Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8T 150KM] Nie ma mocy, muli sie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
studentpollub
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: studentpollub » 24 mar 2011, 14:16

Sorki ze tak późno ale dopiero dzis zrobiłem test.
Na 4 biegu od 2 do 5000 trzeba mi az 19 sekund. kurde nie wiem co jest nie tak. dotego mam takie sporadyczne pojedyńcze szarpnięcie na postoju na jałowym. zadnych błedów nie mam. z manometrem jeżdzę i jak wcisnę w podłogę to ciśnienie wstaje od 2000 obr i trzyma aż do 5000. tylko dlaczego przy 5000 mam aż 0,9 bar.??

wojtus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: wojtus1984 » 29 mar 2011, 08:33

U mnie trzymało ciśnienie identycznie jak u Ciebie jak miałem zabity katalizator (do tego auto wkręcało się tylko do 5.5 tys obrotów, a po przekroczeniu 5 tys. było czuć jak by coś przerywało, szarpało) . Teraz jak zrobiłem przelot to już nie trzyma tego ciśnienia, ale auto znacznie szybciej jedzie i ciągnie ładnie aż do odcięcia zapłonu. Z zabitym katem miałem czas ok. 27s, a teraz mam 20s. Pokombinuje trochę jak będę miał trochę wolnego czasu i ograniczę przepływ spalin przez strumienicę i wtedy zobaczę jak auto będzie jechać.

studentpollub
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: studentpollub » 29 mar 2011, 09:05

no to jak ja z katem mam kolo 20 a tym bez to wychodzi na to ze moj kat jest OK. kurde tylko wlasnie dlaczego to cisnienie wzrasta az ponad 0,9 bar. Nie wiesz przypadkiem czy nie moze byc to wina tego N75?? Chociaż działa on prawidłowo i wstaje elegancko cisnienie od 2000 z kawałkiem i trzyma.

wojtus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: wojtus1984 » 30 mar 2011, 06:28

Weź pod uwagę, że moje auto ma napęd na 4 koła (quattro) a to dodatkowy opór przy rozpędzaniu i dodatkowe sekundy...:) Przydałby się pomiar jeszcze któregoś z kolegów z forum (szczęśliwego posiadacza sprawnego 180 konnego silnika) dla porównania i wyciągnięcia prawidłowych wniosków. studentpollub, sprawdź jeszcze czy zawór N75 działa prawidłowo tzn. zrób loga z kanału 2 i kanału z prędkością obrotów np. 25 jednocześnie żeby sprawdzić czy masz sprawny zawór. Patrz mój wynik 3 posty wyżej i wyciągniesz wnioski czy działa prawidłowo czy nie :)

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 30 mar 2011, 20:53

wojtus1984 pisze: Przydałby się pomiar jeszcze któregoś z kolegów z forum (szczęśliwego posiadacza sprawnego 180 konnego silnika) dla porównania i wyciągnięcia prawidłowych wniosków.
ja sie pisze, sprawdze mozliwie najszybciej.
Teraz mam seryjny kat i seryjna moc sprawdzona na hamowni.
Zamowilem rowniez ten zamiennik katalizatora to bede mogl porownac czy jest roznica (ale dopiero w sobote montaz)


EDIT:
bylem ze szwagrem na A4 i sprawdzalismy czas VCDS'em od 2 tys do 5 tys,
silnik na 4 biegu potrzebuje niecale 24 sek zeby sie wkrecic.
Przy okazji sprawdzilismy doladowanie turbiny oraz sprawnosc przeplywki, wszystko ok.
Niestety nie udalo mi sie wyrzucic katalizatora, moze w tygodniu, ewentualnie w nastepna sobote.

wojtus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: wojtus1984 » 03 kwie 2011, 13:56

Kolego BartG60, ale dokładnie jaki masz silnik(150 km czy 180 km)? Piszesz że sprawdzałeś moc na hamowni i ile dokładnie wyniosła? Ja taki czas (26s) miałem na zabitym katalizatorze a teraz mam 20s na strumienicy. Dzisiaj dokonałem modyfikacji strumienicy polegającej na zwężeniu wyjścia na końcu i po zamontowaniu jutro sprawdzę co i jak będzie sie działo z doładowaniem. Też bym pojechał na hamownie i sprawdził swoje auto ale mi już się dukaty kończą i muszę poczekać trochę do wypłaty:)

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 03 kwie 2011, 17:33

wojtus ja mam AJL 180KM, na katalizatorze wyszlo mi 23.6 s od 2 do 5 tys.
Zaowazylem ze auto jezdzace non-stop po miescie zamula sie (spalanie 12.5L/100km),
przy pierwszym pomiarze auto slabo ciagnelo, jednak jak katalizator sie rozgrzal to bylo o wiele lepiej.
Ponizej masz moj wykres oraz przyspieszenie na YT :)



Obrazek

wojtus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: wojtus1984 » 03 kwie 2011, 23:09

No faktycznie przyśpieszenie robi pozytywne wrażenie..:) Też miałem podobnie jak miałem zabity katalizator (nie tyle co za bity co odkleił się od ścianek i zatykał wylot) czyli auto zamulało, ale jak dobrze go rozgrzać to odżywał. Możliwe ze masz tez jakąś małą dolegliwość z katalizatorem. Dodam ze przed wywaleniem kata miałem identyczne średnie spalanie. Teraz mam 9.5-10l średnio, a delikatnie nie jeżdzę i testuje napęd quattro jak tylko mam taka możliwość... <rotfl> Po wykresie widać że masz problemy na wyższych obrotach (od 5 tys) prawdopodobnie kat, ale expertem w analizowaniu wykresów z hamowni nie jestem. U mnie na kacie powyżej 5 tys. auto zwalniało i na max wkręcał się do 6.5 tys. a teraz ciągnie do odcięcia <radocha> .

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 08 kwie 2011, 20:21

wojtus1984 pisze:No faktycznie przyśpieszenie robi pozytywne wrażenie..:) Też miałem podobnie jak miałem zabity katalizator (nie tyle co za bity co odkleił się od ścianek i zatykał wylot) czyli auto zamulało........

jutro bede wyrzucal katalizator <luzik>
mialem oddac do hydraulika (tlumikarza) ale zaden nie chcial mi tego zrobic,
chcieli wzywac mechanika zeby rozebral filtr itd. hehehe....
Ogolnie porazka i tagedia, a ceny !!!! 200-300 PLN buahahahaha... <szok>
Jak zwykle sam wszystko musze zrobic, pare browarkow i bedzie zrobione.

mam komplet uszczelek, srub oraz szpilki
(jak by sie jakas ukrecila)
Wymienie odrazu oliwe i wszystkie filtry.

EDIT:
Ok po robocie, wszystko poszlo elegancko.
Faktycznie auto zaczelo zwawiej reagowac na pedal gazu oraz nie mam juz takiego delikatnego szarpania
(jak by go przytykalo) Jedzie pierwsza klasa.
Jak bede mial chwile to sprawdze przyspieszenie na 4 biegu.

wojtus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: wojtus1984 » 06 maja 2011, 21:45

Jak BartG60, udało ci się zmierzyć czas po wstawieniu strumienicy? Masz może u siebie zamontowany wskaźnik doładowania, żeby zobaczyć jak się zachowuje ciśnienie doładowanie do obrotów?.
Przeszukałem trochę internet i znalazłem ciekawy temat, jak powinno wyglądać doładowanie na 4 biegu w "prawie" sprawnym aucie z silnikiem AJL. Myślę, że jak wstawię link do oryginalnego tematu na innym forum to autor się nie pogniewa...:)
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=55590

Analizując logi można stwierdzić, że coś jest nie halo z przepływką (max. 133 przy 6 tys. co daje po przeliczeniu 166KM, powinno być min. 144). Czas od 2 tys do 5 tys. na 4 biegu 12s... :]

toom_ek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2011, 22:48
Lokalizacja: PL

Post autor: toom_ek » 30 maja 2011, 22:59

witam, podepnę się pod temat i zapytam gdzie i pod co zamontować wskażnik doładowania i może ktoś podrzuci link do dobrych i sprawdzonych wskaźników,pozdrawiam.
toom_ek

Online
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2693
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 31 maja 2011, 12:13

toom_ek, mój wskaźnik kosztował 88zł i wszystko jest OK. ;-)

http://allegro.pl/wskaznik-boost-mroczn ... 60732.html


Turbina leci mi ok 0.7 - 0.8.

Obrazek

a6-c5-18t-180km-ajl-doc-str7-vt20912,90.htm
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

toom_ek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2011, 22:48
Lokalizacja: PL

Post autor: toom_ek » 31 maja 2011, 22:23

toom_ek, mój wskaźnik kosztował 88zł i wszystko jest OK. ;-)
, ok dzięki , napisz jeszcze jak go zamontować ? bo nie mam pojęcia ,pozdrawiam.
toom_ek

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 01 cze 2011, 22:19

wojtus1984 pisze:Jak BartG60, udało ci się zmierzyć czas po wstawieniu strumienicy? Masz może u siebie zamontowany wskaźnik doładowania, żeby zobaczyć jak się zachowuje ciśnienie doładowanie do obrotów?
witam (przegapilem temat) ale odpowiadajac na Twoje pytania to nie sprawdzalem ani czasów ani doładowania,
jednak silnik jest bardziej elastyczny.
P.S.
Mialem plan zrobic teraz jakis program na ok 200KM ale tez nie moge sie do tego zebrac :)
(szukam drugiego sterownika który bedzie mial procesor wielokrotnego programowania bo ten co jest u nas w AJL to lipa.)

TOTALNY BRAK CZASU !!!
ale sie ograne w koncu ;p
wojtus1984 pisze:....... Czas od 2 tys do 5 tys. na 4 biegu 12s... :]
ile 12?? chyba na 3 biegu :)

wojtus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: wojtus1984 » 11 cze 2011, 13:56

Też mi to wygląda na podejrzane... Mój na 3 biegu ma 10s. BartG60, udało Ci się dostać do komputera w aucie? ja próbowałem i nie mogę odkręcić plastiku blokuje jakaś śrubka pod szybą do której nie mam dojścia a i całej puszki plastikowej nie udało mi się wyciągnąć.
Co do wielokrotnego programowania to wystarczy kupić tylko odpowiednią pamięć i nie potrzebny drugi sterownik. Jaka dokładnie siedzi pamięć w sterowniku silnika AJL?
Miał ktoś CHIP z ALLEDROGO w aucie bo cena jest kusząca...? Dodam że miałem podobnego pochodzenia chip (gotowe wsady na alledrogo) w innym aucie(golf 3 1.9tdi) i zrobiłem ok 100tys bez żadnej awari, tylko sprzęgło już do wymiany ;p

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga