze porostu jest jego brak
)
ZAWORKI DO WYMIANY
jak sama nazwa wskazuje "zaworki zwrotne" to służą do tego żeby olej z głowic nie spływał poprzez kanały olejowe w bloku do misy wtedy gdy silnik nie pracuje, w momencie jak twój mechanik odkręcił przewód od smarowania turbiny i oleju tam nie ma to 99,9% ze zaworki (zaworek) nie trzyma
weź pod uwagę ze jak olej spłynie, to po uruchomieniu przez kilka lub kilkanaście sekund jest niedostatek ciśnienia oleju w całej magistrali olejowej (a na głowicach można powiedzieć ze porostu jest jego brak

ZAWORKI DO WYMIANY
