[A6 C5] Czujniki parkowania nie działają
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Raczej nic nie zepsujesz Zapłon włączony, wrzucony wsteczny. Kanał 76 - Park Assist w zakładce Electronics1, Falt Codes (02). Jak coś będzie, to daj clear codes. Jak od razu błąd wróci, to znaczy, że usterka jest permanentna. Jeśli błędów nie ma a piszczy, to zamiast w fault codes (02) wejdź w measure blocks (08) i odczytaj grupę 01. W czterech polach otrzymasz aktualne wskazania czujników parkowania w cm. Jeśli nic za autem nie ma, a któryś czujnik pokazuje jakieś cm, to już masz sprawcę zamieszania.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 lip 2011, 21:43
- Lokalizacja: dolnolaskie
Witam dołączę się do tematu
a wiec wrzucam wsteczny pojawia się sekundowy sygnał załączenia PARKTRONIC zaraz pojawia się ciągły sygnał 10 sekundowy i cisza system nie działa, według porad padłem na kolana i słucham wszystkie czujniki pstrykają, jedynie zauważyłem ze jeden czujnik cykasz szybciej od pozostałych. Przepoiłem je na inny przewód i historia ta sama. Czy ten jeden czujnik jest padnięty czy sterowniki jest uszkodzony ?
proszę o pomoc
a wiec wrzucam wsteczny pojawia się sekundowy sygnał załączenia PARKTRONIC zaraz pojawia się ciągły sygnał 10 sekundowy i cisza system nie działa, według porad padłem na kolana i słucham wszystkie czujniki pstrykają, jedynie zauważyłem ze jeden czujnik cykasz szybciej od pozostałych. Przepoiłem je na inny przewód i historia ta sama. Czy ten jeden czujnik jest padnięty czy sterowniki jest uszkodzony ?
proszę o pomoc
Odswierzam
Vag pokazuje:
4DO 919 283 P
arkingsystem a6 RDW D06
software coding: 01116
WSC 02325
fault:
01627 - Sensor for Parking-Aid: Front Mid-Right (G253)
30-00 - Open or Short to B+
czy to oznacza wymiane czujnika?
objawy sa takie, ze po wlaczeniu popiszczy chwile i wylacza sie a diodka w przycisku wlacznika miga.
4DO 919 283 P
arkingsystem a6 RDW D06
software coding: 01116
WSC 02325
fault:
01627 - Sensor for Parking-Aid: Front Mid-Right (G253)
30-00 - Open or Short to B+
czy to oznacza wymiane czujnika?
objawy sa takie, ze po wlaczeniu popiszczy chwile i wylacza sie a diodka w przycisku wlacznika miga.
ElDraque2, Jeśli piszczy kilka sekund (2-3) to oznacza, że Parktronik nie działa prawidłowo lub nie działa wcale. VAG wyraźnie pokazuje który czujnik nie działa prawidłowo (Front Mid-Right czyli z perspektywy kierowcy jest to drugi czujnik od strony pasażera (ten bliżej środka). Nowy czujnik kosztuje około 100 zł. Możesz jeszcze dla pewności zamienić miejscami czujniki i jeszcze raz sprawdzić VAG-iem błędy. Jeśli pokaże błąd tego samego czujnika, to szukać przyczyny w przewodach. Jeśli jednak czujnik będzie uszkodzony, to VAG powinien pokazać błąd w tym miejscu, gdzie podłączyliśmy potencjalnie uszkodzony czujnik. W większości przypadków przyczyna tkwi w uszkodzonym czujniku, którego wymiana i skasowanie błędów VAG-iem powinna rozwiązać problem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:29
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań/ Wielkopolska
Nowy czujnik w ASO kosztuje 370zł.Jacks pisze:ElDraque2, Jeśli piszczy kilka sekund (2-3) to oznacza, że Parktronik nie działa prawidłowo lub nie działa wcale. VAG wyraźnie pokazuje który czujnik nie działa prawidłowo (Front Mid-Right czyli z perspektywy kierowcy jest to drugi czujnik od strony pasażera (ten bliżej środka). Nowy czujnik kosztuje około 100 zł. Możesz jeszcze dla pewności zamienić miejscami czujniki i jeszcze raz sprawdzić VAG-iem błędy. Jeśli pokaże błąd tego samego czujnika, to szukać przyczyny w przewodach. Jeśli jednak czujnik będzie uszkodzony, to VAG powinien pokazać błąd w tym miejscu, gdzie podłączyliśmy potencjalnie uszkodzony czujnik. W większości przypadków przyczyna tkwi w uszkodzonym czujniku, którego wymiana i skasowanie błędów VAG-iem powinna rozwiązać problem.
Zamienić miejscami jest ciężko, bo dojście do tego czujnika jest bardzo utrudnione, ale można go wyjąc bez ściągania zderzaka ( niedawno wymieniałem właśnie ten czujnik) tylko trzeba się chwile pomęczyć.
nie dziala wcale w tym momencie.
Jacks, sa rzeczywiscie dostepne nowe w cenie mniej wiecej jak podajesz, z wysylka wyjdzie okolo 100.
o na przyklad o numerze: 4B0 919 275 C wyglada identycznie, wiec chyba bedzie pasowal.
sprawdze jednak najpierw czy to nie kable/kostka. chociaz zauwazylem, ze ten wskazany jako wadliwy ma teraz zerwane leze z jednej strony, to znaczy z jednej strony odchyla sie do srodka. wyglada na to ze ktos mi na parkingu otarl o niego lub kopnal.
tutaj rodzi sie pytanie, jak zabierac sie za wyjecie tych czujnikow. zeczywiscie od srodka jako takie dojscie jest, ale probowalem wyjac sama wtyczke i nawet nie drgnela. jesli macie doswiadczenie to moze poradzicie jak ja podwazyc? probowalem z srobokrecikiem wetknietym od strony tego prostokatnego wystepu, ale nawet nie drgnelo. psiknalem dzisiaj wd-40 przy kablach, moze cos pomoze do jutra.
Jacks, sa rzeczywiscie dostepne nowe w cenie mniej wiecej jak podajesz, z wysylka wyjdzie okolo 100.
o na przyklad o numerze: 4B0 919 275 C wyglada identycznie, wiec chyba bedzie pasowal.
sprawdze jednak najpierw czy to nie kable/kostka. chociaz zauwazylem, ze ten wskazany jako wadliwy ma teraz zerwane leze z jednej strony, to znaczy z jednej strony odchyla sie do srodka. wyglada na to ze ktos mi na parkingu otarl o niego lub kopnal.
tutaj rodzi sie pytanie, jak zabierac sie za wyjecie tych czujnikow. zeczywiscie od srodka jako takie dojscie jest, ale probowalem wyjac sama wtyczke i nawet nie drgnela. jesli macie doswiadczenie to moze poradzicie jak ja podwazyc? probowalem z srobokrecikiem wetknietym od strony tego prostokatnego wystepu, ale nawet nie drgnelo. psiknalem dzisiaj wd-40 przy kablach, moze cos pomoze do jutra.
Czujnik można wyjąć tylko od środka. Nie wiem jak z przodu, ale z tyłu czujki siedzą w zaciskach, które są dość elastyczne i można je spokojnie rozsunąć palcami, jednocześnie wpychając czujnik do środka. Przy sprawnych palcach można to zrobić dosłownie w minutę. Kostkę z przewodami odpinaj dopiero po wyjęciu czujnika.
- Black and White
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 sty 2012, 22:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga