[A6 C5] Czujniki parkowania nie działają
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:29
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań/ Wielkopolska
[A6 C5] Czujniki parkowania nie działają
Witam.
W mojej A6 mam czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
Po włączeniu czujników (zarówno wstecznym jak i przyciskiem) słychać ciągły sygnał z brzęczka znajdującego się z przodu.
Vag nie pokazuje żadnych błędów.
Na próbę odłączyłem jeden z czujników i to vag wykrył, ale jak podłączyłem to już żadnego błędu nie wykrywał, a czujniki nadal nie działały.
Dodam jeszcze że wszystko zaczęło się gdy temperatura na zewnątrz wzrosła. Podczas mrozów wszystko działało jak należy.Zauważyłem też że jak w nocy jest chłodno i pada deszcz to też wszystko działa, a jak się ociepli to znowu nie działa.
Teraz już prawie ciągle piszczy.
Co to może być, czy ktoś miał podobny przypadek?
W mojej A6 mam czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
Po włączeniu czujników (zarówno wstecznym jak i przyciskiem) słychać ciągły sygnał z brzęczka znajdującego się z przodu.
Vag nie pokazuje żadnych błędów.
Na próbę odłączyłem jeden z czujników i to vag wykrył, ale jak podłączyłem to już żadnego błędu nie wykrywał, a czujniki nadal nie działały.
Dodam jeszcze że wszystko zaczęło się gdy temperatura na zewnątrz wzrosła. Podczas mrozów wszystko działało jak należy.Zauważyłem też że jak w nocy jest chłodno i pada deszcz to też wszystko działa, a jak się ociepli to znowu nie działa.
Teraz już prawie ciągle piszczy.
Co to może być, czy ktoś miał podobny przypadek?
Ciągły sygnał po załączeniu wstecznego to sygnał sterownika parktronik oznaczający usterkę układu. Po podłączeniu VAG wskaże ci drogę dalszych działań.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2010, 22:15 przez technic, łącznie zmieniany 1 raz.
Regulamin: (....) Podszywanie się pod nienależne rangi jest zabronione.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:29
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań/ Wielkopolska
Pisałem już że VAG nie pokazuje żadnego błędu, według komputera wszystko działa tak jak powinno, więc właśnie dlatego nie wiem co robić.technic pisze:Ciągły sygnał po załączeniu wstecznego to sygnał sterownika parktronik oznaczający usterkę układu. Po podłączeniu VAG wskaże ci drogę dalszych działań. Najprawdopodobniej padł "żyroskop" czyli czujnik wychyłu nadwozia, masz je dwa po lewej stronie na przednim i tylnym wahaczu(są widoczne po zdjęciu koła).
[ Dodano: 2010-04-20, 21:20 ]
wszystkie czujniki są czyste ( czyściłem je chyba ze sto razy )ittmk pisze:A może wyczyścić porządnie czujniki?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
kolego możesz bliżej opisać ten żyroskop i w jakie zadanie on ma w naszych autach bo tego jeszcze nie słyszałem :shock: :?:technic pisze:Najprawdopodobniej padł "żyroskop" czyli czujnik wychyłu nadwozia, masz je dwa po lewej stronie na przednim i tylnym wahaczu(są widoczne po zdjęciu koła).
Nie chodzi ci przypadkiem o czujniki poziomowania ksenonów :?:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
technic, Środek ciężkości żyroskopu o trzech stopniach swobody przesunięty jest w dół w SPAM do środka zawieszenia, tworząc wahadło żyroskopowe z okresem Schulera (ok. 84 minut, co minimalizuje wpływ przyśpieszeń poziomych) oscylacji nietłumionych. Ruch tego wahadła tłumiony jest przez tłumik cieczowy lub inny. W efekcie oddziaływania krętu żyroskopu z ruchem obrotowym Ziemi .........................co to ma wspólnego z czujnikiem poziomowania :?:
W/g mnie to ten czujnik ma za zadanie odczytywanie wysokości położenia osi przedniej auta względem osi tylnej i wówczas ustawia/lub przestawia poziom ksenonów
Czegoś nie wiem czy co?
W/g mnie to ten czujnik ma za zadanie odczytywanie wysokości położenia osi przedniej auta względem osi tylnej i wówczas ustawia/lub przestawia poziom ksenonów
Czegoś nie wiem czy co?
Rozbawiłeś mnie do łez...Jest mnóstwo urządzeń żyroskopowych. Bawiłeś się jak byłeś mały bączkiem na podłodze? Zasada jego działania również oparta jest na żyroskopie, tak jak wiele innych urządzeń mechanicznych w niemal każdej maszynie. Nasz czujnik zamontowany na wahaczach również, utrzymuje poziom wskaźnika bez względu na odchylenie poziome, czyli POTOCZNIE niektórzy nazywają go właśnie żyroskopem.
Regulamin: (....) Podszywanie się pod nienależne rangi jest zabronione.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:29
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań/ Wielkopolska
pawelk600 pisze:rico11, A czy na vagu masz możliwość podglądu jakie odległości od przeszkody odczytuje każdy czujnik z osobna?
Nie wiem, bo osobiście nie mam Vag-a.
Byłem tylko u elektryka który podłączał kompa i kombinował tam przez prawie 2 godziny i nic nie stwierdził. sprawdzał tez czy wszystko jest dobrze podłączone w bagażniku i wyjmował czujniki jeden z przodu i jeden z tyłu ( mówił ze to po to by sprawdzić jaka będzie reakcja na odłączony czujnik.)
Ale niestety nic sensownego nie stwierdził i usterki nie usunął.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga