[ A6 C5 ] Nierówna praca silnika - niskie obroty
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 lip 2008, 22:07
- Lokalizacja: Częstochowa
[ A6 C5 ] Nierówna praca silnika - niskie obroty
witam serdecznie mam a6 2,5 tdi 180 koni Q ASB, mam taki problem że na niskich obrotach silnik nie równo pracuje tzn dość znacznie falują obroty jak sie doda gazu to sie uspokaja? oco może chodzić sprawa jest dość pilna
Ostatnio zmieniony 15 sty 2009, 13:20 przez darekostap, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 03 wrz 2010, 15:10
- Lokalizacja: gdańsk
witam odświeżę temat tak wczesny ponieważ najbardziej pasują objawy jakie dolegają mojej kunie :
po odpaleniu na zimno obroty wskazują koło 1050obrotów i systematycznie się zmniejszają aż dojdą stopniowo (chwilkę) do 800 , no może ciutek mniej i też jest oki
dopiero po rozgrzaniu się auta ( jak przejadę z 3 - 5 km ) , gdy się zatrzymuję zaczyna drgać obrotomierz mniej więcej z 2 minimetry w górę i w dół po chwili falowanie przenosi się na całe autko
tak naso jest na P i N lecz na D jak przyciskam hamulec drgania odrobi są mniejsze , tak mi się zdaje
jeśli kogoś to zainteresuje to sprawdzę wszystko dokładnie , ponieważ jest to bardzo w......... hehe bardzo proszę o jakieś podpowiedzi bo nie wiem z czym mam do mechanika jechać

po odpaleniu na zimno obroty wskazują koło 1050obrotów i systematycznie się zmniejszają aż dojdą stopniowo (chwilkę) do 800 , no może ciutek mniej i też jest oki
dopiero po rozgrzaniu się auta ( jak przejadę z 3 - 5 km ) , gdy się zatrzymuję zaczyna drgać obrotomierz mniej więcej z 2 minimetry w górę i w dół po chwili falowanie przenosi się na całe autko


jeśli kogoś to zainteresuje to sprawdzę wszystko dokładnie , ponieważ jest to bardzo w......... hehe bardzo proszę o jakieś podpowiedzi bo nie wiem z czym mam do mechanika jechać
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)




-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
prawdopodobnie najlepiej byloby odczytac kody bledow w sterowniku silnika (jezeli sa), nastepnie wykonac logi statyczne (minimum grup 001, 013, 014, ale lepiej komplet).
Wydaje mi sie ze az tak wyrazne problemy (falujace obroty) musza sie ujawnic w odczytach statycznych (lub nawet samym odczycie usterek).
Wydaje mi sie ze az tak wyrazne problemy (falujace obroty) musza sie ujawnic w odczytach statycznych (lub nawet samym odczycie usterek).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 03 wrz 2010, 15:10
- Lokalizacja: gdańsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 03 wrz 2010, 15:10
- Lokalizacja: gdańsk
kurcze co do tych logów to nie mam najmniejszego pojęcia jak to zrobić , mam vaga ale tego http://allegro.pl/vag-k-can-dominator-v ... 62909.html i nie mam pojęcia jak go używać do takich spraw bo córa mi płytkę z instrukcją zniszczyła 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 03 wrz 2010, 15:10
- Lokalizacja: gdańsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
najlprawdopodobniej jakis wtrysk siada nie na jeden gar nie daje odpowiedniej dawki

Kolega roberte313 pisze o falujących obrotach, a to nijak się ma do uszkodzonego wtrysku (wtedy mielibyśmy wypadający zapłon).
Sprawdź dokładnie instalację podciśnieniową, włącznie z vacumpompą- logi jak najbardziej byłyby pomocne w ustaleniu awarii. Tak to tylko przypuszczenia.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Witam wszystkich
Mam podobny problem jak kolega darekostap u mnie objawia się w ten sposób że
po odpaleniu obroty rosną do około 1050 obr/min, po czym systematycznie spadają do 800 obr/min. Problem pojawia się gdy dodam gazu i staram się utrzymać obroty od 1000 do 1500 wtedy zaczyna się szarpanie i falowanie obrotomierza. W ostatnich dniach pojawiło się szarpanie w czasie ruszania ( kaczuszka ). Może ktoś miał podobne objawy i może mi pomóc w usunięciu tej usterki
Mam podobny problem jak kolega darekostap u mnie objawia się w ten sposób że
po odpaleniu obroty rosną do około 1050 obr/min, po czym systematycznie spadają do 800 obr/min. Problem pojawia się gdy dodam gazu i staram się utrzymać obroty od 1000 do 1500 wtedy zaczyna się szarpanie i falowanie obrotomierza. W ostatnich dniach pojawiło się szarpanie w czasie ruszania ( kaczuszka ). Może ktoś miał podobne objawy i może mi pomóc w usunięciu tej usterki

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Witam nie wiem czy to odpwiedni dział ale też mam problem od jakiegoś czasu , jak odpalam auto na zimnym silniku ,wyjezdzam z garażu ,chodzi sobie z 2 min to nagle obroty sobie idą w góre do 1500 i tak trzyma je przez jakieś 20 sekund i potem powoli sobie schodzą do prawidłowych ,to się dzieje tylko raz w momencie odpalenia auta na zimnym silniku i odczekaniu około 2 min jak auto chodzi na wolnych obr ,na ciepłym nic takiego sie nie dzieje,poza tym autko jezdzi prawidłowo ,moc ok ,nie dymi,co to może być??
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.