[ A6 C5] Jakie amortyzatory do H&R -40 ?
- bart3k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 459
- Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
- Imię: Bartek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin/Piaski
- Kontakt:
[ A6 C5] Jakie amortyzatory do H&R -40 ?
Jakie amorki bedą dobrze współpracowały z takimi sprężynami?
Na forum A6Klub.PL miałem 1.9, dalej było 2.5...teraz czas Pb 2.4? 3.0? a może 2.7?
- bart3k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 459
- Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
- Imię: Bartek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin/Piaski
- Kontakt:
a czym sie różnią?jakie polecasz?nie za bardzo jestem kumaty w tym temacie 

Na forum A6Klub.PL miałem 1.9, dalej było 2.5...teraz czas Pb 2.4? 3.0? a może 2.7?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
Zależy którą serie masz HRów. Jeździłem na Sport Spring H&R (to te czarne) z Bilstein B4 i powiem tak. Niżej i miękko. ÂŁajba nie była do końca, bo Sport Springi to sprężyny progresywne (w VAGach). W Audi mam z przodu B4 i z tyłu B6. B6 moim zdaniem w A6 to minimum. Auto staje się bardziej kontrolowane, nie wychyla się tak w zakrętach.
-40mm to podejrzewam podstawowa seria sprężyn (te czarne
). Do takiej sprężyny możesz założyć dowolony amortyzator.
B4 to amortyzator gazowy do zawieszeń klasycznych
B6 to amortyzator gazowy jednorurowy do zawieszeń klasycznych. Jednorurowy oznacza większą trwałość, lepsze trzymanie - jest to amortyzator polecany dla ludzi, którzy chcą sztywniej bez większych zmian w zawieszeniu. Niestety róznica w cenie B4 do B6 jest spora. Plusem B6 jest jego regenerowalność - w centrali Bilstein w Wawce za ok. 50% ceny amortyzatora.
B8 to w zasadzie to samo co B6 ale do niskich zawieszeń - większych niż -40mm, czyli takich, które mogą współpracować z oryginalnym (normalnym) amortyzatorem. B8 są nieco sztywniejsze od B6. W autach, które w serii są nieco twardawe (jak np. C-klasa W202) B8 to niezły beton
A6 na pewno takim nie jest. Można się pokusić o założenie B8 bo zapewni to maksymalne obniżenie i precyzję auta, ale nasze duraliminiowe zawieszenie dostanie ostro po tyłku.
Polecam B6. Na poczatku auto stanie trochę wyżej i bardzo twardo. Po paru tysiącach zawiecha się ułoży, opadnie i troche zmiękknie. Po parudziesięciu tysiącach, B6 na trzepekach pokazuje 90%.To rewelacyjny wynik. Mimo, że te pomiary wsadzam między bajki ale daje jakiś obraz.
-40mm to podejrzewam podstawowa seria sprężyn (te czarne

B4 to amortyzator gazowy do zawieszeń klasycznych
B6 to amortyzator gazowy jednorurowy do zawieszeń klasycznych. Jednorurowy oznacza większą trwałość, lepsze trzymanie - jest to amortyzator polecany dla ludzi, którzy chcą sztywniej bez większych zmian w zawieszeniu. Niestety róznica w cenie B4 do B6 jest spora. Plusem B6 jest jego regenerowalność - w centrali Bilstein w Wawce za ok. 50% ceny amortyzatora.
B8 to w zasadzie to samo co B6 ale do niskich zawieszeń - większych niż -40mm, czyli takich, które mogą współpracować z oryginalnym (normalnym) amortyzatorem. B8 są nieco sztywniejsze od B6. W autach, które w serii są nieco twardawe (jak np. C-klasa W202) B8 to niezły beton

Polecam B6. Na poczatku auto stanie trochę wyżej i bardzo twardo. Po paru tysiącach zawiecha się ułoży, opadnie i troche zmiękknie. Po parudziesięciu tysiącach, B6 na trzepekach pokazuje 90%.To rewelacyjny wynik. Mimo, że te pomiary wsadzam między bajki ale daje jakiś obraz.
- bart3k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 459
- Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
- Imię: Bartek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin/Piaski
- Kontakt:
Mam czerwone -40 myślesz,że b6 będą najbardziej ok?jeśli na zimę wlecą seryjne sprężyny to nie będzie problemu?
Na forum A6Klub.PL miałem 1.9, dalej było 2.5...teraz czas Pb 2.4? 3.0? a może 2.7?
Amortyzatory głosno pracują?????? Pierwszy raz spotkałem się z taką opinią. Niby co ma tam głośno pracować 
CAMEL.... super rozwinąłeś temat amorów z bilstein-a. Zakupie na tył B6 a w niedalekiej przyszłości na przód też...Zobaczymy czy cena warta jakości.Dzięki za rady.

CAMEL.... super rozwinąłeś temat amorów z bilstein-a. Zakupie na tył B6 a w niedalekiej przyszłości na przód też...Zobaczymy czy cena warta jakości.Dzięki za rady.
----- 1.9 TDI ... 160 KM i 370 Nm------