Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] ÂŚwiatła dzienne

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mucia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2008, 01:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mucia » 29 mar 2011, 11:05

Poczekaj bo chyba nie rozumiem. W twoim mijania są Xenonowe a drogowe zwykłe żarówki, a tylko jak załączysz drogowe to zapala się wszystko tak ? Jeśli w drogowych masz zwykłe żarówki to nie ma to żadnego wpływu. Jest jedno ale!!! Ja u siebie nie posiadam żadnego modułu świateł a nie wiem jak to jest w nowszych A6 np 2002 i wyżej?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 29 mar 2011, 14:07

Ksenony robią i za światła mijania i za drogowe - posiadają ruchome przesłony, które podczas normalnej jazdy odcinają snop światła tak, żeby nie świeciły za wysoko.

Gdy włączam drogowe to jednocześnie podnoszą się przesłony i zapalają się dodatkowe żarówki H1 - słychać na zewnątrz auta charakterystyczny stuk przesłon. Można powiedzieć, że gdy jadę "na długich" to mam z przodu 4 światła mocno świecące na wszystkie strony.

Technicznie jest to rozwiązane bardzo prosto - żarówki i cewki podnoszące przesłony są po prostu połączone szeregowo.

Ale utrudnia to nieco wprowadzenie wcześniej wymienionej modyfikacji.

ÂŻadnego modułu chyba nie ma - jeszcze nie grzebałem ale zdaje mi się, że tu też wszystko jest na prostych przekaźnikach.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 29 mar 2011, 15:07

mucia pisze: Tak więc montujemy diodę lutowniczą (sygnał nie może wracać na deskę rozdzielczą do zegarów) na bezpieczniku nr 19 i wszystko działa. Dla wyjaśnienia to dioda niebieska to ta na zegarach po środku :p
ale jak właczysz drogowe to ta dioda normalnie swieci sie ?

Awatar użytkownika
mucia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2008, 01:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mucia » 29 mar 2011, 16:48

Jak włączysz drogowe to niebieska lampka się normalnie zapala, ale teraz jeszcze delikatnie mruga bez zapalonych drogowych bo wraca się prąd do zegarów z W/W modułu . Jutro to ogarnę montując diodę prostowniczą:) koszt 3zł tylko Ja kupiłem 8A.

MWX... myślę że u Ciebie też bez problemu da radę to zrobić bo i tak cały układ będzie działał prawidłowo.

Byłem na badaniu technicznym i powiedziałem diagnoście że włączyli mi to w serwisie Audi i czy mogę na czymś takim jeździć? Powiedział że tak i że jest to oryginalne oświetlenie hahahaha Ten moduł co ja mam jest ustawiony na 18% tylko nie wiem czy świeci z mocą 18% czy też 82% <mysli> zapomniałem się spytać ;)
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2011, 16:00 przez mucia, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 29 mar 2011, 22:51

mucia pisze: MWX... myślę że u Ciebie też bez problemu da radę to zrobić bo i tak cały układ będzie działał prawidłowo.
Wiem że da się to zrobić, obczajałem temat jak na jesień regenerowałem sobie lampkę.

Tyle, że dziś oglądałem dokładnie moje lampy i nigdzie nie znalazłem na nich żadnych literek RL. To oznacza, że upierdliwy policjant może się doczepić. Napisz proszę gdzie Ty je tam znalazłeś, bo może źle patrzę.

Tak w ogóle to popełniłem wcześniej błąd pisząc o H1 - tam są chyba jednak H7.

Tak, czy inaczej - części do zmajstrowania urządzenia jadą już do mnie pocztą (27pln z przesyłką) :p Jak znajdę chwilę to zrobię tak, żeby można to było łatwo i szybko unieszkodliwić.

EagleOne
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 01 kwie 2011, 00:59
Lokalizacja: Katowice

Post autor: EagleOne » 01 kwie 2011, 01:15

Fajna sprawa ten Moduł w A6
Na Bi-Xenonie niestety nie dziala, ale na Xenonie super sprawa
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2011, 09:38 przez EagleOne, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 02 kwie 2011, 02:40

EagleOne pisze:naprawdę ja bym sie bal jezdzic z takimi lampami które mają po 2 drogowe na lampe :) juz nawet nie policji ktora zatrzymalaby mi za to dowód ale tego ze wystrzela kiedys klosze , przeciez to jest ogromna temperatura !!! wieksza kaluza w zimną noc i bach bach jak na filmach.
Nie boję się eksplozji, ponieważ jest to wyposażenie fabryczne, kod z bagażnika 8ED, fabrycznie montowane lampy marki Hella.

Moim zamiarem nie jest wywołanie kłótni, ale proszę, nie próbuj udowodnić mi, że nie potrafię zrozumieć działania tak prostego urządzenia jak lampa samochodowa. Do tego wymagane są wiadomości z zakresu wiedzy gimnazjalnej, a mi jakimś cudem udało się nawet zdobyć parę literek do zapisania przed nazwiskiem.

Zanim porównasz mnie do właścicieli Golfów których nabijacie w butelkę sprawdź proszę jak sytuacja wygląda tak na prawdę, szukając informacji choćby na forum (szukaj informacji dotyczących ksenonów w poliftowych C5)
EagleOne pisze: i daj znać prosze coś tam wymodził za 27 zł i czemu to musiało iść aż pocztą. Chce zobaczyc tego pająka :D
Nie lubię na pająka, płytka jest bardziej cywilizowana. Nic odkrywczego nie klecę - najprostszy na świecie regulator PWM, oparty na timerku 555 i jednym silnym mosfet'cie. Zamówiłem graty pocztą, bo nie śpieszyło mi się, nie chciało wychodzić z domu i nie opłacało jeździć w ich poszukiwaniu po mieście - wszak ropa zaczyna osiągać ceny z kosmosu...

Awatar użytkownika
mucia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2008, 01:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mucia » 02 kwie 2011, 05:49

PANOWIE !!!! Chyba troszkę schodzimy z tematu ? Nie ma co się szarpać bo prowadzimy tutaj wymianę poglądów i spostrzeżeń!!! Jak chcecie sobie <klotnia> to PW <nerwus>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 05 kwie 2011, 02:13

Wykonanie instalacji w reflektorach z biksenonami bez cięcia przewodów wymaga zakupienia kilku zabawnych elementów - paru nietypowych złączek i diód prostowniczych, dlatego w moim wypadku zabawa trochę potrwa.

Jak uda mi się wprowadzić pomysł w życie postaram się opisać sposób podłączenia i zrobić spis potrzebnych elementów.

Na razie w efekcie rzeźbienia powstało tyle:
Obrazek

Podczas instalowania będę musiał przeprowadzić przewód od włącznika świateł do przegrody silnikowej. Zastanawiam się w jaki sposób dostać się do tego miejsca w którym przez gródź przechodzą kable - czy wystarczy zdemontować licznik?

Zastanawiam się jeszcze, czy można puścić prąd przez włącznik bez pośrednictwa jakiegoś przekaźnika. Czy normalne światła pozycyjne mają jakiś przekaźnik, czy cały prąd płynie przez włącznik? Pytam, bo jeśli tak, to by znaczyło że włącznik jest przystosowany do takich obciążeń jakim chcę go poddać (właściwie obciążę go słabo - max jakieś 2,5A)

Awatar użytkownika
mucia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2008, 01:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mucia » 05 kwie 2011, 08:20

Wszystko idzie z przełącznika świateł. Możesz spokojnie wziąć prąd z włącznika.

Shrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 03 kwie 2011, 13:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek » 06 kwie 2011, 13:02

Tak czytam i może to pomoże komuś w podjęciu decyzji więc się dopiszę. Też miałem opory przed
"wioskowym" wyglądem, bo wiadomo, że to taka dokładka jest w sumie, ale bardzo dużo zależy od tego,
co i jak zamontujemy wg mnie. Z racji tego, że na prawdę jeżdżę bardzo dużo, krótkich dystansów
głównie po mieście, na co dzień, postanowiłem zaryzykować i coś zmontować. Głownie zależy mi na
przedłużeniu życia D2S i przetwornic, w innym wypadku bym się tego nie podjął, a dobrze wiecie, że warto.
Dostałem od kumpla taki zestawik Helli, z wszelkimi homologacjami, okablowaniem i pobawiłem się wczoraj
ostatecznie i efekt w sumie nie jest zły. Wg mnie, nie zepsuło nic w wyglądzie, nie stanowi problemu
zamontowanie, nasze kratki w C5 są miękkie i daje się pięknie nożykiem wyrezać co potrzeba, podłączenie,
to już pryszcz, kabelki w rurkę, wszystko jest zacnie i bezpiecznie jak w oryginale powinno być,
a efekt zobaczcie na fotkach (marne z telefonu i auto brudne), jak umyję i wypoleruję, zrobię godniejsze :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Myślę, że nie szpeci aż tak, jak to niektórzy sugerują i nie trąci tandetą. Można oczywiście zmontować
dłuższe, jest na to miejsce, pod sam halogen aż, ale miałem takie, dałem takie, czy ładniej byłoby
z długimi? pewnie, że inaczej by świeciły, dłuższa listewka światłą, ale czy zmieniłoby to aż tak sytuację?

Nie pomyślałem i nie zrobiłem fotostory przy montażu, ale sprawa jest tak błaha, że szkoda zachodu.
Wycięcie jednej poziomej listewki w kratce, obudowa wchodzi idealnie w ten wymiar (25mm wysokość)
potem od tyłu czarnym klejem na gorąco pięknie zaklejone dookoła, nic nie lata, nie trzęsie i nie ma opcji
uszkodzenia podczas jazdy nawet na bardzo nierównym bruku, co też ma znaczenie, trzyma się kupy.

Awatar użytkownika
Nobody83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 27 sie 2010, 17:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Nobody83 » 06 kwie 2011, 14:10

Zdjęcie robione telefonem ale tak to u mnie wygląda. ÂŚwiecą bardzo ładnie, bardzo jasno a i całkiem całkiem jak dla mnie to wygląda.


Obrazek

Shrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 03 kwie 2011, 13:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek » 06 kwie 2011, 14:43

No, to nie jestem jedyny "wieśniak" w tym gronie, do tego zadowolony :)

Awatar użytkownika
mucia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2008, 01:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mucia » 06 kwie 2011, 17:45

Zakładam, że po zapaleniu świateł, ,,dzienne'' gasną ?

Shrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 03 kwie 2011, 13:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek » 06 kwie 2011, 17:50

Oczywiście. Działają wraz z automatem świateł, po włączeniu silnika dopiero, kiedy przełącznik na 0
załączają si same dzienne, po włączeniu pozycji świeci się deska, pozycje i dzienne, po włączeniu
mijania gasną dzienne. ÂŻeby same pozycyjne świeciły, ja zrobiłem włączanie ich przy zgaszonym
silniku, poprzez kierunkowskaz, taka opcja mi pasuje najbardziej, jak kto lubi.

Zdjęcia nie oddają mocy, bo zrobiłem z opcją HDR, inaczej była wielka biała plama, tak widać linię
świateł i ogólny efekt, a świecą mocno i czysto biało, nie oślepiając jednocześnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga