Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 ] Nierówna praca silnika - niskie obroty

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
darekostap
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 21 lip 2008, 22:07
Lokalizacja: Częstochowa

[ A6 C5 ] Nierówna praca silnika - niskie obroty

Post autor: darekostap » 30 paź 2008, 11:49

witam serdecznie mam a6 2,5 tdi 180 koni Q ASB, mam taki problem że na niskich obrotach silnik nie równo pracuje tzn dość znacznie falują obroty jak sie doda gazu to sie uspokaja? oco może chodzić sprawa jest dość pilna
Ostatnio zmieniony 15 sty 2009, 13:20 przez darekostap, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
ShoofeL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1103
Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: ShoofeL » 30 paź 2008, 14:37

Choćby tak kolego :

[A6 C5 2,5 TDI 180] Nierówna praca silnika - niskie obroty

przekopiuj sobie to i wklej :-)

A to -> [A6 C5 2,5 TDI 180] to jest tag :-) (od tego zaczynamy temat - zawiera model twojej A6... tak na przyszłość)

:-)

Awatar użytkownika
Murzyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 506
Rejestracja: 28 sie 2008, 14:38
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Murzyn » 30 paź 2008, 14:51

Ciekawa dyskusja o nazywaniu tematow, ale chyba mozna koledze poprawic i pomoc w problemie.


Zacznij od sprawdzenie wszystkich filtrow, odmy a na koncu hydrauliki. Vagiem sprawdzisz w jakim stanie sa wtryski. To powinno rozwiac watpliwosci co jest przyczyna

ArturJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 21 gru 2008, 12:52
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: ArturJ » 15 sty 2009, 13:14

Murzyn pisze: Vagiem sprawdzisz w jakim stanie sa wtryski. ...
Zdaje sie ze mam coś podobnego,
W jaki sposób sprawdzic vagiem wtryski?

roberte313
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 03 wrz 2010, 15:10
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: roberte313 » 27 lut 2011, 15:40

witam odświeżę temat tak wczesny ponieważ najbardziej pasują objawy jakie dolegają mojej kunie :
po odpaleniu na zimno obroty wskazują koło 1050obrotów i systematycznie się zmniejszają aż dojdą stopniowo (chwilkę) do 800 , no może ciutek mniej i też jest oki
dopiero po rozgrzaniu się auta ( jak przejadę z 3 - 5 km ) , gdy się zatrzymuję zaczyna drgać obrotomierz mniej więcej z 2 minimetry w górę i w dół po chwili falowanie przenosi się na całe autko :/ tak naso jest na P i N lecz na D jak przyciskam hamulec drgania odrobi są mniejsze , tak mi się zdaje :)

jeśli kogoś to zainteresuje to sprawdzę wszystko dokładnie , ponieważ jest to bardzo w......... hehe bardzo proszę o jakieś podpowiedzi bo nie wiem z czym mam do mechanika jechać :] <rotfl> <rotfl> <lol> :)

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 28 lut 2011, 00:49

prawdopodobnie najlepiej byloby odczytac kody bledow w sterowniku silnika (jezeli sa), nastepnie wykonac logi statyczne (minimum grup 001, 013, 014, ale lepiej komplet).
Wydaje mi sie ze az tak wyrazne problemy (falujace obroty) musza sie ujawnic w odczytach statycznych (lub nawet samym odczycie usterek).

roberte313
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 03 wrz 2010, 15:10
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: roberte313 » 28 lut 2011, 12:30

01375 zawór elektromagnetyczny zawieszenia silnika , rząd cylindrów 1 i 2 , open / short circuit to earth

hej w silniku wyskakuje mi taki błąd j.w.

po 22 jak wrócę z pracy spróbuję wrzucić fotki na których widać minimale skoki obr. pozdrawiam. i dzieki za zainteresowanie :]

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 28 lut 2011, 23:23

zrob jednak komplet logow statycznych - tak chyba bedzie najlepiej.
Ten blad w 99 % nie oznacza kompletnie 'rozwalonej' poduszki silnika (ktora potrafi 'zatrzasnac' buda...)

roberte313
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 03 wrz 2010, 15:10
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: roberte313 » 01 mar 2011, 13:05

kurcze co do tych logów to nie mam najmniejszego pojęcia jak to zrobić , mam vaga ale tego http://allegro.pl/vag-k-can-dominator-v ... 62909.html i nie mam pojęcia jak go używać do takich spraw bo córa mi płytkę z instrukcją zniszczyła :/

vidmo_08
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 25 mar 2011, 18:57
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: vidmo_08 » 25 mar 2011, 20:56

najlprawdopodobniej jakis wtrysk siada nie na jeden gar nie daje odpowiedniej dawki ;D pozdro
Święty Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120 km/h,
przy większej prędkości jego miejsce zajmuje święty Piotr...

roberte313
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 03 wrz 2010, 15:10
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: roberte313 » 30 mar 2011, 21:34

dzięki vidmo :) <piwo> <piwo>

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 31 mar 2011, 14:50

najlprawdopodobniej jakis wtrysk siada nie na jeden gar nie daje odpowiedniej dawki
<rotfl>

Kolega roberte313 pisze o falujących obrotach, a to nijak się ma do uszkodzonego wtrysku (wtedy mielibyśmy wypadający zapłon).
Sprawdź dokładnie instalację podciśnieniową, włącznie z vacumpompą- logi jak najbardziej byłyby pomocne w ustaleniu awarii. Tak to tylko przypuszczenia. :]

josisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: josisz » 06 kwie 2011, 08:19

Witam wszystkich
Mam podobny problem jak kolega darekostap u mnie objawia się w ten sposób że
po odpaleniu obroty rosną do około 1050 obr/min, po czym systematycznie spadają do 800 obr/min. Problem pojawia się gdy dodam gazu i staram się utrzymać obroty od 1000 do 1500 wtedy zaczyna się szarpanie i falowanie obrotomierza. W ostatnich dniach pojawiło się szarpanie w czasie ruszania ( kaczuszka ). Może ktoś miał podobne objawy i może mi pomóc w usunięciu tej usterki <zalamka>

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 06 kwie 2011, 12:59

po odpaleniu obroty rosną do około 1050 obr/min, po czym systematycznie spadają do 800 obr/min
Tak ma być- jest OK.
od 1000 do 1500 wtedy zaczyna się szarpanie i falowanie obrotomierza
Zrób loga 009 z lekko wciśniętym gazem w momencie falowania tych obrotów- może akcelerator gazu umiera? <mysli>

coffin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty 2011, 18:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: coffin80 » 08 wrz 2011, 00:04

Witam nie wiem czy to odpwiedni dział ale też mam problem od jakiegoś czasu , jak odpalam auto na zimnym silniku ,wyjezdzam z garażu ,chodzi sobie z 2 min to nagle obroty sobie idą w góre do 1500 i tak trzyma je przez jakieś 20 sekund i potem powoli sobie schodzą do prawidłowych ,to się dzieje tylko raz w momencie odpalenia auta na zimnym silniku i odczekaniu około 2 min jak auto chodzi na wolnych obr ,na ciepłym nic takiego sie nie dzieje,poza tym autko jezdzi prawidłowo ,moc ok ,nie dymi,co to może być??
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.

Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga