Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5] Jakie amortyzatory do H&R -40 ?

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bart3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
Imię: Bartek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Kontakt:

[ A6 C5] Jakie amortyzatory do H&R -40 ?

Post autor: bart3k » 29 mar 2011, 20:24

Jakie amorki bedą dobrze współpracowały z takimi sprężynami?

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 01 kwie 2011, 12:24

A jakie byś chciał?
Bilstein B4, B6, B8 i ekwiwalentne innych producentów.

Awatar użytkownika
bart3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
Imię: Bartek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Kontakt:

Post autor: bart3k » 01 kwie 2011, 14:16

a czym sie różnią?jakie polecasz?nie za bardzo jestem kumaty w tym temacie :|

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 01 kwie 2011, 17:09

Zależy którą serie masz HRów. Jeździłem na Sport Spring H&R (to te czarne) z Bilstein B4 i powiem tak. Niżej i miękko. ÂŁajba nie była do końca, bo Sport Springi to sprężyny progresywne (w VAGach). W Audi mam z przodu B4 i z tyłu B6. B6 moim zdaniem w A6 to minimum. Auto staje się bardziej kontrolowane, nie wychyla się tak w zakrętach.
-40mm to podejrzewam podstawowa seria sprężyn (te czarne ;) ). Do takiej sprężyny możesz założyć dowolony amortyzator.
B4 to amortyzator gazowy do zawieszeń klasycznych
B6 to amortyzator gazowy jednorurowy do zawieszeń klasycznych. Jednorurowy oznacza większą trwałość, lepsze trzymanie - jest to amortyzator polecany dla ludzi, którzy chcą sztywniej bez większych zmian w zawieszeniu. Niestety róznica w cenie B4 do B6 jest spora. Plusem B6 jest jego regenerowalność - w centrali Bilstein w Wawce za ok. 50% ceny amortyzatora.
B8 to w zasadzie to samo co B6 ale do niskich zawieszeń - większych niż -40mm, czyli takich, które mogą współpracować z oryginalnym (normalnym) amortyzatorem. B8 są nieco sztywniejsze od B6. W autach, które w serii są nieco twardawe (jak np. C-klasa W202) B8 to niezły beton ;) A6 na pewno takim nie jest. Można się pokusić o założenie B8 bo zapewni to maksymalne obniżenie i precyzję auta, ale nasze duraliminiowe zawieszenie dostanie ostro po tyłku.
Polecam B6. Na poczatku auto stanie trochę wyżej i bardzo twardo. Po paru tysiącach zawiecha się ułoży, opadnie i troche zmiękknie. Po parudziesięciu tysiącach, B6 na trzepekach pokazuje 90%.To rewelacyjny wynik. Mimo, że te pomiary wsadzam między bajki ale daje jakiś obraz.

Awatar użytkownika
bart3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
Imię: Bartek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Kontakt:

Post autor: bart3k » 01 kwie 2011, 22:10

Mam czerwone -40 myślesz,że b6 będą najbardziej ok?jeśli na zimę wlecą seryjne sprężyny to nie będzie problemu?

Awatar użytkownika
molni89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 08 gru 2008, 21:32
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: molni89 » 02 kwie 2011, 09:00

ja mam b4 i odradzam te amortyzatory. głośno pracują przy niższych temperaturach. Prowadzenie bez zastrzeżeń.

Awatar użytkownika
KWACHU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 16 mar 2009, 07:44
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: KWACHU » 02 kwie 2011, 09:36

Amortyzatory głosno pracują?????? Pierwszy raz spotkałem się z taką opinią. Niby co ma tam głośno pracować <mysli>


CAMEL.... super rozwinąłeś temat amorów z bilstein-a. Zakupie na tył B6 a w niedalekiej przyszłości na przód też...Zobaczymy czy cena warta jakości.Dzięki za rady.
----- 1.9 TDI ... 160 KM i 370 Nm------

Awatar użytkownika
Lukash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 179
Rejestracja: 23 kwie 2010, 11:33
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Lukash » 02 gru 2012, 16:29

odświeżę trochę temat.

amorki jak miałem do wymiany tak mam, ale chciałem się zapytać o te Bilstein B6. mam klasyczne zawieszenie i jak by one się sprawowały. nie chciał bym by auto poszło mi za dużo w górę.
Robert Ferrari czeka

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl